Gå til innhold

Rasist i kveld - og forbanna!


Gjest Krenket

Anbefalte innlegg

Gjest PandaMiranda

"men å si han driver med seksuell trakassering er vel ikke akkurat uriktig? "

Jeg vil vel si at han nok trår over en grense.

Trår over en grense??? Hallo, det høres ut som om du formilder saker og ting her.

Det er liksom ikke trakassering, bare litt "trakassering light?" Og følgelig ikke så mye å ta på vei for?

Denne mannen kjente henne ikke en gang. Han utnyttet et øyeblikk der hun var distrahert og pushet hennes grenser ganske kraftig, faktisk.

Sånt gjør man bare ikke. Det er faktisk direkte respektløst. Antakelig er det ulovlig, også. Han "tråkket ikke bare litt" over en annen persons grenser, han krenket dem faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 345
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    44

  • Gyda

    23

  • amerikafareren

    21

  • lonelyP

    21

Mest aktive i denne tråden

Gjest PandaMiranda

i sør-Amerika gjør man

Sikker på at alt er sånn idyll i søramerika, da? Jeg mener faktisk å ha hørt/ lest at det er ganske så mye høyere voldsstatistikk overfor kvinner der enn her. Tror det kan ha vært i forbindelse med Amnestykampanjen at jeg snappet opp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

For å gjøre bildet mer komplett, kan den norske ambassaden opplyse at bare 8% av innvandrerne fra Pakistan har utdannelse ut over 7 år folkeskole. Kvaliteten på undervisningen er meget semre i Pakistan, og de lærer ikke norsk. Verdien av 7 år grunnskole i Pakistan er meget liten i Norge. At det vil bli et problem? En uendelighet av problemer.

Myten om den velutdannete innvandrer er veldig gammel, i 1980 VAR de faktisk velutdannete. I dag er situasjonen en HELT annen.

Kun en liten brøkdel bosetter seg utenfor Oslo.

Takk for info, det er faktisk litt godt å få litt saklighet inn her når alle krangler så busta fyker...

De tallene er nok verdt å ta på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Hihi, ja, nå er det nok best jeg legger meg her!!

Det var godt at du tok til vettet og kom deg til køys. Det var like før jeg sendte ut en redningspatrulje!

To pepemisbrukere er nok mer enn selv dol kan takle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Ingen fare. Jeg kjenner mine begrensninger.

Det er godt!

Du har vel mer enn nok med Prozak og ShitDiddelyDo, en dose mrxx på toppen tror jeg ikke hadde vært så bra for helsa di.

*Omsorgsfull*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt!

Du har vel mer enn nok med Prozak og ShitDiddelyDo, en dose mrxx på toppen tror jeg ikke hadde vært så bra for helsa di.

*Omsorgsfull*

Du verden, for en omsorg. Ja - jeg får ta det i beste mening og takke. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Du verden, for en omsorg. Ja - jeg får ta det i beste mening og takke. ;o)

Jeg passer godt på mine nære slektninger, ser du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det var godt at du tok til vettet og kom deg til køys. Det var like før jeg sendte ut en redningspatrulje!

To pepemisbrukere er nok mer enn selv dol kan takle!

Gudd mårning :-)

Nå har jeg tatt til vettet og skal aldri si det p...-ordet mer. Fikk rett og slett frysninger når det stod på som verst her på DOL *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Gudd mårning :-)

Nå har jeg tatt til vettet og skal aldri si det p...-ordet mer. Fikk rett og slett frysninger når det stod på som verst her på DOL *ler*

Det var rimelig heftig en stund, ja :-)

Svarene suste inn raskere enn pc'en klarte å oppdatere seg.

Men moro var det lell, spesielt med burkabildene til M.Angelica :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Men du, har du tilfeldigvis spurt muslimske gutter i skolegårdene rundt omkring om hvorfor de kaller norske jenter for horer?

Nå er det en stund siden jeg ferdes i skolegårder, men de muslimene jeg kjenner kaller ikke jenter for horer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Nå er det en stund siden jeg ferdes i skolegårder, men de muslimene jeg kjenner kaller ikke jenter for horer.

Det har dessverre utviklet seg en ukultur på det området - i hvert fall i en del Oslo-skoler. En forsker har nylig satt fokus på det.

Noen av de muslimske innvandrerne lever under et sterkt press fra sine egne miljøer, som er ekstra strenge her fordi de liksom skal holde "sine egne" i tøyler. I sitt eget hjemland følges tradisjonen mer automatisk.

Har faktisk også fått bekreftet det fra muslimer selv, at noen av disse miljøene kan være nådeløse og ekstremt kontrollerende.

