Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som vet ca hvor mye barna vokser andre leveår?

Tenkte kanskje jeg skulle kjøpe vinterdress nå, og nå er hun ca størrelse 74, og da er spørsmålet om jeg må kjøpe 80, 86 eller 92. Hun er 72 cm lang. Har vokst 22 cm på ett år, men hvor mye kan jeg regne med at hun vokser det neste året?

Hun er lita og tynn da, men det er kanskje mest fornuftig å kjøpe 86. Fant nemlig en god pris på en brukt 80-dress som frista litt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222241-lengde-andre-leve%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er hun, da?

Snorkfrøkna var 70 cm for akkurat ett år sida, hun er 2,2 år nå, og 86 dressen er fortsatt god og romslig til henne (den var altfor stor i fjor, men den var den minste jeg fikk tak i).

Klarte å legge svaret til deg som svar til meg selv...

Hun er akkurat ett år, og da vil hun bruke vinterdressen frem til hun er ca 2.

Vi har nok klær denne vinteren, tenkte bare å få billig nå som jeg kunne bruke neste vinter.

Jentene mine som er født i desember og februar brukte begge str. 92 den vinteren de fylte 2 år.

Annonse

Gjest Persille

Akkurat - jeg leste "hvor lenge lever barna andre leveår", noe som virket som et litt snodig spørsmål...

Men så var det jo ikke det det handlet om :)

Jeg ville ventet med å kjøpe dress. Blir dressen for stor er det vanskelig for dem å bevege seg, blir den for liten går det jo heller ikke.

Gjest girasol

Knærten vokste 12 cm.i sitt andre leveår. Han brukte størrelse 80 i utedress så vidt det var i høst, men nå i vinter har han brukt 86.(Han er nettopp fyllt 2). Egentlig passer sikkert størrelse 80 godt til frøkna di nå på senvinteren og kanskje også helt til høsten, men det kan jo være litt vanskelig å si da... Skal du ha en dress som skal brukes nå? Eller kjøpe en som skal spares til høsten?

Akkurat - jeg leste "hvor lenge lever barna andre leveår", noe som virket som et litt snodig spørsmål...

Men så var det jo ikke det det handlet om :)

Jeg ville ventet med å kjøpe dress. Blir dressen for stor er det vanskelig for dem å bevege seg, blir den for liten går det jo heller ikke.

Ja, huff, nå som jeg logget inn og så tittelen for første gang på et døgn så så det plutselig fryktelig teit ut. ;) De måler det kanskje som høyde og ikke lengde også fremover nå. Hihi.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...