Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Luer veldig på dette med pemisjonsgrunnlag. Jeg har i den siste tida hatt korte arbeidskontrakter med varierende stillingsprosent. Siste arbeidsavtalen jeg har er på 70% i mars og 80% i april. Jeg er timelønna, ikke mnd lønn.

Spørsmålet er hvordan trygdekontoret regner ut permisjonsgrunnlaget. Det står på nettsida at stønaden beregnes som hovedregel etter inntekten du har når du må slutte i arbeidet.

Går de da ut i fra arbeidskontrakten med bruttolønn og stillingsprosent, eller ser de på hva jeg faktisk har jobba den siste tida, altså timelistene?? Har vært noe snakk om de siste fire ukene.

Jeg har bestilt og betalt en ferie som starter til helga, og lurer fælt på om det er lurt å reise i forhold til dette med permisjonsgrunnlaget. Dette blir jo en ferie uten lønn, og igjen mindre timer på timelista mi...Kan jo ikke reise hvir dette går ut over beregninga av permisjonsgrunnlaget for det neste året...

Hva tror dere???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221972-permisjonsgrunnlag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstod det sånn at de regnet det ut fra brutto lønn! Og at de tok utgangspunkt i 6 av de 10 siste mnd..... Men du verden det er ikke det enkleste å forstå! Her kunne de ikke engang fortelle meg om hvordan mannen min og meg kunne fordele omsorgsåret! Visste ikke hvor mange uker vi fikk heller...:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221972-permisjonsgrunnlag/#findComment-1659198
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...