Gå til innhold

barnevennlig ferie i Danmark

Anbefalte innlegg

finding nemo

Hei! Mannen min og jeg planlegger å reise til Danmark med våre to barn på 4 og 5 år. Jeg er gravid og vil på den tiden være rundt uke 35. Vi ønsker derfor komfort...:-) Tenker å leie et hus.

Er det slik at det blåser mer på vestjylland enn østjylland? Vi ønsker en barnevennlig strand, uten for mye vind og bølger. Hva med Limfjorden?

Vi sjekker på flere nettsteder, men syns det står lite om vind. Da jeg var yngre ferierte jeg og mine foreldre på vestkysten av Jylland, og måtte flere ganger gå hjem fra stranden pga vind og sand.Det vil vi helst ikke risikere. Ser for meg at barna kan sitte i vannkanten med bøtte og spann uten å bli overskylt av bølger.

Noen som har erfaringer å bringe videre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222282-barnevennlig-ferie-i-danmark/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det blåser ofte på vestkysten, men strendene der er veldig flotte!

Jeg har vært to ganger på vestkysten og en gang på østkysten, ved Ebeltoft, og ettersom det blåste veldig de gangene vi var på vestkysten, synes jeg det er best på østkysten.

Min erfaring er også at på vestkysten er det stort sett sanddyner rundt husene, mens

på østkysten hadde vi gressplen. Veldig kjekt når det ikke er så fint vær, da kan ungene være ute i hagen og huske eller spille fotball e.l.

Jeg anbefaler absolutt Jyllands østkyst med såpass små barn. F.eks. i brukbar kjøreavstand til Aalborg, der er det mye å finne på dersom strandværet skulle svikte.

Her er en link til en oversiktlig nettside:

http://www.rejse-guide.dk/ferieidanmark/

Søk f.eks. på Øster Hurup.

Gjest efoll

Hei! Jeg vilø bare be deg om å skynde deg, det begynner å bli sein hvis du vil ha et bra hus med fin beliggenhet. Vi bestilte allerede i tidlig i vinter ;)

Vi har erfaring fra vestjylland. Ja, det blåste noe, men det var utrolig flott der! DEN stranden, jeg har ikke sett maken.

god tur1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...