Gå til innhold

Sosialrapport!

Anbefalte innlegg

Gjest sofie4
Skrevet

Hei

Vi er nå endelig i gang med sosialrapporten. Første møte var denne uka, neste møte om 1 uke. Når vi avtalte tid for første hjemmebesøk, sa hun fra barnevernet at vi skulle ha ca 4-5 møter. Møte gikk kjempe fint, vi hadde en fin dialog med henne. Så når vi avtalte neste møte, sa hun at det holdt nok med neste møte vi satt av! Etter det har jeg tenkt en del! Er det negativt at vi får kun 2 møter?

Det er så mange tanker som går rundt i hode mitt om dagen.

Fint om noe kan få roet meg litt ned!!

På forhånd takk!

Sofie2

Skrevet

Dette tror jeg går bra!! Vi hadde også kun to møte med sos.kontoret også! :) Lykke til!

Skrevet

Det var meningen vi skulle ha to møter, men det ble tre...prata nok litt for mye ut på viddene de to første gangene.

Det viktigste er ikke hvor mange møter det blir, men om de kommer gjennom alle punktene i veiledningsheftet sitt.

Anbefaler deg å lese og gå gjennom de punktene selv. Finner de på bufetat sine sider.

Da vi leste rapporten vår, fikk vi bv til å føye på noen flere opplysninger, som vi mente var vesentlig å få med i følge veiledningen.

Viktig å få med alt, slik at dere slipper tilleggsopplysninger underveis hos bufetat.

Vi har hatt tre møter, ca 3,5 timer hver gang.

Skal møte de en siste gang for å signere rapporten i dag!!!

Lykke til!

Skrevet

Vi hadde to møter før sosialr. ble skrevet og så var vi på kontoret for å skrive under etter at den var ferdig skrevet.

Ble godkjent hær i Norge og i Colombia ut fra de møtene, så dette tror jeg går bra:)

tobarnsmamma1365380422
Skrevet

Jeg kan ikke forstå at det kan være noe "negativt" med bare 2 møter. Er ikke du sofie2 som er annengangssøker?

Vi har nettopp blitt godkjent (3.gangs). Vi hadde bare 2 møter - et lynraskt et på kontoret og et kort og effektivt et hjemme og vi ble da godkjent glatt på dette grunnlaget. Det viktigste er vel at sosialrapporten er utfyllende i forhold til tilpassningen til barnet du har fått.

Lykke til!! Stemmer det at du er tidligere sofie2 med barn født i Kina?

Hilsen en ventende

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...