Gå til innhold

Islam og vesten

Anbefalte innlegg

• Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

65

• Sør

39

• Mary Poppins

15

• gripp

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Veldig skremmende, men ikke akkurat noen bombe for de som har sett og forstått det som foregår.

Mye av dette som står i denne artikkelen er akkurat det mange har påpekt vil skje, men som mange ikke er i stand til å se eller skjønne alvoret av.

Skrevet

Fatter ikke at den fyren fremdeles er i Norge!

Skrevet

Det er ikke mer skremmende for de av oss som har sett denne utviklingen komme over lang tid nå.

Krekar sier det svært mange muslimer mener og ønsker.

Og så er det bare å håpe at så mange som mulig av vestens befolkning også forstår det etterhvert.

For gjør vi intet, så får Krekar det slik han ønsker....til slutt.

Gjest anonymadama
Skrevet

Mannen har jo ytringsfrihet han også. Han har full rett til å si hva han mener i mediene, men må tolerere å bli møtt med sterk motbør i form av motytringer. Dette er ytringsfrihetens fantasiske mekanisme.

Skrevet

Fyren er jo speilbildet til enkelte her på forumet, som er akkurat like fundamentalistiske som han er.

Han forsvarer sitt idioti, fundamentalistene her forsvarer Guantanamo, brudd på Menneskerettighetene, osv.

De er skremmende like, og en tragedie for sivilisasjonen begge.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Fatter ikke at den fyren fremdeles er i Norge!

Hei,

Et av "poengene" med Norge skal jo være ytringsfriheten. Den skal vel gjelde alle?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Fyren er jo speilbildet til enkelte her på forumet, som er akkurat like fundamentalistiske som han er.

Han forsvarer sitt idioti, fundamentalistene her forsvarer Guantanamo, brudd på Menneskerettighetene, osv.

Med vennlig hilsen

Hehe..nå må jeg le Sør.

Greit nok at du mener enkelte her også er litt ekstreme, men det å sammenligne de med Krekar og si det er like ekstreme er vel å gå litt langt.

Da er du i tilfelle like ekstrem selv.

Du kan heller diskutere inneholdet i det Krekar sier og hva som er faren med det.

Skrevet

Hei,

Et av "poengene" med Norge skal jo være ytringsfriheten. Den skal vel gjelde alle?

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig skal mannen få si det han mener - så lenge det er innenfor hva han har lov til å oppfordre til og/eller mene noe om.

Egentlig er det synd at ikke flere muslimer faktisk åpent sier det de mener.

Men heldigvis kom litt av deres kultur og meninger frem under "debatten" om Muhammed-tegningene. Og der ser vi jo hvilke begreper de legger i "ytringsfrihet", "tolleranse" og "respekt"......

Flere andre hendelser de siste måneder bidrar til å underbygge dette, og flere vil komme i nær fremtid.

Skrevet

Gåttabanen - jeg har lik stol som han *grøss*

Det er for gæli at vi skal være nødt til å fø på et sånt svin.

Skrevet

Hehe..nå må jeg le Sør.

Greit nok at du mener enkelte her også er litt ekstreme, men det å sammenligne de med Krekar og si det er like ekstreme er vel å gå litt langt.

Da er du i tilfelle like ekstrem selv.

Du kan heller diskutere inneholdet i det Krekar sier og hva som er faren med det.

Hei,

Det er velkjent at Krekar er en religiøs fundamentalist, akkurat som f. eks. Sæle et al.

De sier det samme som de har sagt i århundre.

Det som er faren er ikke så mye "hva de mumler om", men at resten av samfunnet kan støte vekk moderate religiøse (i dette tilfellet muslimer) slik at de støtter fundamentalistene. Ikke fordi de nødvendigvis er enige med fundamentalistene, men fordi de føler seg så trakassert/alienert/uvelkommen av storsamfunnet (som gripp, Goliath, osv.) som har samme "oss" og "dem" holdning som Krekar viser.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Selvfølgelig skal mannen få si det han mener - så lenge det er innenfor hva han har lov til å oppfordre til og/eller mene noe om.

Egentlig er det synd at ikke flere muslimer faktisk åpent sier det de mener.

Men heldigvis kom litt av deres kultur og meninger frem under "debatten" om Muhammed-tegningene. Og der ser vi jo hvilke begreper de legger i "ytringsfrihet", "tolleranse" og "respekt"......

Flere andre hendelser de siste måneder bidrar til å underbygge dette, og flere vil komme i nær fremtid.

Du skriver: "Og der ser vi jo hvilke begreper de legger i "ytringsfrihet", "tolleranse" og "respekt"......"

Akkurat det samme som deg, med andre ord. Hvor er din toleranse og respekt? Samme sted som Krekars.

Dere er meget like.

===

Du skriver: "og flere vil komme i nær fremtid."