For øvrig er det jo bare å åpne avisa, for å få med seg mishandling og drap med begrunnelse i såkalt "ære"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at alt er sånn idyll i søramerika, da? Jeg mener faktisk å ha hørt/ lest at det er ganske så mye høyere voldsstatistikk overfor kvinner der enn her. Tror det kan ha vært i forbindelse med Amnestykampanjen at jeg snappet opp det.

Kjære deg.

Verden er vond og vanskelig og ikke så reint lite urettferdig. Det tror jeg er en verdens lov. Men jeg ville blitt timelig provosert om denne damen trakk denne saken inn for domstoler. Misbruk av skattebetaleres penger. Det går an å gi beskjed om at dette ikke er ok. Her ble det sagt at man hadde lyst å reagere med vold, det er etter norsk og de fleste andre lands lov ulovlig. Jeg synes det er merkelig at det er greit å bli klapset på rumpe kl. 2 om natten av en fyr som har drukket litt, men ikke greit å bli klapset kl. 2 på dagen en vanlig torsdag. Og når det i tillegg blir et poeng hvilken hudfarge fyren har, blir jeg mildt sagt oppgitt. Tenk litt lengre enn nesetippen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker på at alt er sånn idyll i søramerika, da? Jeg mener faktisk å ha hørt/ lest at det er ganske så mye høyere voldsstatistikk overfor kvinner der enn her. Tror det kan ha vært i forbindelse med Amnestykampanjen at jeg snappet opp det.

Jeg sier ikke alt er fint og flott andre steder. Synes vi har det ganske mye finere og flottere her enn mange andre steder på mange områder. Men på andre områder har vi veldig, veldig mye å lære av andre kulturer. Det jeg viser til med sør-Amerika er vel helst dette mellom-menneskelige. Det er ingen steder på jord der mennesker beveger seg som er fullstendig uskyldige og ingen ting galt skjer. Helledussen så mange forbehold man må ta her inne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Kjære deg.

Verden er vond og vanskelig og ikke så reint lite urettferdig. Det tror jeg er en verdens lov. Men jeg ville blitt timelig provosert om denne damen trakk denne saken inn for domstoler. Misbruk av skattebetaleres penger. Det går an å gi beskjed om at dette ikke er ok. Her ble det sagt at man hadde lyst å reagere med vold, det er etter norsk og de fleste andre lands lov ulovlig. Jeg synes det er merkelig at det er greit å bli klapset på rumpe kl. 2 om natten av en fyr som har drukket litt, men ikke greit å bli klapset kl. 2 på dagen en vanlig torsdag. Og når det i tillegg blir et poeng hvilken hudfarge fyren har, blir jeg mildt sagt oppgitt. Tenk litt lengre enn nesetippen da.

Det er ikke greit med rompeklapsing uansett, og det er faktisk det som er poenget her.

I et annet svar til meg her skrev du "helledussen så mange forbehold man må ta her inne".

Kanskje jeg skulle returnere den til deg? I hvert fall sitter jeg litt med en følelse at du mistolker flere av innleggene her.

Selv har jeg inntrykk av at de fleste som skriver her har evne til å skille mellom de som oppfører seg ordentlig og ikke. Faktisk har jeg så langt til gode å se noen skrive at ALLE muslimer er sånn. Mange her reflekterer over at det noen få gjør, faktisk går ut over andre.

Det vi faktisk diskuterer her, er en type holdninger og nedlatende kvinnesyn som EN DEL (og absolutt IKKE ALLE) muslimer står for. Les litt mer aviser, så kanskje du også oppdager at det i mange muslimske miljøer OPPFORDRES til kvinneforakt.

Denne holdningen er det vi ikke ønsker skal få grobunn her.

Faktisk tror jeg også at mange muslimer ønsker seg mer frihet og respekt, og ikke støtter de fanatiske holdningene som islamistene står for. For eksempel ser vi jo en klar konflikt mellom konsevative imamer og moderne politikere med samme kulturbakgrunn.

Tror mange av oss her ser det som en naturlig kobling at den fyren som klapset henne på rompa representerer en annen type kvinnesyn enn vi har tradisjon for her i Norge, altså et nedsettende kvinnesyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit med rompeklapsing uansett, og det er faktisk det som er poenget her.

I et annet svar til meg her skrev du "helledussen så mange forbehold man må ta her inne".

Kanskje jeg skulle returnere den til deg? I hvert fall sitter jeg litt med en følelse at du mistolker flere av innleggene her.

Selv har jeg inntrykk av at de fleste som skriver her har evne til å skille mellom de som oppfører seg ordentlig og ikke. Faktisk har jeg så langt til gode å se noen skrive at ALLE muslimer er sånn. Mange her reflekterer over at det noen få gjør, faktisk går ut over andre.

