Gå til innhold

tror jeg har fått for mye i lønn

Anbefalte innlegg

Gjest for mye i lønn?

Hva gjør jeg da? Er det mittansvar å si ifra? Jeg har jobbet siden januar og fikk utbetaling fra midten av januar, hele februar og førtse uka på mars. Jobber i barnehage som førskolelærer. Har ny jobb nå.Fikk ca 32 000, og så mye etter skatt må vel være feil?

Fortsetter under...

Ja, du er pliktig til å si i fra hvis du tror det er noe i veien med utbetalingen din.

Hvis det senere blir oppdaget ved en stikkprøve, må du betale tilbake det du har fått for mye, og det er jo irriterende sånn i etterkant, når pengene kanskje er brukt opp. Best å ta det med en gang.

Har du ikke fått lønnslipp der det står spesifisert hva som er hva? Skulle tro at det gikk an å finne ut hva som evt. er feilen ved å se på den.

Annonse

Gjest for mye i lønn?

Ja, du er pliktig til å si i fra hvis du tror det er noe i veien med utbetalingen din.

Hvis det senere blir oppdaget ved en stikkprøve, må du betale tilbake det du har fått for mye, og det er jo irriterende sånn i etterkant, når pengene kanskje er brukt opp. Best å ta det med en gang.

Har du ikke fått lønnslipp der det står spesifisert hva som er hva? Skulle tro at det gikk an å finne ut hva som evt. er feilen ved å se på den.

Den har ikke kommet ennå, må kansje avvente litt da..

Annonse

Gjest sol etter regn

Hos mange bedrifter er det vanlig å utbetale feriepenger samtidig med siste lønn når man slutter "midt i året". Hvorfor husker jeg ikke.. ;)

Mener å huske at du må gi beskjed om du da vil ha utbetalt feriepengene til sommeren.

Kan det være dette som har skjedd?

Er du sikker på at det er for mye?

Det er jo nesten to måneders lønn; hvis vi regner to måneder, tilsier det en årslønn på ca. 266000 kroner - er det så mye, da?

Forøvrig står vel grunnlaget på lønnsslippen.

Gjorde en liten regnefeil... 259000 ble det. Hvis lønnen er for to måneder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...