Gå til innhold

Når overnatte alene til besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Gjest spennt mamma

Prinsessa er ett år og vi tenkte å la farmor og farfar ta hånd om henne en natt. At hun legges der og at de har henne til et stykke ut på formiddagen neste dag. Tuppa er veldig fortrolig med dem siden hun treffer dem flere ganger i uka, og farmor veksler med mormor om å være dagmamma. Tuppa har overnatta der før, men da har også vi sovet der. Det er et skritt å ta, men en gang må det tas og er ett år en grei alder? Noen som har lyst til å dele erfaring med meg? Noe spesielt vi må tenke på i forkant? Jeg må innrømme at jeg synes det er litt skummelt og derfor er veldig spennt.

Fortsetter under...

Må innrømme at jeg nok tenker at du er litt hønemor her! Når besteforeldrene kjenner jenta så godt og hun har sovet der før, så er det vel ikke noe der bør tenke på. Eller dere kunne jo tenke på at dere lar besteforeldrene legge og hele pakka, så ser vesla at dere drar og får tatt avskjed.

Dette høres supertrygt ut!

Gjest printa

Det tror jeg bare du skal "hoppe" i, og ikke tenk noe mer på det.

Har jenta smukk og kosedyr, så ta selvfølgelig med det. Men, ellers tror jeg bare du skal stole på at bestemor og bestefar fikser overnattinga.

Siden datteren deres kjenner besteforeldrene sine, så er ikke det noe problem. Barnet og dere som foreldre har godt av å ha litt fri fra hverandre.

Går så bra så!;-)

Gjest snart tante-fiolett

He-he, hadde jeg vært farmora el.mormora nå, så tror jeg nesten jeg hadde blitt litt fornærma....

Du har INGENTING å bekymre deg for- de kommer til å kose seg glugg-ihjel, og blir ikke alt gjort AKKURAT som dere pleier, så overlever dere nok, alle sammen:-)

Kos deg nå!

Frøkna mi sov borte helt alene for første gang et par uker før hun ble ett år. Litt skummelt, og jeg som skulle sove leeeenge våknet 8 om morran og var lys våken og fyllesyk... ;)

Det hadde gått veldig greit, eneste gangen hun gråt var da mamma var så teit at hun satt meg på høyttaleren på telefonen.

Annonse

Gjest prust

Eldstemann var vel muligens halvannet før han overnattet hos besteforeldrene første gang. tror nok det gikk greit.

Andremann gjorde det én gang da hun var ca to år, og det gikk ikke så greit (grein og ville hjem), så først da hun var 4,5 turde mormor å ha henne på overnatting igjen. Det gikk greit.

Minstemor (2 år) overnattet der for første gang for et par uker siden, og det gikk kjempegreit.

Tror nok det er mine foreldre som er utrolig trege i forhold til dette. Kommer sikkert til å gå helt utmerket!

Så lenge hun kjenner de så godt hadde jeg ikke tenkt på det en gang . Kun hvor deilig det må være å sove en heeeel natt .Uten bekkenløsning , svangerskapsplager , amming og nattevåk .

Eldstetuppa overnattet borte da hun først var ca 18 mnd , men kun fordi jeg ammet lenge . Og det gikk kjempefint .

Storesøster var 9 mnd første gang hun overnattet hos bestemor og bestefar alene første gang. Lillesøster var vel noe rundt det hun også. Vi hadde i alle fall sluttet med ammingen.

Jentene kjente besteforeldrene veldig godt, og jeg var sikker på at de var i trygge hender.

Ser ingen grunn til at din ettåring ikke skal overnatte nå.

Annonse

Mine foreldre hadde snuppa første gang da ho var 9 mnd. Var der fra fredag til søndag men vi var på fjellet. Det gikk greit. Ho hadde vært litt grinete, men ho fikk også sine første to tenner. Og vi foreldre nøt frihelgen:-)

Ho kjente heller ikke disse besteforeldrene så godt som vesla de gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...