Gå til innhold

Da jeg var liten feiret vi bursdag bare EN gang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest prust

De feirer jo bursdagen i barnehagen og får krone - veldig stas. Så har vi barnebursdag én dag (med venner) og familiebursdag en annen dag.

Tror faktisk det var omtrent sånn på 70 tallet også. Ikke alltid vi hadde familieselskap, men i alle fall av og til.

Annonse

Gjest Yljali

Bursdag i romjula:

1. feiring i bhg før jul

2. julegaver med "god jul og gratulerer med dagen"...

3. før-feiring når julegjestene drar

4. feiring på bursdagen - først for unger på formiddagen, så familie og gjester på ettermiddagen.

Januar: Antilimaks fordi alt av feiring er over...

Men litt kompensasjon skal ungene ha for å være født så nært jula.

Hmmm.. Jeg er 40 år og hadde 2 selskaper da jeg var liten også. (i steinalderen ca). Ett med familie og ett med venner.

Det samme har mine to nå.

MVH

Jeg er også snart 40 og levde altså i samme steinalder, men hadde bare ett bursdagsselskap. Mulig vi var litt enkle på bygda. ;-)

Å dømme etter svarene ser det ut til at det er flerdagers-bursdag som er det vanlige.

Jeg tror det begynner å bli ganske vanlig, ja. Vi feirer bare én dag hos oss. Barnebursdag først, og så kommer de voksne etterpå. Har tenkt å fortsette med det så lenge det går. Er ikke _så_ glad i å bake;-)

Jeg kjenner unger med skilte foreldre som feires opp til fem dager på rappen. Først bursdag med klassekameratene hjemme hos mor, så barnebursdag med vennene i nabolaget hos mor, så bursdag med mors familie. Deretter bursdag med vennene i fars nabolag, og til slutt bursdag med fars familie. Verden er gal!

Er enig i at det fort kan bli for mye.

Men jeg er antakelig eldre enn deg, og når jeg tenker tilbake, kommer jeg på at det var likedan da jeg var liten. I hvertfall var det ulike selskaper med familien og venner.

Jeg var barn på 70-tallet, så det er jo en stund siden. *mimre* Har kanskje en litt gammeldags holdning, men skjønner ikke annet enn at ungene må gå lei av å være midtpunkt i dagevis.

Annonse

Jeg var barn på 70-tallet, så det er jo en stund siden. *mimre* Har kanskje en litt gammeldags holdning, men skjønner ikke annet enn at ungene må gå lei av å være midtpunkt i dagevis.

Tror i alle fall mine barn hadde elsket å hatt 100 bursdagsselskaper der de kunne være midtpunktet!

Jeg prøver å tenke etter, men tror ikke jeg husker hvordan jeg ble feiret da jeg var liten!

Mamma har fortalt at hun arrangerte pepperkakebursdag en gang og at det var bare tull for hun ble stående igjen med hele prosjektet, men jeg husker det ikke sjøl.

-også hadde jeg bursdag med kinotur for 3 venner da jeg fyllte 10 år.

Jeg hadde ihvertfall ikke noen voksenbursdag etter at jeg begynte på skolen, vi bodde for langt unna familie for at noen skulle styre med det...

Gjest E-1974

Jeg vokste opp med kun ett selskap, og det var med søsken og venner.

Mine barn har ett eller to, alt etter hvordan det passer seg. Har de bursdag lørdag eller søndag slår vi de sammen. Har de bursdag midt i uka har vi familieselskap på selve dagen, og barnebursdag i helga.

Denne uka har jeg 1-åring, hun får nøye seg med kun ett selskap. ;o)

Vi hadde to når jeg var liten, ett for tanter og besteforeldre og søskenbarn og sånt, og ett barneselskap. det har vi tenkt å ha for femåringen vår i år, vi "slapp unna" barnebursdagen i fjor for det var i påsken. To holder, men bare ett blir vanskelig, for de små inviterer jo hverandre som bare det, og det blir feil å _ikke_ ha bursdag med barnehagekompiser, og det å ha både dem og familie/besteforeldre/tanter og onkler osv samtidig kan bli litt i overkant i vårt lille hus...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...