Gå til innhold

Til deg som stormet ut i veien i dag med unge på akebrett.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

9

• Mrs. Wallace

7

• Gemini

5

• sheba

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Thekla84

Huff, det var godt det gikk bra. Selv om du kanskje hadde fått skylden for det (som mange sier) så er jeg ikke helt enig i utsagnene deres, for rød mann ER rød mann, det er da man IKKE skal gå, og hvis fremdeles noen er så idiotiske å gå på rød mann, så er det til pass for dem å bli nedkjørt mener nå jeg!

Mrs. Wallace

Tvilsomt. Vi opplevde en gang at en senil, gammel dame rett og slett gikk på bilen vår da hun strenet rett ut i gata på rødt lys. Det var flere vitner til saken og vi fikk ingen sanksjoner annet enn inndratt førerkort et par uker.

At man risikerer tiltale er ikke det samme som at det automatisk skjer.

Annonse

Gjest KariKruskakli

Masse vitner er en stor fordel om man skal slippe unna tiltale ja, det hadde vi.

Det er langt verre å tenke på at jeg kunne ha drept et barn.

Tiltale er ikke akkurat det jeg har tenkt på i dag.

Det var nok flere vitner i Bygdøt alle.

Gjest Turbo Tuppa

Det er langt verre å tenke på at jeg kunne ha drept et barn.

Tiltale er ikke akkurat det jeg har tenkt på i dag.

Det var nok flere vitner i Bygdøt alle.

Selvfølgelig! Det er jo mye verre enn en skarve tiltale, det er vel alle enige om.

All honnør til deg for resolutt opptreden og godt trafikkvett!

Gjest prust

Jeg håper du tok deg tid til å gå ut av bilen og snakke litt hardt til vedkommende?

Fortelle litt om konsekvenser og slikt?

Jeg kommer alltid på sånt i etterkant, når pulsen har halvert seg og jeg innser konsekvensene selv...

Kom på en episode vi var ute for for en del år siden. Vi kom kjørende på en smal vei i Hardanger om sommeren. På høyre side av veien gikk ei gammel kone og bar på en rive. På venstre side av veien holdt noen på å hesje.

Vi kjørte ikke fort, holdt fartsgrensa. Tipper den var 50 km/t der. Akkurat i det vi passerer kona, begynte hun å krysse veien, uten å se om det kom noen biler. Riva slo borti bilen vår bak, men hun trasket videre over veien...

Fy som jeg stokk! Vi kjørte videre uten å snakke med henne. Men hunsker jeg syntes det var fælt lenge etterpå at vi ikke stoppet.

ShitDiddelyDo

Hørt om å tilpasse farten etter forholdene. Hadde du kjørt på ungen ville det vært din feil uansett.

For noe tull. Det hadde vært morens feil dersom KKK på grønt lys og innenfor fartsgrensen hadde drept ungen.

Hun hadde muligens blitt tiltalt og fått store problemer med å takle påkjørselen i årene som kommer, men med mindre det foreligger spesielle omstendigheter hadde hun ikke blitt dømt, og uansett hadde det vært morens feil.

Du drar ikke ungen etter deg ut i gata på rødt lys.

Hadde jeg vært KKK og dama som dro ungen ut i veien var en mann, hadde jeg gått ut av bilen og grisebanka faenskapet.

Man skal tilpasse farten slik at man faktisk klarer å stoppe med god margin dersom noe slikt skulle oppstå!

Er du klar over hva du sier?

Hvis man i ENHVER situasjon skal kunne stoppe for alt som kommer ut i veien foran bilen, så kan man jo ikke kjøre fortere enn ca 15 km/t (og knapt nok det) på de fleste strekninger da.

Et barn, en skiløper, en annen bilist (som ikke følger trafikkreglene, eller mister kontroll over sin bil), en stein, et dyr, hva som helst kan komme foran bilen din med minimalt forvarsel.

Det er teknisk umulig å skulle kunne stoppe for alt som KAN komme i veien for en bil.

Annonse

ShitDiddelyDo

Hvis man i ENHVER situasjon skal kunne stoppe for alt som kommer ut i veien foran bilen, så kan man jo ikke kjøre fortere enn ca 15 km/t (og knapt nok det) på de fleste strekninger da.

Et barn, en skiløper, en annen bilist (som ikke følger trafikkreglene, eller mister kontroll over sin bil), en stein, et dyr, hva som helst kan komme foran bilen din med minimalt forvarsel.

Det er teknisk umulig å skulle kunne stoppe for alt som KAN komme i veien for en bil.

Det personen over sier er så dumt at det burde gå inn i historien som noe av de dummeste som noensinne er ytret her på dol.

Det er skremmende at en person som den skapningen sannsynligvis har prestert å dytte ut en unge.

Det personen over sier er så dumt at det burde gå inn i historien som noe av de dummeste som noensinne er ytret her på dol.

Det er skremmende at en person som den skapningen sannsynligvis har prestert å dytte ut en unge.

Ja, det er bra et par barnløse og vettuge folk som oss er her og retter opp litt av ubalansen ;-)

ShitDiddelyDo

Ja, det er bra et par barnløse og vettuge folk som oss er her og retter opp litt av ubalansen ;-)

Helt klart. :)

Men det er en forferdelig innstilling å ha. Tenk å underskrive et sånt innlegg med "synes ikke synd på deg".

Herregud. Personen må jo være stokk dum, og det er skremmende at stokk dumme mennesker oppdrar unger.

Helt klart. :)

Men det er en forferdelig innstilling å ha. Tenk å underskrive et sånt innlegg med "synes ikke synd på deg".

Herregud. Personen må jo være stokk dum, og det er skremmende at stokk dumme mennesker oppdrar unger.

Ja, men det vet vi jo allerede, at det er utrolig mange mennesker rundt om, som aldri burde hatt barn. Og det er kun i en brøkdel av slike tilfeller at disse barna faktisk blir tatt hånd om av andre og mer kompetente mennesker.

Men heldigvis så er vel de fleste som blir foreldre sånn noenlunde oppegående mennesker...

Tror KariKruskaKli klarer å ignorere sånne idiotiske svar, de aller fleste som svarte i denne tråden ga jo skikkelige svar :-)

Mrs. Wallace

Tja, som Chris Rock sier: "Selv kakerlakker får unger. No big deal"

;o)

Nemlig!!

Uansett lys, rødt eller grønt så har man vel vett og forstand til å ta en ekstra kikk på trafikkbildet?....

ShitDiddelyDo

Ja, men det vet vi jo allerede, at det er utrolig mange mennesker rundt om, som aldri burde hatt barn. Og det er kun i en brøkdel av slike tilfeller at disse barna faktisk blir tatt hånd om av andre og mer kompetente mennesker.

Men heldigvis så er vel de fleste som blir foreldre sånn noenlunde oppegående mennesker...

Tror KariKruskaKli klarer å ignorere sånne idiotiske svar, de aller fleste som svarte i denne tråden ga jo skikkelige svar :-)

Jeg er imponert av henne som klarte å ignorere den der.

Det klarte ikke jeg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...