Gjest mirakel*2 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 da hadde jeg også blitt sint. Jeg hadde ikke likt at ungen hadde sittet på den greien i det hele tatt. Selvfølgelig skulle utstyret vært av den beste kvalitet hvis h*n skulle på en slik tur. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222345-hysterisk-sikringtrafikk/page/2/#findComment-1663456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torv Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Ved å kjøre i konkurranser for firhjulinger, gjelder disse reglene: "I forbindelse med prøverunder og konkurransen skal sjåførene ha på seg hjelm som oppfyller kravene i fransk standard NF S72305 eller E2 (eller tilsvarende for utenlandske deltakere) eller høyere (motorsykkelhjelm eller hjelm til lett motorsykkel). Disse standardene skal være tydelig merket inni eller utenpå hjelmen. Hjelmer som brukes av så vel hovedsjåføren som reservesjåføren, skal godkjennes av kontrollør. Godkjenningsmerker skal festes lett synlig på godkjente hjelmer. Sykkelhjelm eller klatrehjelm er strengt forbudt. Sjåførene skal ikke ha på seg noen syntetiske klær. Det anbefales at sjåførene har på seg bomullsundertøy og langermet dress" Men dette er jo i konkurranser da. Jeg ville satt krav til at barnet mitt skulle ha samme sikkerhetsutstyr som sjåfør, om ikke mer..... Godkjent hjelm og kjøredress. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222345-hysterisk-sikringtrafikk/page/2/#findComment-1663618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
topres Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Hei! Takk for alle svar! Har snakket med pappa’n igjen i dag. Han er ikke enig med meg i at å kjøre med ungene slik jeg beskrev er uforsvarlig. Men, siden jeg har en tendens til å bli veldig sint når det gjelder bil/trafikksikring og slurv, så erklærte han at hermed er det slutt med å kjøre med barna som passasjer på firehjulingen. Er bare delvis fornøyd med det, så lenge han ikke forstår _hvorfor_ jeg reagerer på dette. Men han imøtekommer jo min frykt for å ha ungene med, så... I forhold til hva reglene sier om passasjerer på disse kjøretøyene så er det lovlig med barn inntil ti år, med godkjent hjelm. Annet utstyr er ikke lovpåkrevd. Snakket med politiet i dag ang. sikring, og vedkommende der ville absolutt ikke selv hatt barn med på veier med høye fartsgrenser. Var det helt påkrevd så bør ungene ha dertil egnete hansker, støvler, kjøredress, ryggbrett og hjelm. Så da blir det å fortsette å jobbe med ungene for at de selv skal forstå hvorfor sikring er viktig, og håpe på at min påvirkning kan følge med dem når de skal ut i trafikken på egenhånd. Igjen - takk for "bekreftelse" på at jeg ikke var irrasjonelt sint i går! Mvh, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222345-hysterisk-sikringtrafikk/page/2/#findComment-1664074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.