Du høres ut som en religiøs fundamentalist som forutser at Jesus skal komme tilbake til jorden.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Hadde Krekar bare forsvart sitt eget idioti, så hadde det bare vært litt komisk.

Men alt som har dukket opp av ekstreme reaksjoner fra overraskende (for noen)mange "vanlige" (og ikke bare fundamentalistiske) muslimer, viser at Krekar ikke bare vrøvler.

Han bør tas meget alvorlig, for det ligger en stor grad av sannhet i mye av det han sier.

Og hans meningsfeller er mange, selv om de fleste har litt mer vett enn å si dette for høyt allerede nå.

De fleste venter til tiden er mer moden. Og det er bare å se seg rundt om i verden ellers.

En av dine "favorittland" blant de muslimske er jo Indonesia - som du påstår er meget moderat.

Danskene måtte flykte fra landet etter Muhammedkarikaturene (og nordmenn like så).

Nå er sterke krefter i gang der for å få innført Sharialover, og politikere vil straffe offentlig kyssing med fengsel i inntil 10 år.

Motsetningene øker, og terroraksjonene er allerede godt i gang (selvmordsbombere etc).

Og dette vil vi selvfølgelig også få oppleve i Norge etterhvert.

De muslimske miljøer øker i styrke og omfang, og integrering finnes tilnærmet ikke (ikke minst grunnet familiegjenforeningspolitikken).

(U)kulturen tar de med seg der de kommer i fra, og i de lukkede miljøer endres denne ikke til det bedre.

Interne konflikter dem i mellom kommer/har kommet - og deres måte å løse slikt på kjenner vi bare så alt for godt til gjennom media.

Men for deg er alt slikt det burde være....og hvis det er noe som ikke er bra, så er det de etniske nordmenns skyld....?

Mener du dette fremdeles Sør - helt seriøst?

Skrevet

Hadde Krekar bare forsvart sitt eget idioti, så hadde det bare vært litt komisk.

Men alt som har dukket opp av ekstreme reaksjoner fra overraskende (for noen)mange "vanlige" (og ikke bare fundamentalistiske) muslimer, viser at Krekar ikke bare vrøvler.

Han bør tas meget alvorlig, for det ligger en stor grad av sannhet i mye av det han sier.

Og hans meningsfeller er mange, selv om de fleste har litt mer vett enn å si dette for høyt allerede nå.

De fleste venter til tiden er mer moden. Og det er bare å se seg rundt om i verden ellers.

En av dine "favorittland" blant de muslimske er jo Indonesia - som du påstår er meget moderat.

Danskene måtte flykte fra landet etter Muhammedkarikaturene (og nordmenn like så).

Nå er sterke krefter i gang der for å få innført Sharialover, og politikere vil straffe offentlig kyssing med fengsel i inntil 10 år.

Motsetningene øker, og terroraksjonene er allerede godt i gang (selvmordsbombere etc).

Og dette vil vi selvfølgelig også få oppleve i Norge etterhvert.

De muslimske miljøer øker i styrke og omfang, og integrering finnes tilnærmet ikke (ikke minst grunnet familiegjenforeningspolitikken).

(U)kulturen tar de med seg der de kommer i fra, og i de lukkede miljøer endres denne ikke til det bedre.

Interne konflikter dem i mellom kommer/har kommet - og deres måte å løse slikt på kjenner vi bare så alt for godt til gjennom media.

Men for deg er alt slikt det burde være....og hvis det er noe som ikke er bra, så er det de etniske nordmenns skyld....?

Mener du dette fremdeles Sør - helt seriøst?

Du skriver lange, usammenhengende tirader - akkurat som mange andre fundamentalister.

Videre, du skriver: "Interne konflikter dem i mellom kommer/har kommet - og deres måte å løse slikt på kjenner vi bare så alt for godt til gjennom media."

"Deres måte" er jo akkurat den samme som din måte - vold og bomber.

Du skriver: "Men for deg er alt slikt det burde være...."

Hvor skriver jeg det?

Du skriver: "og hvis det er noe som ikke er bra, så er det de etniske nordmenns skyld....?"

Jeg har ikke nevnt et ord om "etniske nordmenn" - jeg har påpekt at enkelte fundamentalister (slike som deg, gripp, osv.) er med på å bygge opp den støtten som Krekar måtte ha, ved å skremme moderate muslimer over til fundamentalistene.

Jada, Goliath, du kan komme med lange bortforklaringer nå. Vær så god.

Skrevet

Du skriver: "Og der ser vi jo hvilke begreper de legger i "ytringsfrihet", "tolleranse" og "respekt"......"

Akkurat det samme som deg, med andre ord. Hvor er din toleranse og respekt? Samme sted som Krekars.

Dere er meget like.

===

Du skriver: "og flere vil komme i nær fremtid."

Du høres ut som en religiøs fundamentalist som forutser at Jesus skal komme tilbake til jorden.

