Gå til innhold

Hvor stor plass har dere?

Anbefalte innlegg

Gjest liten plass

Vi er 2 vokse og 1 barn på 4 år som bor på 60 kvm.Vi har bare 1 lite soverom.Det er trangt men har ikke råd til mere.Vi har søkt om kommunal leilighet men dem mener at vi har nok plass og at vi tjener nok til å klare det sjøl selv om vi har bare igjennomsitt 4000 kr i mnd til mat,bensin,klær og fritid aktiviteter

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• annegunn

12

• mariaflyfly

5

• Mandolaika

4

• jubalong70

3

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest Persille

Så lenge ungen er fornøyd er vi fornøyde ;-) Han elsker å være ute, som de fleste barn vil jeg tro. Samvittigheten overå bo i blokk er ikke spesielt god, selv om jeg ikke tror han akkurat vil ta skade av det. Vi er svært mye ute med ham.

Men en koselig hage, i en liten blindgate med lekekamerater i nabohusene, det hadde vært flott! ...Og barnehage 100 m bortenfor og busstopp 2 min unna med buss som tok 10 min til byen... He-he :-)

Høres ut som Bakkebygrenda eller Portveien eller noe :)

Vi er to voksne og to barn, har enebolig på ca 200 kvadratmeter. Har bare tre soverom, skulle gjerne ha hatt flere mindre rom (vi har store stuer).

Akkurat sånn har vi det også. Kjempestor boflate (stue på 50 m2 og kjøkken på 20 m2), men bare 2 store og et knøttlite soverom. Vi bygger om underetasjen i sommer for å få flere soverom/kontor.

Gjest snart huskjøper ?

Akkurat sånn har vi det også. Kjempestor boflate (stue på 50 m2 og kjøkken på 20 m2), men bare 2 store og et knøttlite soverom. Vi bygger om underetasjen i sommer for å få flere soverom/kontor.

Vi har også stooor og god stue, kjøkkenet er på "hele" 9 kv.m. :) !! Så lite .... typisk 70-tallets BlockWatne hus.

Har ett passe stort (vårt) og ett lite (2 barn som sover her sammen) soverom oppe. Nede er det to små rom, ett som brukes til lekerom og ett lagerrom, vaskekjeller, og en gang.

Nå må vi enten bygge på oppe, eller vi kan rive alle veggene nede å bygge om hele underetasjen, eller rett og slett se oss om etter et nytt hus med flere soverom .... for nå krever barna å få egne soverom, har ikke lyst til å ha ett barn nede (ikke plass til dobbelsenga vår på rommet nede).

Puuuuh, tenkte jo ikke på dette da vi kjøpte oss hus, for da var vi barnløse og synes at dette huset var "kjempestort".

Annonse

Jeg visste jo egentlig det - snakk om være korttenkt...

Du sporet forøvrig en diskusjon i heimen i går, om hvordan det lar seg gjøre å hente/levere kollektivt. Vi har jo bare en bil... Andre steder skal vi ha råflaks, om vi får plass.

Konklusjonen var at det lot seg gjøre...

Når har du termin annegunn? Er det bra med formen din?

Jeg synes det var mye tyngre med nr. 2 enn med nr. 1.

Termin 20. mai.

Formen er ikke bra, nei. Fullt sykemeldt med bekkenløsning. Med førstemann jobbet jeg fremdeles fullt på denne tida, denne gangen har jeg omtrent ikke vært på jobben, først pga kvalme og søvnløshet og så bekkenløsninga.

Gleder meg til sommer'n, jeg...

Termin 20. mai.

Formen er ikke bra, nei. Fullt sykemeldt med bekkenløsning. Med førstemann jobbet jeg fremdeles fullt på denne tida, denne gangen har jeg omtrent ikke vært på jobben, først pga kvalme og søvnløshet og så bekkenløsninga.

Gleder meg til sommer'n, jeg...

Fin tid å føde på. :-)

Æsj, bekkenløsning har jeg heldigvis sluppet unna. Det må være noe herk.

Nå har du heldigvis ikke lenge igjen og det går mot lysere tider.

Ha et fortsatt fint svangerskap!

mariaflyfly

Du sporet forøvrig en diskusjon i heimen i går, om hvordan det lar seg gjøre å hente/levere kollektivt. Vi har jo bare en bil... Andre steder skal vi ha råflaks, om vi får plass.

Konklusjonen var at det lot seg gjøre...

og hvis du ikke får plass hos Persille, kan du jo alltids flytte til nabolaget mitt. ;)

Fin tid å føde på. :-)

Æsj, bekkenløsning har jeg heldigvis sluppet unna. Det må være noe herk.

Nå har du heldigvis ikke lenge igjen og det går mot lysere tider.

Ha et fortsatt fint svangerskap!

Jeg hadde ikke antydning til bekkenløsning forrige gang, så jeg trodde jeg skulle slippe unna denne gangen. Men nei da... Det aller verste er å gå på glatta ute, så jeg kommer meg omtrent ikke ut engang :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...