Gå til innhold

Slutt allerede nå?


mumitrollet

Anbefalte innlegg

mumitrollet

Lillemann på drøyt 5 mnd. virker mindre og mindre interessert i puppen. Han vil ha før han legger seg (kl 1900) samt et par ganger i løpet av natta si som varer til 0600-0700. Deretter er jeg heldig hvis jeg får amme ham (litt) en eller to ganger i løpet av dagen. Han får stadig vekk tilbud, men vrir seg unna. Kommer til å fortsette å tilby ham på dagtid, men produksjonen går jo ikke akkurat for fullt med så liten etterspørsel... Det er på en måte greit, jeg har ikke opplevd den helt store "ammelykken", men det har vært greit nok (etter en hard start). Pumping er i hvertfall ikke min greie. Bør jeg "tvinge" ham på noe vis, eller skal jeg bare la ham bestemme selv? Han spiser ellers to grøtmåltider pr dag, middag samt litt moset frukt på formiddagen med vann som drikke. Han får erstaning på flaske hos pappa av og til. Er det viktig at han får i seg en viss mengde erstatning i løpet av dagen? Er ikke 5 mnd litt tidlig for avvenning på dagtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære mumitrollet. ikke tving ham, men tilby brystet jevnlig. Nattammingen bidrar også ekstra til å stimulere produksjonen.Han får absolutt nok mat med de andre måltidene i tilegg. Kanskje kommer du til ennå å amme i mange måneder selv om det ikke blir så ofte etterhvert. Husk at all morsmelk er bedre enn ingenting og at mengden antistoffer er ganske konstant. Når du har hatt endel problemer i starten kan det oppleves ekstra hyggelig med en lang uproblematisk ammeperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...