Gå til innhold

Hun kler av seg pysj og bleie om natten - hjelp!

Anbefalte innlegg

Lillesøster er snart tre år, og har kommet i den alderen hvor det tydligevis er gøy å kle av seg alle klærne når man ligger i sengen. Vi hadde akkurat samme greia med storesøster, men løste det da med pysj som var kneppet på skulderen. Da klarte hun ikke å få den av.

Lillesøster derimot, hun tar opp knappene som er i bena (det er knapping i bena for enklere bleieskift) og kler av seg alt gang på gang. Utrolig nok har vi forløbig unngått tissekatastrofe i sengen, men jeg frykter det verste.

Har ikke funnet pysj uten knapping i bena som har knapper eller glidelås i ryggen i strls 92 som lillesøster bruker. Noen som vet hvor jeg får det, eller som har et annet godt forslag? Lillesøster er langt fra bleieslutt så det er sagt. Ingen interesse verken for doring eller potte her i gården.

Fortsetter under...

Bruk vanlige bleier (ikke trusebleier), og surr en omgang sterk tape (sportstape eller brun pakketape rundt. Sørg for at surringen slutter midt bak.

En venninne brukte stiftemaskin og stiftet sammen bleien. Da jeg fortalte det hjemme, stirret eldstemann bestyrtet på meg og utbrøt "men det må da gjøre forferdelig vondt!"

Vi prøvde det en gang vi var tomme for tape (stifte _sammen_ bleien, ikke stifte den til barnet...), men det holdt ikke her i huset, nei...

Gjest Elextra

Trenger man knapper mellom bena for enklere bleieskift på en som er nesten tre år? Mine har ikke fått skiftet bleie på natten siden de var under året.

Har også erfart at gutten min tar av seg bleie og pysjbukse, eller kanskje barer lurer ut tissen fra siden av bleien (luringen).

Bruker derfor ullpysjen fra Nøstebarn med knapping foran. Trykknappene er såpass harde at han ikke får dem opp selv.

Annonse

Hva med å prøve babysafe. En slags tynn sovepose med åpning for arm og hode. Tror dette er ment for barn som ligger urolig eller står opp om natta. Med en slik babysafe er det umulig å få slengt beina over kanten på sprinkelsenga. Har ikke prøvd det selv men sett det i velutstyrte butikker som selger ting og tang til barn. Søskenbarnet mitt hadde slik i sin tid 30 år siden, så dette er ikke noe nytt. Ligna på en prikk nevøen til Skippern "Bulle", så om du husker han, så er det en slik jeg tenker på. Har også hørt om noen som surrer bleia fast med pakketape - litt drastisk spør du meg...

Velkommen i klubben!

Vi har en utbryterkonge av en toåring som ser det som sitt mål i livet å komme utav alt det vi måtte finne på å kle på henne om natta. Show! ;-)

Løsningen her i gården er hel pyjamas - men bak fram. Og så en liten jakke utpå nå når det er kaldt, for hun spenner av seg dyna også. Jakka er det knapper på, med ganske trange knapphull, så hun sovner vanligvis halveis i anstrengelsene med å få dem opp. Genialt rett og slett. ;-)

Lykke til!

MVH

Stakkar! Vedkommende var tre år, og må da få bevege seg fritt.

Hun var nesten 3 år, og tar av seg pysj og bleie på natta. Det er ikke noe problem å hverken krabbe eller gå med de soveposene. Men det er et problem å få den av selv, da - vår i alle fall - har glidelås i ryggen.

thuva1365380402

Vår sønn begynte å kle av seg disse hele pysjene lenge før han var 2 år. Så vi sluttet med de, og begynte med 2-delt pysj i stedet. Det har gått bra helt til nå, er nå 3 år. Det første han gjør når han kommer i senga om kvelden er å ta av seg buksa og sokkene. Men bleia har han latt være på heldigvis. Det har vel skjedd 2-3 ganger det siste året at han har tatt av seg den også, men det går stort sett greit. Jeg synes det er greit at han vil sove uten bukse, vi voksne gjør jo også det.

Annonse

Gjest Calóni

Trenger man knapper mellom bena for enklere bleieskift på en som er nesten tre år? Mine har ikke fått skiftet bleie på natten siden de var under året.

Har også erfart at gutten min tar av seg bleie og pysjbukse, eller kanskje barer lurer ut tissen fra siden av bleien (luringen).

Bruker derfor ullpysjen fra Nøstebarn med knapping foran. Trykknappene er såpass harde at han ikke får dem opp selv.

"Har ikke funnet pysj uten knapping i bena som har knapper eller glidelås i ryggen i strls 92 som lillesøster bruker" ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...