Gå til innhold

Noen som har opplevd liknende?

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 10 år. I det siste så har jeg merket at hun lukter svette under armene. Jeg begynte med det da jeg var i puberteten. Lurer bare på om det kan være begynnelsen til puberteten hun er i nå? Er jo tidlig kanskje, men hun har en tante som fikk mensen da hun var 10, og selv fikk jeg den da jeg var 12. Bare lurte som sagt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222016-noen-som-har-opplevd-liknende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal visst ikke ha noen umiddelbar sammenheng. Jenta vår på 7 1/2 har også begynt å lukte svette, så jeg funderte også litt på det samme, men det var en tråd her inne faktisk for ikke så fryktelig lenge hvor flere hadde vært borti det samme fra mange år før puberteten startet.

Skal visst ikke ha noen umiddelbar sammenheng. Jenta vår på 7 1/2 har også begynt å lukte svette, så jeg funderte også litt på det samme, men det var en tråd her inne faktisk for ikke så fryktelig lenge hvor flere hadde vært borti det samme fra mange år før puberteten startet.

Ja, og jeg tror den endte med at noen spurte legen sin og fikk svar om at det ikke behøver å være noen sammenheng.

Niåringen min (gutt) har luktet svette i flere år nå, men noen andre tegn til pubertet er det ikke.

Gjest puberteten

Har ikke merket noe svettelukt av 11 åringen vår enda, men puppene vokser :).

Veslejenta vår begynner å bli voksen :).

Hun har ei venninne på 9 år, hun har også begynt å få pupper, og hår på tissen (det syns jeg var veldig tidlig), så de er forskjellige :).

Gjest jessamy

Min datter begynte å lukte svette for snart et år siden, da var hun knapt fyllt 8 år, samtidig begynte brystkjertlene å bli ømme.Hjelp, altfor tidlig pubertet! tenkt jeg da. Vi har vært hos lege, tatt blodprøver o.l. og ingenting tyder på at hun er i puberteten, men barnelegen mente at dette var en tilstand som han kalte "hudpubertet" eller noe sånt, dvs at hårsekker, svettekjertler og brystkjertler reagerer som at barnet er i puberteten, men at kroppen for øvrig ikke er det.

Kan jo ikke si at det er tilfelle for din datter, men hvis du er urolig kan du jo ta en tur til legen og få tatt noen blodprøver for å få det bekreftet/avkreftet.

Annonse

Min datter begynte å lukte svette for snart et år siden, da var hun knapt fyllt 8 år, samtidig begynte brystkjertlene å bli ømme.Hjelp, altfor tidlig pubertet! tenkt jeg da. Vi har vært hos lege, tatt blodprøver o.l. og ingenting tyder på at hun er i puberteten, men barnelegen mente at dette var en tilstand som han kalte "hudpubertet" eller noe sånt, dvs at hårsekker, svettekjertler og brystkjertler reagerer som at barnet er i puberteten, men at kroppen for øvrig ikke er det.

Kan jo ikke si at det er tilfelle for din datter, men hvis du er urolig kan du jo ta en tur til legen og få tatt noen blodprøver for å få det bekreftet/avkreftet.

Hm.. interessant! Ja, det er mulig det er det ja.. Er ikke så ofte det skjer da, og jeg tror nok personlig at det drøyer litt til, men som sagt, man vet jo aldri. Skader ikke noe om det drøyer.. he,he.. Takk for svar!!!

Har ikke merket noe svettelukt av 11 åringen vår enda, men puppene vokser :).

Veslejenta vår begynner å bli voksen :).

Hun har ei venninne på 9 år, hun har også begynt å få pupper, og hår på tissen (det syns jeg var veldig tidlig), så de er forskjellige :).

Oj!! Ja, det virket tidlig..iallfall med ho på 9 år! Ja, rart med det.. samtidig så føler jeg en slags "stolthet" på en måte når jeg merker barna blir større, selvom jeg jo ikke har noen fortjeneste på det akkurat, men.. en slags ærefølelse for naturen på en måte.

Takk for svar!!

Så det har vært om det her tidligere? Interessant!! Synes jeg fikk mange fine svar nå også da. Hadde ikke ventet så mange bra svar egentlig, men er en stund siden jeg har vært her inne nå. Takk for svar!!

Ja, og jeg tror den endte med at noen spurte legen sin og fikk svar om at det ikke behøver å være noen sammenheng.

Niåringen min (gutt) har luktet svette i flere år nå, men noen andre tegn til pubertet er det ikke.

O.k. Da satser jeg på at det er sånn det er bare. Takk for svar!!

Så det har vært om det her tidligere? Interessant!! Synes jeg fikk mange fine svar nå også da. Hadde ikke ventet så mange bra svar egentlig, men er en stund siden jeg har vært her inne nå. Takk for svar!!

Det kan ikke være mye det IKKE har stått etter eller annet på DOL om før... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...