Gå til innhold

Islam og vesten


Gjest skremmende lesing

Anbefalte innlegg

Du skriver: "Min (og nordmenn flest sin)tolleranse har vært stor i forhold til den tolleransen våre nye landsmenn viser oss og vår kultur, våre lover og våre regler."

Og det der skal være din bortforklaring for å unnskylde din egen manglende toleranse?

Pinlig for deg.

Kan du gi meg èn god grunn til å tollerere brudd på norske lover og regler?

Kan du gi meg èn god grunn til å tollerere at våre verdier ikke blir respektert i vårt eget land?

Alt skal ikke tollereres Sør - selv om det er fremmedkulturelle miljøer det gjelder.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    65

  • Sør

    39

  • Mary Poppins

    15

  • gripp

    12

Mest aktive i denne tråden

Jeg er nok nærmere de lukkede muslimske miljøer enn hva du er Sør.....

Av de to "grupperinger" som står mot hverandre i konflikten i Central Jamaat-e Ahl-e Sunnat-moskeen, så omgås jeg ukentlig med flere av de personer som er involvert der.

Dette har jeg gjort i flere år, og etter hva du kommer med av påstander her så er det helt klart at du synser mye og vet lite.....

Ja, og?

Det åpenbare hatet for muslimer som du gir uttrykk for her, er med på å skremme moderate muslimer i hendene på fundamentalistene.

Du lager "oss" og "dem", og er fundamentalistenes beste alibi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og?

Det åpenbare hatet for muslimer som du gir uttrykk for her, er med på å skremme moderate muslimer i hendene på fundamentalistene.

Du lager "oss" og "dem", og er fundamentalistenes beste alibi.

"Det åpenbare hatet for muslimer som du gir uttrykk for her,....".

Dette er tredje eller fjerde gang i denne tråden du kommer med en slik påstand.

Som etterspurt i et par av de andre innelggene jeg refererer til - kan du vise til ETT innlegg hvor dette åpenbare hatet kommer til uttrykk?

Og du må gjerne vise til innlegg i andre tråder.

For meg opptrer du nå såpass personlig og løgnaktig at jeg vurderer å rette webmasters søkelys på det.

Så slipper jeg i det minst å bruke tid på å tilbakevise dine personangrep og løgnaktige påstander - som ene og alene har til hensikt å sverte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Selvfølgelig skal mannen få si det han mener - så lenge det er innenfor hva han har lov til å oppfordre til og/eller mene noe om.

Egentlig er det synd at ikke flere muslimer faktisk åpent sier det de mener.

Men heldigvis kom litt av deres kultur og meninger frem under "debatten" om Muhammed-tegningene. Og der ser vi jo hvilke begreper de legger i "ytringsfrihet", "tolleranse" og "respekt"......

Flere andre hendelser de siste måneder bidrar til å underbygge dette, og flere vil komme i nær fremtid.

"Flere andre hendelser de siste måneder bidrar til å underbygge dette, og flere vil komme i nær fremtid"

Ja, det vil det nok, og slike som deg er med på å bidra til det desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Min (og nordmenn flest sin)tolleranse har vært stor i forhold til den tolleransen våre nye landsmenn viser oss og vår kultur, våre lover og våre regler.

Det er noe de aller fleste nå har innsett.

Respekt er noe man gjør seg fortjent til. Synes du muslimer flest har gjort seg fortjent til vår respekt gjennom sine handlinger? Unntak finnes selvfølgelig, men desverre er det få av dem.

Selv finner jeg mange likhetstrekk mellom deg og islamittene.

Ikke minst når det gjelder din debatteknikk.

Angrep (og helst personlig) er det beste forsvar, når man vet at man ikke har saklige motargumenter.

Litt synd du har vært så fraværende de siste måneder her - når det stormet som mest rundt Muhammedtegningene.

Men annet var vel ikke å forvente:-)

"Litt synd du har vært så fraværende de siste måneder her - når det stormet som mest rundt Muhammedtegningene"

Når det stormet som verst ja.

