Gå til innhold

Til deg som stormet ut i veien i dag med unge på akebrett.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

9

• Mrs. Wallace

7

• Gemini

5

• sheba

2

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Vi fikk to av stand-up-showene hans på DVD til jul. Vanvittig bra!

Jeg har det ene, husker ikke helt hva det heter, og det er også utrolig morsomt. Fyren gjør seg bedre på en scene enn i film. I Hollywood får han ofte roller hvor han bare blir slitsom.

Mrs. Wallace

Jeg har det ene, husker ikke helt hva det heter, og det er også utrolig morsomt. Fyren gjør seg bedre på en scene enn i film. I Hollywood får han ofte roller hvor han bare blir slitsom.

Jepp. På scenen er han hylende morsom - og attpåtil får han inn gode samfunnsmessige poenger som bonus. ;o)

Annonse

Gjest Elextra

Tvilsomt. Vi opplevde en gang at en senil, gammel dame rett og slett gikk på bilen vår da hun strenet rett ut i gata på rødt lys. Det var flere vitner til saken og vi fikk ingen sanksjoner annet enn inndratt førerkort et par uker.

Det stemmer som Mrs. Wallace sier.

For noen år siden ble en sjåfør dømt for uaktsomt drap for å ha påkjørt (og drept) en som gikk på rødt lys på en fotgjengerovergang over Ring 3 ved Tåsenkrysset. Saken var heftig diskutert i media. Visstnok burde sjåføren vært aktsom nok til å kunne stoppe ved fotgjengerovergang selv om fotgjengerne hadde rødt lys.

Ganske uforståelig, men slik er det.

Man skal tilpasse farten slik at man faktisk klarer å stoppe med god margin dersom noe slikt skulle oppstå!

Du skal kunne stoppe for "enhver påregnelig hindring". Er det "påregnelig" å anta at noen løper ut på rødt lys?

Det stemmer som Mrs. Wallace sier.

For noen år siden ble en sjåfør dømt for uaktsomt drap for å ha påkjørt (og drept) en som gikk på rødt lys på en fotgjengerovergang over Ring 3 ved Tåsenkrysset. Saken var heftig diskutert i media. Visstnok burde sjåføren vært aktsom nok til å kunne stoppe ved fotgjengerovergang selv om fotgjengerne hadde rødt lys.

Ganske uforståelig, men slik er det.

Hvis jeg ikke husker helt feil, så hadde sjåføre litt for høy hastighet. Han fulgte flyten, som altså gikk litt for fort.

Gjest kalendria

Man skal tilpasse farten slik at man faktisk klarer å stoppe med god margin dersom noe slikt skulle oppstå!

Den holdningen er kjekk å ha når man går på rødt... "Jeg blir påkjørt, og det blir ungen min også, men jeg HAR RETT! Bilene skal kunne stoppe hele tiden, uansett hvor idiotisk jeg som fotgjenger oppfører meg...."

Det finnes idioter bak ratt og idioter på fortau. Men i dette tilfellet var det bare idiot på fortauet, etter min mening.

Føler med deg, KariKKli! Sånt er skikkelig ekkelt - enda godt det gikk bra!!

Annonse

Hvor lærte du å kjøre? Når det er grønt, så tilpasser en farten til fartsgrensa, og ikke til eventuelle "tullinger".

Grønt er GRØNT, og rødt ER RØDT:

Blir det derimot gult, skal en tilpasse farten!! - Bare som opplysning

Gjest Elextra

Hvis jeg ikke husker helt feil, så hadde sjåføre litt for høy hastighet. Han fulgte flyten, som altså gikk litt for fort.

Hvis jeg ikke husker feil, lå han under fartsgrensen. Men retten mente han likevel lå litt for fort i dette krysset.

Gjest Elextra

Antar du ikke kjører bil selv!

Har selv erfart at det er veldig sunt for holdningene i trafikken å bytte mellom å gå, sykle og kjøre bil i Oslo-trafikken. Uansett hvilken av de tre fremgangsmåtene jeg velger er jeg irritert på de øvrige to! :o).

Hadde jeg ikke kjørt bil hadde jeg kanskje sagt som deg?

Gjest liede

Hvis jeg ikke husker feil, lå han under fartsgrensen. Men retten mente han likevel lå litt for fort i dette krysset.

Det krysset var livsfarlig før tunnelen kom. Med en barneskole kloss ved også. Godt det går fremover her i verden.

petter smart

Hørt om å tilpasse farten etter forholdene. Hadde du kjørt på ungen ville det vært din feil uansett.

For noe tull. Et voksent menneske skal vite beder enn å løpe ut i gata på rød mann. Da er det hun som har det hele ansvaret.

Å tilpasse farten etter forholdene betyr ikke at man skal kunne stoppe dersom idioter løper ut i gata.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...