Gå til innhold

Jeg blir så sint

Gjest OK, enda litt mer anonym idag

Anbefalte innlegg

Gjest OK, enda litt mer anonym idag

noen ganger.

Hvordan styrer dere dere?

Jeg har frem til nå ikke hatt noe problem med å være rolig og bestemt med 2,5-åringen, men etter mnds.vis med sjukdom på alle fam.medlemmer, og lite søvn, så har jeg så lite overskudd at jeg merker det skal lite til for å bli sint- noe jeg selvfølgelig vet og merker, bare gjør situasjonene værre....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221923-jeg-blir-s%C3%A5-sint/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempeslitsom med for lite søvn. Det eneste som antagelig ville hjelpe er om du kan få et døgn for deg selv uten å gjøre noe i det hele tatt. Men det er jo ikke alltid enkelt å få til.

Men en hel natts søvn SAMMENHENGENDE + ikke noe husarbeide hele døgnet gjør i hvertfall at jeg hviler og får ladet batteriene.

Ellers kan det også hjelpe om du overlater huset med barn og pappaen mens du går på kafe/restaurant med ei venninne e.l.

Finnes det en far som kan ta ansvar for ting og tang så du får tatt deg en pause - og sovet litt?

Når du kjenner du er nær ved å eksplodere, kan du fjerne deg selv fra barnet og telle til ti (evt. banne og steike litt heeelt for deg selv før du teller).

Når det er sagt, tror jeg de fleste foreldre har "klikket" noen ganger. Vi er bare mennesker, - men vi kan jo prøve å lære av våre feil.

:)

Gjest pekka

Jeg tenkte med en gang på denne linken, kanskje det kan være noe for deg og dine?

http://www.home-start-norge.no/

Jeg merker fort at jeg blir sint og tverr ved for lite søvn, men er så heldig stilt at jeg kan ta inn søvn mens de er på skolen. Kanskje du kan få litt venninnehjelp?

Gjest prust

I fjor vinter, da minstemor var 10-11 mnd, hadde jeg ikke sovet sammenhengende en eneste natt siden fødselen.

Jeg spurte rett og slett ei venninne som ikke har barn om jeg kunne komme og sove hos henne ei natt.

Kom, la meg, sov hele natten - men måtte dessverre tidlig hjem fordi mannen min måtte på jobb.

Utrolig deilig!

Da eldstemann var omtrent like gammel, var jeg også veldig utslitt pga søvnmangel. Jeg plasserte han hos min søster og plasserte meg selv hjemme hos min mor, la meg og sov i 12 timer! Og fikk DEN deilige frokosten i ro og mak før jeg hentet guttungen.

Da nummer to var litt før ett år, dro kjeg på hyttetur med to venninner. La meg da vi kom frem og sov i tre timer. De vekket meg slik at jeg kunne være med på litt kveldskos (biff og rødvin og gratinerte poteter) og så sov jeg hele natten, og våknet med melkespreng. Pumpet meg, og sov videre :-)

Prøv å få deg et døgn eller to alene!

Det er da man prøver å få til en liten gåtur for å få frisk luft og klare hodet. (Ikke nødvendigvis akkurat når du er sint, men en eller annen gang. Det hjelper uansett og du får mer overskudd.)

Ellers hjelper det å gå på et annet rom, telle til 10 x antall ganger.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...