Det har roet seg nå, takket være klok håndtering av norske politikere.

Hadde du og Karl i Hagen styrt, så hadde det stormet fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Flere andre hendelser de siste måneder bidrar til å underbygge dette, og flere vil komme i nær fremtid"

Ja, det vil det nok, og slike som deg er med på å bidra til det desverre.

På hvilken måte?

Selv tror jeg at jeg har kontakt med vesentlig flere i muslimske miljøer enn hva du har, og blant dem oppfattes jeg ikke som intollerant - men heller tvert om, siden jeg faktisk forsøker å forstå hva det er som foregår.

Det er flere gode grunner til hvorfor "ekte" eller "sanne" moderate muslimer ikke står frem og sier sin oppriktige mening om ulike muslimske miljøer i Norge.

Og årsaken er ikke at de ikke ønsker det, eller ser hvilke muligheter og verdier som ligger i det.

Men ene og alene fordi de ikke tør, fordi de så alt for godt vet hva konsekvensene er - for dem.

Selv ønsker de at dette skal få vesentlig større fokus enn hva det faktisk gjør, og de mener at de som ønsker å skyve denne problemstillingen under teppet bare gjør vondt verre.

Og ut i fra hva jeg selv tror, så mener jeg at de har helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Litt synd du har vært så fraværende de siste måneder her - når det stormet som mest rundt Muhammedtegningene"

Når det stormet som verst ja.

Det har roet seg nå, takket være klok håndtering av norske politikere.

Hadde du og Karl i Hagen styrt, så hadde det stormet fremdeles.

Lokket på trykkokeren er på ny på plass - det har du rett i.

Men hvis du tror at konfliktene er mindre av den grunn, så er jeg helt sikker på at du tar feil.

Samtidig håper jeg at du har rett, men er ganske sikker på at jeg har større sjans til å bli lotto-millionær enn å oppleve at jeg tar feil her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

På hvilken måte?

Selv tror jeg at jeg har kontakt med vesentlig flere i muslimske miljøer enn hva du har, og blant dem oppfattes jeg ikke som intollerant - men heller tvert om, siden jeg faktisk forsøker å forstå hva det er som foregår.

Det er flere gode grunner til hvorfor "ekte" eller "sanne" moderate muslimer ikke står frem og sier sin oppriktige mening om ulike muslimske miljøer i Norge.

Og årsaken er ikke at de ikke ønsker det, eller ser hvilke muligheter og verdier som ligger i det.

Men ene og alene fordi de ikke tør, fordi de så alt for godt vet hva konsekvensene er - for dem.

Selv ønsker de at dette skal få vesentlig større fokus enn hva det faktisk gjør, og de mener at de som ønsker å skyve denne problemstillingen under teppet bare gjør vondt verre.

Og ut i fra hva jeg selv tror, så mener jeg at de har helt rett.

"Selv tror jeg at jeg har kontakt med vesentlig flere i muslimske miljøer enn hva du har, og blant dem oppfattes jeg ikke som intollerant - men heller tvert om, siden jeg faktisk forsøker å forstå hva det er som foregår"

He he, nå er du morsom du. Du prøver å viktiggjøre dine meninger ved å si at du kjenner noen muslimer og at du kjenner flere enn meg:)

Det kan hende du gjør det, men jeg har kontakt med noen jeg også.

"og blant dem oppfattes jeg ikke som intollerant - men heller tvert om, siden jeg faktisk forsøker å forstå hva det er som foregår"

Nei, du forsøker ikke å forstå hva som foregår. Du førsøker ikke det hele tatt. Ikke bittelitt en gang.

Vi fikk høre gjennom Tv-debatter hvordan vanlige moderate muslimer oppfattet Muhammedtegningene.

Under den debatten her på dol, viste du virkelig hvor intolerant du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Lokket på trykkokeren er på ny på plass - det har du rett i.

Men hvis du tror at konfliktene er mindre av den grunn, så er jeg helt sikker på at du tar feil.

Samtidig håper jeg at du har rett, men er ganske sikker på at jeg har større sjans til å bli lotto-millionær enn å oppleve at jeg tar feil her.

