Gå til innhold

Hysterisk? (sikring/trafikk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Også lagt inn på åpent forum)

Hei!

Lurer på om fornuften min har forlatt meg, og håper at noen her inne kan avkrefte det for meg!

Min datter på ni år har vært hos pappa i helgen (vi bor ikke sammen). Han har en firehjuling, som kan komme fort opp i stor fart.

Pappaen og jeg har tidligere hatt flere diskusjoner om trafikksikkerhet generelt, hvor resultatet oftest er at jeg er hysterisk og han "aldri kommer ut for ulykker".

I helgen har altså jenta fått sitte på bakpå firehjulingen, med en 20 år gammel slålomhjelm på og vinterdress. De har kjørt 3 mil tur retur med fartgrense 70 og 80 km/t.

Er dette i det hele tatt forsvarlig?

Faren var selv i motorsykkelulykke for en tid tilbake, og det første han gjorde etterpå var å kjøpe kjøredress (han hadde kjørt uten frem til da). Likevel kjører han med jenta bakpå med en utdatert skihjelm, uten kjøredress?!?

Uff, er fortvilet og tom i kroppen etter at sinnet har lagt seg.

Hva mener dere?

Finnes det regler for sikring på slike kjøretøy?

Frustrerte hilsner...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Når niåringen sitter på, må hun selvsagt ha skikkelig sikring. Motorsykkelhjelm i riktig størrelse, mc'dress, mc'støvler og mc'hansker. I tillegg bør hun også ha ryggskinne.

Dette fås kjøpt i mc'butikker. Det er det ikke vanskelig å få tak i. Vi har fullt mc'utstyr til begge våre barn.

Gjest Mom33
Skrevet

Når niåringen sitter på, må hun selvsagt ha skikkelig sikring. Motorsykkelhjelm i riktig størrelse, mc'dress, mc'støvler og mc'hansker. I tillegg bør hun også ha ryggskinne.

Dette fås kjøpt i mc'butikker. Det er det ikke vanskelig å få tak i. Vi har fullt mc'utstyr til begge våre barn.

Kan ikke du adoptere meg? Pliiis...!

Skrevet

Jeg synes han høres ut som en gjøk. Tipp-topp utstyr selv, men ungen skal kjøre uten? Jeg er målløs.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Kan ikke du adoptere meg? Pliiis...!

Mc'elskende damer adopteres så gjerne :)

Skrevet

Jeg synes han høres ut som en gjøk. Tipp-topp utstyr selv, men ungen skal kjøre uten? Jeg er målløs.

Hei!

Jeg kunne umiddelbart kommet med 30 mer passende (og sterkere!) uttrykk å beskrive eksen med akkurat nå enn gjøk!

:)

Men hva _jeg_ sier holder ikke, jeg må nok finne noe skriftlig fra mer "troverdig" hold.

*raser*

Mvh,

Gjest Mom33
Skrevet

Takk!

Tra-la-la-la-la...!

Kan jeg regne med at formalitetene er i orden før 1. mai?

Skrevet

Mot dårskapen kjemper selv gudene forgjeves.

Nei, du er ikke hysterisk.

Bare at en som burde vært en voksen man kategorisk fastslår at han er imun mot ulykker, gir meg frysninger...

Jeg har dessverre ikke mer å tilby enn min sympati og medfølelse.

Har ingen anelse om hva du kan gjøre med mindre du har noe særdeles håndfast å gå til politiet og/eller barnevernet med.

Sette privatdektektiv på ham...

mvh

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Takk!

Tra-la-la-la-la...!

Kan jeg regne med at formalitetene er i orden før 1. mai?

"Kan jeg regne med at formalitetene er i orden før 1. mai?"

Jeg skal legge meg i selen!

I dag var jeg på mc'messe i Lillestrøm. Så nå har jeg prøvesittet mange nye modeller og drømt meg bort.

Jeg er helt klar for vår :-D

Skrevet

Jeg òg vil væ'me!

Spanderer du sykkel på de nyadopterte?

Gjest Mom33
Skrevet

"Kan jeg regne med at formalitetene er i orden før 1. mai?"

Jeg skal legge meg i selen!

I dag var jeg på mc'messe i Lillestrøm. Så nå har jeg prøvesittet mange nye modeller og drømt meg bort.

Jeg er helt klar for vår :-D

Sukk...

Gjest Mom33
Skrevet

Jeg òg vil væ'me!

Vi får SKINNDRESS!!!!!

Skrevet

Vi får SKINNDRESS!!!!!

Jammen, jeg har jo dress. Både skinn og Gore-tex. Jeg vil ha sykkel!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg òg vil væ'me!

Nei, de nyadopterte får bare fullt mc'utstyr.

Men jeg er behjelpelig til å finne hyggelige mc'personer som de anyadopterte kan få haike med :-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Sykkel blir nok i meste laget, så da må du finne en annen adoptivforelder. (Sorry!)

Skrevet

Nei, de nyadopterte får bare fullt mc'utstyr.

Men jeg er behjelpelig til å finne hyggelige mc'personer som de anyadopterte kan få haike med :-)

Vil ikke haike, vil kjøre sjøl...

Hadde egen sykkel, men den var det en dust som prøvde å kjøre igjennom i et kryss. Samboer'n min satt oppå sykkelen, og slapp med skrekken. Men VT'n måtte vi vrake...

Gjest Mom33
Skrevet

Da må du finne noen andre som kan adoptere deg. Så det så.

Skrevet

Da må du finne noen andre som kan adoptere deg. Så det så.

*ser meg forhåpningsfull omkring med store blå øyne inni hjelmen*

Skrevet

Syns ikke du er hysterisk i det hele tatt.

Hvis far nekter å ta ansvar å sikre jenta forsvarlig, så hadde jeg gått ut og kjøpt fullt utstyr til jenta selv.

Skrevet

Jeg hadde også blitt irritert her. Mest p.g.a. manglende hjelm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...