Det vi faktisk diskuterer her, er en type holdninger og nedlatende kvinnesyn som EN DEL (og absolutt IKKE ALLE) muslimer står for. Les litt mer aviser, så kanskje du også oppdager at det i mange muslimske miljøer OPPFORDRES til kvinneforakt.

Denne holdningen er det vi ikke ønsker skal få grobunn her.

Faktisk tror jeg også at mange muslimer ønsker seg mer frihet og respekt, og ikke støtter de fanatiske holdningene som islamistene står for. For eksempel ser vi jo en klar konflikt mellom konsevative imamer og moderne politikere med samme kulturbakgrunn.

Tror mange av oss her ser det som en naturlig kobling at den fyren som klapset henne på rompa representerer en annen type kvinnesyn enn vi har tradisjon for her i Norge, altså et nedsettende kvinnesyn.

"Det er ikke greit med rompeklapsing uansett, og det er faktisk det som er poenget her."

Jeg har heller aldri sagt det er greit, jeg har tvert imot sagt at det ikke er greit, ikke kult og at mannen har tråkket over en grense. Seksuell trakasering stiller jeg et lite spørsmålstegn ved? Jeg vet ikke helt. Og da mener jeg at jeg ikke VET. Poenget i trådstarters innlegg er at hun ble litt rasist pga. episoden.

"I et annet svar til meg her skrev du "helledussen så mange forbehold man må ta her inne".

Kanskje jeg skulle returnere den til deg?"

Hvorfor?

"I hvert fall sitter jeg litt med en følelse at du mistolker flere av innleggene her."

Du om det. Kan legge til, i lige måte.

"Faktisk har jeg så langt til gode å se noen skrive at ALLE muslimer er sånn. Mange her reflekterer over at det noen få gjør, faktisk går ut over andre."

Ja men så fint da. Da er vi jo enig om noe :)

"Det vi faktisk diskuterer her, er en type holdninger og nedlatende kvinnesyn som EN DEL (og absolutt IKKE ALLE) muslimer står for."

Les trådstarters innlegg en gang til. Det er rasisme pga. rumpeklasking som kommenteres. Uansett synes jeg det er å dra det litt langt å gi en mann skylden for en hel kultur. En mann man ikke vet noenting om.

"Les litt mer aviser, så kanskje du også oppdager at det i mange muslimske miljøer OPPFORDRES til kvinneforakt."

Ojsann, merkelig hvordan du kan vite hvor mye eller lite aviser jeg leser??

"Denne holdningen er det vi ikke ønsker skal få grobunn her."

Vel, nok en gang. Jeg er heller ikke for kvinneundertrykkelse. Det har jeg heller ikke argumentert hverken for eller mot fordi det er ikke det trådstarter sier noe om.

"Faktisk tror jeg også at mange muslimer ønsker seg mer frihet og respekt, og ikke støtter de fanatiske holdningene som islamistene står for."

Det er jeg enig med deg i.

"Tror mange av oss her ser det som en naturlig kobling at den fyren som klapset henne på rompa representerer en annen type kvinnesyn enn vi har tradisjon for her i Norge, altså et nedsettende kvinnesyn."

Jeg synes ikke koblingen er naturlig. Det er akkurat det vi ikke kan vite noe om. Ingen har snakket med denne mannen. Et klaps på en rompe kan ikke tolkes så vidt, det mener hvertfall jeg.

Se der, jammen meg var vi ikke enig om noe også gitt. Men det er faktisk lov å være uenig også, uten at man av den grunn skal stemples for omverden som dum. Det er litt for dumt. Hva andre på dol tror og mener kan vel strengt tatt ikke du vite så mye om heller. Med det avslutter jeg her i denne tråden. Takk for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass nå bare på så ikke mrxx blir sjalu!!! DOl stengt pga store sjalusiintriger ;-)

mrxx er ikke av den sjalue typen:-)

Men ulven vet ikke hva hun går glipp av hvis hun går til andre, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du noe!

Jeg hadde helt glemt at jeg hadde skrevet noe i denne tråden, så jeg ble litt overrasket over å finne den i [svar til meg]

Jeg får bare håpe at mrxx ikke får det med seg. Men han er vel for opptatt med å misbruke kroppen til MP ;-) (Lenger opp her i tråden)

Så da kan jeg kose meg med SDD så lenge.

Jeg følger med......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

mrxx er ikke av den sjalue typen:-)

Men ulven vet ikke hva hun går glipp av hvis hun går til andre, hehe.

"Men ulven vet ikke hva hun går glipp av hvis hun går til andre, hehe."

Ulvinnen har vel en liten anelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...