Gå til innhold

Briller og mobbing

Anbefalte innlegg

...den evige natteravn...

Helt enig. Jeg lot naturligvis ikke ungen min bli utsatt for den styggedommen da han var liten. Han har minus 5 på begge øya, men såpass må man tåle.

Vi plukka blåbær om høsten, også spiste vi det på pannekakene en gang i uka. Vi har gjort alt, med andre ord.

I dag er han 16 og kan verken lese eller regne, han har jo aldri sett tavla, ikke bøkene heller, for den slags skyld. Men mobba ble han ikke - bortsett fra de gangene han snubla over sekkene mellom pultene, og det par gangene han gikk rett på - og gjennom - glassdørene på skolen. Ingenting, i forhold til om han hadde brukt briller.

GARANGTERT! Som Pia Haraldsen sier....

Jeg ler, skriker og tårene triller ... Dette er noe av det beste jeg har lest ;-)

Fortsetter under...

He-he, det der var vel en slags paralell til "hvorfor gi Ritalin til barna dine når det finnes så mye annet som hjelper"

Sarkasmen viste seg dessverre utilgjengelig for de fleste... Tror jeg hadde funnet sammenligningen helt adekvat dersom jeg i disse dager hadde barn med alvorlig adhd.

kykkeliky1365380960

hehehe , skal huske på det hvis jeg engang får unger som ser dårlig.

kontaktlinser for et barn er kanskje ikke så bra i og med at det er mye styr med rensing og sånt. vet ikke jeg.

Ærlig talt! Det er da tøfft med briller! Mye styr for ungene, men må man så....

Er vel ikke det store mobbetema i dagens samfunn?

Men nå forholder vi oss muligens til et tulleinnlegg (mente ikke å være slem, leste bare noen komentarer om dette...)

Gjest liede

Jeg syns problemet er at de fleste barn går med veldig stygge briller.

Herregud! Foreldrene må da ta _litt_ hensyn til at lærere og medelver faktisk må se på dette _hver dag!. Det koster ikke mange tusenlappene for en pen designbrille. Såpass hensyn er det alminnelig folkeskikk å ta!!!

Annonse

Gjest Calóni

Jeg syns problemet er at de fleste barn går med veldig stygge briller.

Herregud! Foreldrene må da ta _litt_ hensyn til at lærere og medelver faktisk må se på dette _hver dag!. Det koster ikke mange tusenlappene for en pen designbrille. Såpass hensyn er det alminnelig folkeskikk å ta!!!

Folk som er skallet må alltid gå med lue, og de som er feite må holde seg innendørs, de som er beinrangler må kle på seg masse så de ser normalvektige ut, de med krøller må ha håret rett, rynkete mennesker må knytte huden bak mot nakken, ingen må gå ubarberte (hverken damer eller menn), og ingen må gå med gensere og bukser til under 500 kroner stykket. Ærlig talt, det er jo bare allminnelig folkeskikk! Tenk på oss andre som må se på det!

Gjest Thekla84

Helt enig. Jeg lot naturligvis ikke ungen min bli utsatt for den styggedommen da han var liten. Han har minus 5 på begge øya, men såpass må man tåle.

Vi plukka blåbær om høsten, også spiste vi det på pannekakene en gang i uka. Vi har gjort alt, med andre ord.

I dag er han 16 og kan verken lese eller regne, han har jo aldri sett tavla, ikke bøkene heller, for den slags skyld. Men mobba ble han ikke - bortsett fra de gangene han snubla over sekkene mellom pultene, og det par gangene han gikk rett på - og gjennom - glassdørene på skolen. Ingenting, i forhold til om han hadde brukt briller.

GARANGTERT! Som Pia Haraldsen sier....

hehe, jeg må rose det artige innlegget ditt ;) syns det var flott skrevet, og du får frem et godt poeng! :)

Gjest liede

Folk som er skallet må alltid gå med lue, og de som er feite må holde seg innendørs, de som er beinrangler må kle på seg masse så de ser normalvektige ut, de med krøller må ha håret rett, rynkete mennesker må knytte huden bak mot nakken, ingen må gå ubarberte (hverken damer eller menn), og ingen må gå med gensere og bukser til under 500 kroner stykket. Ærlig talt, det er jo bare allminnelig folkeskikk! Tenk på oss andre som må se på det!

Kunne ikke sagt det bedre selv.

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...