Gå til innhold

Rasist i kveld - og forbanna!


Gjest Krenket

Anbefalte innlegg

Kvinner skal gå med sjal og holde kjeft. De ler av oss! For dem så er det VI som er anderledes. De ser på europeiske jenter som horer. Det er bare et jævlig sant fakta. De som prøver å si i mot det er blinde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 345
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    44

  • Gyda

    23

  • amerikafareren

    21

  • lonelyP

    21

Mest aktive i denne tråden

amerikafareren

Kvinner skal gå med sjal og holde kjeft. De ler av oss! For dem så er det VI som er anderledes. De ser på europeiske jenter som horer. Det er bare et jævlig sant fakta. De som prøver å si i mot det er blinde...

Vi trenger ikke å bry oss om at de mener at vi er horer. Det betyr ikke at de regner med at vi selger sex for det. Jeg har reist mye i den muslimske verden og blitt behandlet med stor respekt. Jeg kledde meg som en vestlig dame, men i Iran brukte jeg skaut siden det er påbudt og jeg var alltid påpasselig med klesdrakten. Noen av oss norske kvinner kledde seg i abaja i Iran og det mener jeg er svik mot kvinnene der. De iranske venninnene mine mener det også. Vi har ingen grunn til å underkaste oss det underkastelsessystemet de lever ved bare fordi noen menn kan se på oss som horer. Å bry oss om det er feigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Foreløpig klarer jeg meg bra med høreapparater og med å be omgivelsene ta hensyn. Jeg antar også at hvis jeg f.eks kommer til å trenge denne operasjonen om 10 år at teknikken har da forandret seg en del fra i dag. I øyeblikket er jeg i USA og har tenkt å konsentrere meg om studiene de neste årene. En av grunnene til at jeg tar forskerutdannelse er at jeg da ikke er så avhengig av hørsel som jeg har vært i mitt yrke.

Det skjer stadig nye ting mht utviklingen av CI. Mannen min er f.eks. den første i Norge som får en nytt apparat. Ettersom årene går økes antall elektroder som settes inn i sneglehuset. Om du klarer deg greit med den hørselen du har kan du sikkert bare med fordel vente noen år til :-)

Du kan jo evt. lære tegnspråk da? ;-)

Uansett om jeg blir operert eller ikke, er det tegnspråk som alltid vil være "mitt" språk. jeg har så og si normalt talespråk, men vil nok alltid føle meg litt hemmet i kommunikasjon med flere hørende samtidig. Når jeg er sammen med andre tegnspråkbrukere er jeg 100% "normal" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Han i midten! Han i midten!

*sikle*

Helt enig, han i midten er best!

Jeg hadde bildet som bakgrunn på pc'en i går kveld, ikke rart jeg var i storhumør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger ikke å bry oss om at de mener at vi er horer. Det betyr ikke at de regner med at vi selger sex for det. Jeg har reist mye i den muslimske verden og blitt behandlet med stor respekt. Jeg kledde meg som en vestlig dame, men i Iran brukte jeg skaut siden det er påbudt og jeg var alltid påpasselig med klesdrakten. Noen av oss norske kvinner kledde seg i abaja i Iran og det mener jeg er svik mot kvinnene der. De iranske venninnene mine mener det også. Vi har ingen grunn til å underkaste oss det underkastelsessystemet de lever ved bare fordi noen menn kan se på oss som horer. Å bry oss om det er feigt.

"å bry oss om det er feigt"....nja kanskje, men det er det som er kjernen i denne type oppførsel fra mennene fra denne kulturen. Det er ikke lett å ikke bry seg når de klapper deg på baken og tar deg mellom bena.

Ved å ikke bry seg, så er jo det, det samme som å si at det ikke er så farlig.

Så selvsagt skal vi bry oss og nekte å godta en slik oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amerikafareren

"å bry oss om det er feigt"....nja kanskje, men det er det som er kjernen i denne type oppførsel fra mennene fra denne kulturen. Det er ikke lett å ikke bry seg når de klapper deg på baken og tar deg mellom bena.

Ved å ikke bry seg, så er jo det, det samme som å si at det ikke er så farlig.

Så selvsagt skal vi bry oss og nekte å godta en slik oppførsel.

Jeg tror de fleste av oss har opplevd å bli klappet på baken av en eller annen mann en eller annen gang. Det har nøyaktig INGEN sammenheng med det jeg skrev om ikke å bry seg om at noen kan se på oss som horer.

Selvfølgelig skal vi ikke godta at menn tar på oss når vi ikke ønsker det, og det gjelder også i byen på lørdagskvelder. Den grensen vil uansett alltid være vanskelig og jeg har stor tro på at du har kløpet en dame et eller annet sted en eller annen gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...