"Men hvis du tror at konfliktene er mindre av den grunn, så er jeg helt sikker på at du tar feil"

Ja, når fundamentalister som deg fortsetter med misjoneringen sin, så tror jeg du får helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokket på trykkokeren er på ny på plass - det har du rett i.

Men hvis du tror at konfliktene er mindre av den grunn, så er jeg helt sikker på at du tar feil.

Samtidig håper jeg at du har rett, men er ganske sikker på at jeg har større sjans til å bli lotto-millionær enn å oppleve at jeg tar feil her.

Jeg må bare le :-) Jeg ser at du også er hitlersk, fundamentalist, ekstremist, brunskjorte og jeg vet ikke hva.

Et par tråder er nok til å fastslå at sør neppe er ved sine fulle fem, men stundom kan andres galskap være riktig så underholdende.

Ekstra morsomt naturligvis, når han får følge av et par papegøyer som kakler på samme vis.

Hva de ser i den svinske ideologien som undertrykker og terroriserer, vet ikke jeg, men det har alltid vært noen som føler seg tiltrukket av totalitære systemer. Pussig i grunnen, men altså ikke noe nytt.

...

Du skal ha honnør for at du skriver rolig og saklig midt oppe i dette salige røret. Morsomt er det like forbanna :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he-he....det blir så dumt at jeg ikke en gang klarer å hisse meg opp over dine beskyldninger og din gjentatte personhets Sør - selv om jeg prøver:-)

Du er særdeles intollerant overfor alle de som ikke er enig med deg, og du viser et kraftig personlig engasjement mot de som ikke tenker nøyaktig som deg.

Og du velger å definere dem som fundamentalister og ekstremister - sansynligvis i et forsøk på å komme dem i forkjøpet:-)

Du prøver å flytte fokus vekk fra hvor lik din og Krekars posision er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så lenge gripp og Goliath uttrykker hat mot muslimer generelt, så vil de skremme moterate muslimer inn i armene på fundamentalistene."

Kan du for din egen anstendighets skyld vise til innlegg der jeg uttrykker dette?

Hele ditt engasjement her på DOL handler stort sett om hat mot islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det åpenbare hatet for muslimer som du gir uttrykk for her,....".

Dette er tredje eller fjerde gang i denne tråden du kommer med en slik påstand.

Som etterspurt i et par av de andre innelggene jeg refererer til - kan du vise til ETT innlegg hvor dette åpenbare hatet kommer til uttrykk?

Og du må gjerne vise til innlegg i andre tråder.

For meg opptrer du nå såpass personlig og løgnaktig at jeg vurderer å rette webmasters søkelys på det.

Så slipper jeg i det minst å bruke tid på å tilbakevise dine personangrep og løgnaktige påstander - som ene og alene har til hensikt å sverte meg.

Du sverter deg selv.

Ditt hat mot islam treffer selvsagt muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du vise ETT innlegg av meg som viser et hat mot muslimer?

Men det du tydligvis ikke er i stand til å se, er likheten mellom det polifiserte islam og Hitler.

Og det ser også ut til at du glatt klarer å overse alle ekte moderate muslimers advarsel om det samme.

Jeg har aldri kritisert disse, og har stor respekt og beundring for deres mot til å si i fra - all den tid de vet at det betyr en dødsdom over dem som aldri vil bli trukket tilbake.

De er vesentlig skarpere i sine advarsler og kritikk enn hva jeg er.

Og jeg lurer da på hvordan du definerer dem.....?

Ditt hat mot islam er som 1930-årenes hat mot judaisme.

Hysteri om "når overtar de landet vårt" - bare at du har byttet ut jøder med muslimer for "de".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg sier ikke at sånt skal forties, men dette muslimhatet du og Grip legger opp til her på forumet er like skummelt som det Mullah Krekar bedriver.

Det er helt tydelig at dere er svært opptatt av temaet gjennom X antall innlegg her og forsøker å få "tilhengere"

"Men jeg synes det er skremmende det du og Grip bedriver også.

