Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en unge som ikke i utgangspunktet er interessert i å kle av og på seg selv;

i hvilken alder er det god DOL-skikk av meg å lære bort, og å kreve dette?

Gjest startet tidlig
Skrevet

De begynte vel å øve seg da de var rundt to år.

Skrevet

Jeg har tre unger, den minste er nå 20 mnd, og han kler av og på seg strømpebukse og sokker nå... Mer eller mindre gunstig, kan man jo si!;-)

vi har aldri trenet dem, men de har funnet det ut selv rundt 2-2,5-års alderen.

Men begynner ungene å bli 4 og 5 år, uten å by til å kle av og på seg, ville jeg absolutt trent dem, ja!

Gjest Elextra
Skrevet

I god DOL-skikk lærer de å kle av å på seg selv før de fyller to.

Min lærte det da han var rundt fire. Begynte jo litt før, da, men det ble lite effektivt. Yngstemann på to og et halvt kler av seg delvis, men har mye igjen når det gjelder påkledning.

Skrevet

Mine begynte i 2-års alderen. Fra 3-års alder kledde de i stor grad både av- og på seg selv.

Skrevet

Jentene begynte å kle av og på seg selv før de var 2 år. Sønnen ville jeg skulle gjøre det for han til han begynte på skolen :)

Gjest jessamy
Skrevet

"Kan selv"-alderen( 2-3 år) er jo et fint tidspunkt å starte da er jo ofte ungen veldig motivert til å klare ting på egen hånd.

Gjest dina2
Skrevet

Når de er rundt to år bør de trene på å kle av å på seg selv.

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi begynte å jobbe med saken da guttungen var omtrent 2 1/2 år. Det gikk litt i rykk og napp med interessen, og vi var ikke veldig strenge, men lot ham alltid ordne det selv når tiden var der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...