Gå til innhold

Tilbake fra Thailand- hentereise

Anbefalte innlegg

Ja nå er vi blitt en familie på 4! Lillegutt (ca 20 mnd) har funnet seg relativt godt tilrette, men han har en kraftig skrikestemme!.

Vi tok en uke "ferie" i Thailand etter overtakelsen,og det angrer vi ikke på. Storebror kjedet seg litt, (vi valgte jo å ta det veeeldig rolig) men da var det veldig greit å ha en nintento-spiller med seg... Bading i basseng/sjø var ikke lillegutt så veldig glad i, men bygge/grave i sanden var helt fint etterhvert!

Hjemme prøver vi nå å få inn greie sove/spise-rutiner, og bli bedre kjent. Han liker allerede brødskive med syltetøy på, men ikke så mye av norske middager. SÅ det har gått mye i kylling og ris og nudler...

Det er godt å komme hjem!

Vil gjerne anbefale Thailand som adoptivland! Opplegget som Holt International kjører, virker veldig bra!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221997-tilbake-fra-thailand-hentereise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

-og gratulerer som familie på fire !!

Er det noe søskensjalusi?

Hvor var dere på ferie?

Jeg får "hjemlengsel" når meldinger om hentereiser kommer. :-)

Nå har vi booket tre ukers ferie i august :-). To v og to barn kr. 16.600.- t/rt Oslo.

Da måtte vi bare slå til.

Slutter meg til anbefalingen om Thailand som adoptivland.

Oppfølgingen i fosterhjem og av Holt, landet og ikke minst barna er bare fantastisk.

skryte- skryte :-)

Lykke til vider og kos dere hjemme.

Annonse

Hvor var dere på ferie?

Nå har vi booket tre ukers ferie i august :-). To v og to barn kr. 16.600.- t/rt Oslo.

Oppfølgingen i fosterhjem og av Holt, landet og ikke minst barna er bare fantastisk.

Hei!

Nei, vi har ikke opplevd noen søskensjalusi enda. Selvsagt hyler lillegutt når storebror vil ha tilbake plastsverdet sitt, etc. Lillegutt er ikke særlig kosete av seg (enda?), og det er ingen krav til å sitte samtidig i samme fang etc.

Hvor vi var:

Først dro vi til Pattaya, til en koselig liten bungalow-resort kalt Rabbit resort (ca samme pris som Amari Boulevard). Dette var en rolig plass (selve hotellområdet) , med svært pene rom, og et koselig basseng, og stranda rett ved siden av,og vi opplevde svært lite av "red light"- tilstander. Hadde 3 døgn der før vi drog videre ca 45 min kjøring sørover i Ban chang (fastlandet nord for ko chang/ko samet). Her bodde vi på et hotell kalt Purimas. Også det helt oK, og med 2 queen size senger på hvert rom, så her trengte vi ikke baby cot. Stranda her var mer finkornet, og vannet var litt bedre, og det var MYE roligere strand . MEn også en god del lenger avstand til butikker og aktiviteter hvis det skulle være aktuelt.

Grunnen til at oppholdet ble delt på to steder var pga sen booking og vinterferie..

Forrige gang reiste vi til Cha-Am, Det var også helt greit, men reisetiden dit er litt lenger. Vi brukte jo mesteparten av tiden på hotellet/stranda/bassenget, så hvis man ønsker seg mere utflukter og kultur, er det kanskje bedre å bo i Hua hin.

I pattaya er det jo masse å gjøre, men stranda er ikke så ren og fin her som i hua hin, pluss at Hua hin er mer "prydelig" sidenkongefamilien har sommerresidens her.

Gjest thailand-ferie

Hvor var dere på ferie?

16000?? det måtte vel være rasende biliig for en familie på 4? Var det kun flyreise, eller med opphold også?

Mmm..lengter tilbake vi også, men har aldri klart å finne så billige turer på sommeren. Men da er det altså håp:-)

16000?? det måtte vel være rasende biliig for en familie på 4? Var det kun flyreise, eller med opphold også?

Mmm..lengter tilbake vi også, men har aldri klart å finne så billige turer på sommeren. Men da er det altså håp:-)

Hei

Ja derfor måtte jeg reklamere!

Prisen er kun fly Oslo-Bkk-Oslo med Thai. De har kampanje når avreise er etter 31.juli (og før 14.juni. ) skoleferien går mot slutten og det er lavsesong. Vi får alikevel tre uker der uten at vi mister mange skoledagene.

Voskne ca 6000.- inkl. avgifter. barn 2300 inkl. avgifter. Vi bare måtte bestille :-) Har enda ikke bestemt oss for hvor vi skal, men regner med Hua Hin, og Rayong/ østsiden av gulfen + litt BKK.

Bestilte gjennom Orkide.

mvh

Hei!

Nei, vi har ikke opplevd noen søskensjalusi enda. Selvsagt hyler lillegutt når storebror vil ha tilbake plastsverdet sitt, etc. Lillegutt er ikke særlig kosete av seg (enda?), og det er ingen krav til å sitte samtidig i samme fang etc.

Hvor vi var:

Først dro vi til Pattaya, til en koselig liten bungalow-resort kalt Rabbit resort (ca samme pris som Amari Boulevard). Dette var en rolig plass (selve hotellområdet) , med svært pene rom, og et koselig basseng, og stranda rett ved siden av,og vi opplevde svært lite av "red light"- tilstander. Hadde 3 døgn der før vi drog videre ca 45 min kjøring sørover i Ban chang (fastlandet nord for ko chang/ko samet). Her bodde vi på et hotell kalt Purimas. Også det helt oK, og med 2 queen size senger på hvert rom, så her trengte vi ikke baby cot. Stranda her var mer finkornet, og vannet var litt bedre, og det var MYE roligere strand . MEn også en god del lenger avstand til butikker og aktiviteter hvis det skulle være aktuelt.

Grunnen til at oppholdet ble delt på to steder var pga sen booking og vinterferie..

Forrige gang reiste vi til Cha-Am, Det var også helt greit, men reisetiden dit er litt lenger. Vi brukte jo mesteparten av tiden på hotellet/stranda/bassenget, så hvis man ønsker seg mere utflukter og kultur, er det kanskje bedre å bo i Hua hin.

I pattaya er det jo masse å gjøre, men stranda er ikke så ren og fin her som i hua hin, pluss at Hua hin er mer "prydelig" sidenkongefamilien har sommerresidens her.

Hei

Ban Chang høres interesant ut. Vi har planer om å dra nedover den veien bl.a. for å besøke min tidligere vertsfamilie som bor i området.

Tenkte litt på Kho Chang, men vil heller være på fastlandet for å ha fleksibiliteten til å farte litt. Kan heller ta dagstur til øyene.

Har du noen link til hotellet/ stedet?

mvh

Lykkelig mor

Gratulerer så masse. Deilig å endelig være hjemme. Gullet vårt likte heller ikke "norsk" mat til å begynne med, men nå spiser han det meste, selv om det ikke er så mye da. Håper tilvenningen til alt går fort slik som hos oss, det er bare en drøm dette her å bli foreldre til skjønne små thai prinser:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...