Gå til innhold

Hvor stor plass har dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• annegunn

12

• mariaflyfly

5

• Mandolaika

4

• jubalong70

3

Mest aktive i denne tråden

Vi er 5 stykker som deler på 150 kvm. Det er forsåvidt nok, men vi "mangler" ett soverom og ønsker oss litt annen løsning på et par områder. Så vi kommer nok til å bygge på til vi kommer opp mot 200 kvm.

Her forleden dag telte jeg forresten opp 45 par sko i gangen (og alle er i bruk).... Praktiske løsninger til å løse hverdagens små utfordringer prioriterer foran fancy løsninger hos oss.

Vi er mamma, pappa og ett barn, har leilighet i Oslo med 3 soverom og ca 100 kvm. Mer enn nok for oss og ville vært nok for én liten en til, problemet er at vi bor i 4. etasje. Trappene og ingen tilgang til hage gjør at vi nå ser etter rekkehus el.l. Om dette har et boareal på mindre enn 100 kvm gjør ikke så mye. Det er utearealene som er viktige nå.

Jeg er også bortskjemt med god plass fra barnsben av.

Jeg ville syntes det du beskriver var for trangt. For meg betyr det også mye å kunne slippe ut ungene uten å måtte gjete dem og å kunne ta fram vogn, trehjulsykkel, ski eller hva det skulle være uten å måtte ommøblere først.

Jeg har alltid prioritert landlig, romslig og rimeligere kvadratmeter framfor sentralt. Ren luft betyr også mye. Jeg bytter også gjerne bort høy standard mot flere kvadratmeter med noe enklere standard.

Praktisk og trivelig er stikkord for meg.

mvh

Vi er 2 voksne og 4 barn, så det er godt med ca 220 kvm. Boligen har 5 soverom, så minstepia får eget rom når hun flytter ut fra foreldrerommet.

Stua er på nesten 60 kvm, og det er jeg veldig fornøyd med når det er mange unger rundt oss. Vi kan holde på med ulike ting uten at vi er på hverandre hele tiden. Vi har bodd trangt tidligere, så vi vet å sette pris på plass.

Vi skal ta litt av stua for å gjøre kjøkkenet større. Det er bare på ca 10 kvm, og det er veldig trangt der nå.

Vi har bygget på og laget nytt bad som nå er ca 16 kvm - mot 4-5 før. I tillegg er det endel rom som må pusses opp før vi er helt fornøyde.

Annonse

Gjest Persille

Vi er mamma, pappa og ett barn, har leilighet i Oslo med 3 soverom og ca 100 kvm. Mer enn nok for oss og ville vært nok for én liten en til, problemet er at vi bor i 4. etasje. Trappene og ingen tilgang til hage gjør at vi nå ser etter rekkehus el.l. Om dette har et boareal på mindre enn 100 kvm gjør ikke så mye. Det er utearealene som er viktige nå.

Merksnodig hvordan kravene endrer seg i familieprosessen :)

Før var det viktig å slippe å klippe plen og måke snø - nå er det viktig å ha hage til Billa. Før var det viktig å kunne gå til jobben, kaféer etc, nå er det viktig å kunne gå ute uten å være redd for at hun skal forsvinne - osv :)

Gjest Persille

Vi trøkker 1.7 barn, en katt og to voksne inn på 76 kvm. Opprinnelig tre soverom, men det er nå åpen løsning mellom stua og det ene soverommet, så i praksis har vi to soverom og relativt sett romslig stue.

Det går helt fint, og så blir det mye mer penger igjen til reiser, mat og vin enn om vi skulle hatt mer plass,

Akkurat - nå gikk det opp for meg at det selvfølgelig ikke er nå til høsten du skal ha plass...

*ler*

Tar deg ut av listen og flytter deg til neste vår :)

...den evige natteravn...

Vi har hus på ca 200 kvm og 3 barn mellom 5 og 10 år. Kunne nok ønsket meg større plass, men det skal jo vaskes og holdes i orden også.

Da vi fikk vårt første barnet leide vi et hus på ca 80 kvm og syntes vi hadde helt grei plass. Vil tro dere kan ha det bra på de 70 kvm dere har.

kykkeliky1365380960

Vi har hus på ca 200 kvm og 3 barn mellom 5 og 10 år. Kunne nok ønsket meg større plass, men det skal jo vaskes og holdes i orden også.

Da vi fikk vårt første barnet leide vi et hus på ca 80 kvm og syntes vi hadde helt grei plass. Vil tro dere kan ha det bra på de 70 kvm dere har.

Det viktigeste er at barna har eget rom, altså utenfor foreldrene sitt når de er i 4 års alderen!

Ellers tror jeg at de fleste ordner seg på sin måte!

Annonse

Gjest efoll

Vi bor i rekkehus over to plan, og har ca. 100 kvadratmeter å "boltre" oss på. Vi har stue, kjøkken, tre soverom. Jeg savner en god kjeller, med kjellerstue og tv....og et vaskerom og bod. ellers går det greit, men det blir mye rot rundt omkring, både pga rotekoppene som bor her, og pga mangel av praktiske løsninger (skap etc). Ja vi har kryploft, takk og pris! Og en ok utebod. Vi er en familie på 4 og bor i utkanten av Oslo.Hadde det ikke vært så dyrt, så hadde vi nok sett oss om etter en leilighet med kjellerstue.

Merksnodig hvordan kravene endrer seg i familieprosessen :)

Før var det viktig å slippe å klippe plen og måke snø - nå er det viktig å ha hage til Billa. Før var det viktig å kunne gå til jobben, kaféer etc, nå er det viktig å kunne gå ute uten å være redd for at hun skal forsvinne - osv :)

Så lenge ungen er fornøyd er vi fornøyde ;-) Han elsker å være ute, som de fleste barn vil jeg tro. Samvittigheten overå bo i blokk er ikke spesielt god, selv om jeg ikke tror han akkurat vil ta skade av det. Vi er svært mye ute med ham.

Men en koselig hage, i en liten blindgate med lekekamerater i nabohusene, det hadde vært flott! ...Og barnehage 100 m bortenfor og busstopp 2 min unna med buss som tok 10 min til byen... He-he :-)

Så lenge ungen er fornøyd er vi fornøyde ;-) Han elsker å være ute, som de fleste barn vil jeg tro. Samvittigheten overå bo i blokk er ikke spesielt god, selv om jeg ikke tror han akkurat vil ta skade av det. Vi er svært mye ute med ham.

Men en koselig hage, i en liten blindgate med lekekamerater i nabohusene, det hadde vært flott! ...Og barnehage 100 m bortenfor og busstopp 2 min unna med buss som tok 10 min til byen... He-he :-)

Drøm søtt! ;-)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...