Gå til innhold

Forum for mislykkede svangerskap?


Gita

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

jeg poster dette innlegget både på Forum for ufrivillig barnløshet og på Ett barn for lite.

Jeg er på jakt etter dere som har hatt en eller flere spontanaborter og som kanskje ikke føler dere helt hjemme på disse to foraene. Ikke fordi vi ikke er velkomne, men fordi vi har litt andre problemer enn flertallet.

La meg forklare:

Jeg er ufrivillig barnløs og jeg har hatt fire spontanaborter.

På Forum for ufrivillig barnløshet har jeg barnløsheten til felles med de aller fleste, men ikke årsakene til den. Veien fram til i dag (problemer med å bli gravid vs. å miste gang på gang) og veien videre (IVF og annen behandling vs. utredning og gjentatte forsøk på å beholde et barn) vil være annerledes, selv om det resultatet vi forhåpentlig en dag får (et barn!) vil være det samme.

På forum for ett barn for lite synes jeg også det er vanskelig å oppholde meg. Mange har mistet større barn, og selv om man ikke skal måle eller gradere sorg, så synes jeg likevel at det er vanskelig å skulle blåse ut min egen smerte og min sorg over mine alt for tidlig avsluttede svangerskap (selv om det for meg er helt i orden at andre gjør det) her.

Så: jeg kunne tenke meg å be doktoronline om å opprette et nytt forum. Se f.eks. http://www.kanalen.org/foraldrar/diskussion/missfall.cgi for et eksempel på hva jeg tenker meg. Jeg aner ikke hva man skulle kalle det på norsk.

Er det flere som føler det samme? Hva synes dere? Dersom vi er flere så kunne det kanskje lykkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og Tusen takk.

>Jeg er enig med deg 100% at et slikt forum bør komme. Jeg føler meg ikke helt hjemme selv, og jeg er i din situvasjon. Jefg har hatt tre spotanaborter, og er selv ufrivillig barnløs. Det er liksom vansklig å sette seg ned å finne sin plass

Nei la oss stå p¨å å få til et slikt forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte kan jeg være enig med deg -- men da blir det vanskelig for meg å vite hvor jeg hører hjemme.

Jeg hører hjemme på et barn for lite -- samtidig har jeg fått god kontakt på ufrivillig barnløse - fordi pga. at min 9-årige datter døde er jeg jo også ufrivillig barnløs -- det gikk en stund før jeg ble gravid igjen -- og i den perioden fikk jeg også mye info og støtte under forum for adopsjon -- så ble jeg gravid -- og fikk mye støtte både på et barn for lite og under gravid -- men det gikk galt dessverre.

Men nå er jeg gravid 4 1/2 md og føler meg hjemme både under gravid / og også et barn for lite.

Vi bør være litt forsiktig slik at vi ikke lager for mange forum også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg har ikke mistet selv, men er en del på gravidforum, der det er en del "triste" innlegg om hvordan det er gått for mange, hadde vært fint for et eget forum for disse. Det er jeg helt enig i.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei,,

Jeg er litt i samme situasjon. Føler meg ikke hjemme i et barn for lite forumet. Det hadde vært fint å hatt et forum for mislykkede svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei Gita.

Leste innlegget ditt og er veldig enig. Et eget forum for oss hadde vært flott!

Det høres i utgangspunktet ut som en god ide , på den andre siden syntes jeg da jeg var i den situasjonen ( det går nemlig somoftest bra til slutt:) at vi fikk veldig god støtte på ufrivillig barnløshet for selv om årsak og situasjon kan være forskjellige så sliter man mye med de samme følesene.

-en mailingliste for de med spesielt sammenfallende situasjon fungerte flott for oss, spesielt da graviditetene begynnte å hagle inn var det godt å kunne lufte også de gode følesene med "kjenntfolk".

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...