Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei eg ein alene pappa som lagt merke til ein forandring i min sønns oppførsel. eg lurte på om noen kunne svare meg på et spørsmål..

Han har begynt å bli sint når han ikkje får de som han vil, han er 5 år gammel. er dette ein fase som går over???

Please gi meg et svar please.

Skrevet

Det er helt vanlig at femåringer kan bli sinte når de ikke får det som de vil.

Gjest Cezalion
Skrevet

Tror det er mer normalt at en 5-åring blir sint når han ikke får det som han vil, enn at han ikke blir det.

Og det går over. Men det kan ta noen år. ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Har han begynt med det først nå!? Slik har mine vært siden toårsalderen. Og - det er helt normalt.

Skrevet

Helt normalt dessverre :)

Heldige at han ikke har begynt før nå ;)

Skrevet

Helt normalt!

Du kan imidlertid unngå en del utbrudd ved å være klar i din grensesetting.

Gir du etter, vil utbruddene vedvare, og bli en adferd han vil bruke for å oppnå det han ønsker.

Gjest det er ikke sikkert  ;)
Skrevet

Du skal ikke være for sikker på at det går over - min mann reagerer rett som det er på samme vis...

Skrevet

Ganske typisk 5-åring. Velg dine kamper, og vær 100% konsekvent når du har sagt noe.

Skrevet

Høres særdeles normalt ut.

Og jo mer han oppnår med sinne / raseriutbrudd jo verre blir det. Men det kan være ille nok selv om man er 100% konsekvent.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...