Gå til innhold

Bursdag og lite folk arg..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• karisma

3

• Mary Poppins

3

• kaffepiken

2

• fyrlykt

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sinnasarius

Så utrolig dårlig gjort!

Håper jubilaten fikk en fin dag allikevel, da, og at du i en eller annen sammenheng kan stikke til de tankeløse foreldrene hvordan dere oppfatter det!

Selskapet ble bra det men gjestene og bursdagsbarnet lurte veldig på hvor det ble av alle de andre.

Gjest sinnasarius

Prøvde du å ringe etter noen av dem?

Jeg dreit meg skikkelig ut og blingsa på tidspunktet på en innbydelse nå i helge. Tok feil av starttidspnktet og avsluttningstidspunktet.

Heldigvis ringte pappaen til bursdagsbarnet og etterlyste oss.

Vi pleier alltid å lese lapper nøye, følge opp og være på riktig sted, men av og til glipper det for oss også. Hadde ikke vi blitt ringt etter, hadde det blitt stor sorg her gitt!

Jeg ringte ingen for da tror jeg tårene hadde kommet.

Jeg er sikker på at innvitasjonene ble riktig for de ble masseprodusert på pc.

Gjest sinnasarius

Uff da, det var trist!

8 stk som ikke ga beskjed er jo utrolig dårlig! et par er ganske vanlig, men ikke 8, uff og uff, stakkars bursdagsbarnet!

trøsteklem!

Takk for trøst.

fikk telefon fra 1 om sykdom og 1 skulle på noe annet viktig.

6 stk hørte vi ingenting fra.

Annonse

Gjest sinnasarius

Det er desverre lett å glemme, kanskje ikke så lurt å ha bursdagsfering på en søndag?

Mine barn er hos sin far annehver helg, så det å bli bedt i bursdag i helgene passer ikke alltid så godt.

Så hvis det ikke passer så skal man ikke melde ifra da mener du?

Vi skrev på lappene at de måtte si ifra hvis de ikke kunne komme.

Gjest sinnasarius

Folk eier verken oppdragelse eller skam - vi har opplevet det samme mange ganger.....

En gang hengte jeg lapp til de som uteble på knaggen til barnet (i barnehagen) med beskrivelse av hvordan bursdagsbarnet tok det at selskapet ble mer en halvert. Det gjorde ikke inntrykk på noen av dem, De få som kommenterte det hadde "glemt" invitasjonen.....

Vi sluttet også å invitere "alle" og gikk over til de som kom - og som inviterer tilbake. Da blir det ikke så mange - men selskapene blir i hvertfall hyggelige!

Å jeg som alltid har vært for at alle jenter ber alle jenter osv.. nå har jeg vanskelig for å bry meg stort om dette neste gang.

Gjest sinnasarius

Uff, så ergelig. Men sist men ikke minst for det lille mennesket som ble skuffet. En annen gang kan det være lurt å ta en telefon hjem til foreldrene og spørre om barnet kan komme før invitasjonene sendes ut. Det kan være lurt med svarfrist, de som ikke har svart kan en ta en ringerunde til for sikkerhetsskyld. Det går også an å sende invitasjon i posten - da kommer den fram. Dersom invitasjonene ble delt ut på skolen, kan de kanskje ligge i bunnen ranselen - mange barn er jo utrolig vimsete. Vet du noe om klassemiljøet til gutten din, og er han blitt invitert i bursdager i klassen sin? Vet om et tilfelle hvor barna (større barn) ble enige om ikke å gå i selskap til et av de mindre populære barna. De kastet invitasjonene i søpla på skolen, de hadde en engel av en lærer som oppdaget dette og tok det opp med de som var inviterte - og alle sammen møtte i bursdagen.

Klassemiljøet har gradvis blitt bedre da det har vært dårlig til nå.

Det at så mange bare har glemt bursdagen har jeg vanskelig for å tro.

Det er den grunnen barnet fikk av dem i dag på skolen men jeg tror dem ikke helt på det da.

Gjest sinnasarius

Det er da vanlig folkeskikk å gi beskjed når man ikke kommer - enten det står på innbydelsen eller ikke.

At foreldrene til 8 barn har glemt, er over min forstand.

Jeg skjønner meg egentlig ikke på det der med å invitere alle av samme kjønn, heller, men det er en annen sak.

Jeg tror det er bedre å satse på dem som kommer, og heller invitere færre, slik du selv antyder.

Ikke rart det er krig i verden med slike voksenpersoner som eksempel.

Nei det er ikke rart det er krig og det er heller ikke rart at skolene ikke klarer helt å få vekk mobbing på skolene.

noen foreldre skulle ikke hatt barn rett og slett.

Gjest sinnasarius

Det der har vi også opplevd, dessverre. Jeg skrev på invitasjonen at vi ønsket tilbakemelding om barnet kommer/ikke kommer.

Vi fikk melding fra dem som kom, men ca 10 stykk(!) av de inviterte hørte vi ingenting fra. Dårlig gjort ja, men det er ikke første gang. Erfaringsvis kommer ikke de vi ikke hører fra da, men det er dårlig skikk å ikke gidde å sende en SMS engang.

Uff det er ikke godt å se bursdagsbsrnet så skuffet.

Vi hadde hustelefon nummeret på invitasjonene, kanskje de hadde orket å sende sms hvis jeg skrev mobilnr?

Gjest sinnasarius

Dette har jeg heldigvis ikke opplevd selv.

Men jeg blir lettere sjokkert når jeg ser hvor vanlig dette er.

Respekt er for mange et fremmedord, og man kan vel ikke forvente at barna har drøssvis av dette heller når foreldrene ikke har mye av det.

Men hva kan du gjøre?

Vel, enten kan du bruke foreldremøtene som andre har skissert, eller er dette barn som du vet blir invitert i noen år fremover, ta kontakt direkte med mor eller far. Det burde hjelpe.....

Ikke rart det blir krig i verden når foreldre har denne slappe holdningen, hva i alle verden er det de lærer barna sine?

uff uff jeg er rystet.

Annonse

Gjest sinnasarius

Helt forferdelig at voksne folk oppfører seg sånn, og det er så hjertevondt å se skuffelsen i våre barns øyne .....

Skrev du tydelig at du ville ha tilbakemelding om de ikke kunne komme.

Dette understreker jeg med rødt hver gang vi sender ut innbydelser.

Ja jeg skrev at de måtte ringe hvis de ikke kunne komme.

skulle kanskje ha satt mobilnummer så det hadde vært bare å sende sms.

skjønner ikke helt at det kan ha noen betydning heller men det har sikkert det for noen.

Jeg ringte ingen for da tror jeg tårene hadde kommet.

Jeg er sikker på at innvitasjonene ble riktig for de ble masseprodusert på pc.

Ja, det er jo mystisk at 6 stk skulle ha lest så feil. Skjønner godt at du ble sint og lei deg på bursdagsbarnets vegne.

Jeg tror heldigvis et ikke er noe stort problem hos oss, jeg har hatt 4 barnebursdager hittil, og de som ikke kunne har alltid meldt ifra, og det har bare vært 1 person og ikke hver gang.

kanskje det er mulig å gjøre noe med klassemiljøet/ta det opp på foreldremøte/ legge tilrette så det er enkelt å si ifra (SMS) at man ikke kommer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...