Min (og nordmenn flest sin)tolleranse har vært stor i forhold til den tolleransen våre nye landsmenn viser oss og vår kultur, våre lover og våre regler.

Det er noe de aller fleste nå har innsett.

Respekt er noe man gjør seg fortjent til. Synes du muslimer flest har gjort seg fortjent til vår respekt gjennom sine handlinger? Unntak finnes selvfølgelig, men desverre er det få av dem.

Selv finner jeg mange likhetstrekk mellom deg og islamittene.

Ikke minst når det gjelder din debatteknikk.

Angrep (og helst personlig) er det beste forsvar, når man vet at man ikke har saklige motargumenter.

Litt synd du har vært så fraværende de siste måneder her - når det stormet som mest rundt Muhammedtegningene.

Men annet var vel ikke å forvente:-)

Skrevet

Du skriver lange, usammenhengende tirader - akkurat som mange andre fundamentalister.

Videre, du skriver: "Interne konflikter dem i mellom kommer/har kommet - og deres måte å løse slikt på kjenner vi bare så alt for godt til gjennom media."

"Deres måte" er jo akkurat den samme som din måte - vold og bomber.

Du skriver: "Men for deg er alt slikt det burde være...."

Hvor skriver jeg det?

Du skriver: "og hvis det er noe som ikke er bra, så er det de etniske nordmenns skyld....?"

Jeg har ikke nevnt et ord om "etniske nordmenn" - jeg har påpekt at enkelte fundamentalister (slike som deg, gripp, osv.) er med på å bygge opp den støtten som Krekar måtte ha, ved å skremme moderate muslimer over til fundamentalistene.

Jada, Goliath, du kan komme med lange bortforklaringer nå. Vær så god.

he-he....jeg behøver ikke komme med lange bortforklaringer Sør, for du gjør det jo for meg:-)

Din hang til personhets (og hat?) mot de som har en annen mening enn din egen, gjennomsyrer innleggene dine så godt at du fremstår som en like rabiat fundamentalist som noen.

Sakligheten som dine innlegg til en viss grad bestod av tidligere, er mer eller mindre forsvunnet - og nå fullt og helt erstattet med sure oppstøt:-)

Skrevet

Hei,

Det er velkjent at Krekar er en religiøs fundamentalist, akkurat som f. eks. Sæle et al.

Det som er faren er ikke så mye "hva de mumler om", men at resten av samfunnet kan støte vekk moderate religiøse (i dette tilfellet muslimer) slik at de støtter fundamentalistene. Ikke fordi de nødvendigvis er enige med fundamentalistene, men fordi de føler seg så trakassert/alienert/uvelkommen av storsamfunnet (som gripp, Goliath, osv.) som har samme "oss" og "dem" holdning som Krekar viser.

Med vennlig hilsen

Ikke uenig i det du skriver, men samtidig har vi endel ukultur, blant våre nye landsmenn vi burde ha fått bukt med. Her har både våre nye landsmenn og regjeringen mye å ta ansvar for. Begge må bidra, slik det er nå så er det ikke så veldig stor interesse for å integrere seg og regjeringen har heller ikke lagt for mye til rette heller.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Jeg vil bare få si at jeg er veldig enig i det du skriver her.

Skrevet

Jeg vil bare få si at jeg er veldig enig i det du skriver her.

Vi skal fortsette å vise tolleranse og forståelse, og ikke fokusere på oppførsel som ikke er forenlig med norsk kultur, verdier og lover?

Slikt som f.eks dette bør derfor forties?:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_troms_og_finnmark/troms/5541846.html

Legg merke til hva nestlederen i det islamske senteret sier her.

Han sier rett ut at han er mer opptatt av hvorfor noen muslimer velger å skifte tro, enn at de som gjør det blir drapstruet for det.....

For meg sier det ikke rent lite.

Og slike eksempler er det etterhevrt blitt svært mange av - til Sørs fortvilelse, siden det undergraver hans arbeid med å forsvare fundamentalistene blant dem.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vi skal fortsette å vise tolleranse og forståelse, og ikke fokusere på oppførsel som ikke er forenlig med norsk kultur, verdier og lover?

Slikt som f.eks dette bør derfor forties?:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_troms_og_finnmark/troms/5541846.html

Legg merke til hva nestlederen i det islamske senteret sier her.

Han sier rett ut at han er mer opptatt av hvorfor noen muslimer velger å skifte tro, enn at de som gjør det blir drapstruet for det.....

For meg sier det ikke rent lite.

Og slike eksempler er det etterhevrt blitt svært mange av - til Sørs fortvilelse, siden det undergraver hans arbeid med å forsvare fundamentalistene blant dem.

Jeg sier ikke at sånt skal forties, men dette muslimhatet du og Grip legger opp til her på forumet er like skummelt som det Mullah Krekar bedriver.

Det er helt tydelig at dere er svært opptatt av temaet gjennom X antall innlegg her og forsøker å få "tilhengere"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...