Det er noe Hitlersk over det"

Jeg synes det er langt langt langt mer skremmende det du og sør og andre her inne skriver.

Det blir interessant å se hvor godt dere kommer til å trives i Norge om 50 år når 80% av befolkningen er muslimer, når regjeringen er styrt av et muslimsk parti, og deres (u)kultur har tatt fullstendig over våre norske verdier og kultur.

Jeg kommer ikke til å bo i Norge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

"Det åpenbare hatet for muslimer som du gir uttrykk for her,....".

Dette er tredje eller fjerde gang i denne tråden du kommer med en slik påstand.

Som etterspurt i et par av de andre innelggene jeg refererer til - kan du vise til ETT innlegg hvor dette åpenbare hatet kommer til uttrykk?

Og du må gjerne vise til innlegg i andre tråder.

For meg opptrer du nå såpass personlig og løgnaktig at jeg vurderer å rette webmasters søkelys på det.

Så slipper jeg i det minst å bruke tid på å tilbakevise dine personangrep og løgnaktige påstander - som ene og alene har til hensikt å sverte meg.

"For meg opptrer du nå såpass personlig og løgnaktig at jeg vurderer å rette webmasters søkelys på det"

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi meg èn god grunn til å tollerere brudd på norske lover og regler?

Kan du gi meg èn god grunn til å tollerere at våre verdier ikke blir respektert i vårt eget land?

Alt skal ikke tollereres Sør - selv om det er fremmedkulturelle miljøer det gjelder.....

Den eneste som tolererer brudd på loven (Menneskerettighetene) her er deg.

Ingen andre påstår, på tross av dine løgner, at man skal tolerere lovbrudd basert på religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men jeg synes det er skremmende det du og Grip bedriver også.

Det er noe Hitlersk over det"

Jeg synes det er langt langt langt mer skremmende det du og sør og andre her inne skriver.

Det blir interessant å se hvor godt dere kommer til å trives i Norge om 50 år når 80% av befolkningen er muslimer, når regjeringen er styrt av et muslimsk parti, og deres (u)kultur har tatt fullstendig over våre norske verdier og kultur.

Jeg kommer ikke til å bo i Norge da.

Det er alltid en del mennesker som lar seg fasinere av slike systemer.

Vi så det i forbindelse med nazismens fremvekst på 30-tallet, den relativt store oppslutningen om kommunistiske organisasjoner/partier og tilgrensende krefter, og nå den omsorg som de samme krefter viser overfor islam.

For de fleste av oss er det uforståelig, men det virker som om slik galskap alltid appellerer til en del mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronednå

"For meg opptrer du nå såpass personlig og løgnaktig at jeg vurderer å rette webmasters søkelys på det"

*LOL*

Hvorfor er du begynt å opptre som dolpoliti?

Du må jo være en nervøs person som lar deg skremme og provosere til stadighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Jeg må bare le :-) Jeg ser at du også er hitlersk, fundamentalist, ekstremist, brunskjorte og jeg vet ikke hva.

Et par tråder er nok til å fastslå at sør neppe er ved sine fulle fem, men stundom kan andres galskap være riktig så underholdende.

Ekstra morsomt naturligvis, når han får følge av et par papegøyer som kakler på samme vis.

Hva de ser i den svinske ideologien som undertrykker og terroriserer, vet ikke jeg, men det har alltid vært noen som føler seg tiltrukket av totalitære systemer. Pussig i grunnen, men altså ikke noe nytt.

...

Du skal ha honnør for at du skriver rolig og saklig midt oppe i dette salige røret. Morsomt er det like forbanna :-)

Sitter også bare her og ler. Forbannet morsomt at Sør er tilbake. Hadde faktisk nesten glemt hvor spinngal denne merkelige figuren er etter så lang tids fravær.

Noen ide om hvor man får kjøpt slike skravlepapegøyer som denne "Skrullekari"?

Goliaths tålmodighet og saklighet i møtet med disse totalt livsfjerne tåkelagte dyra må vel nesten kvalifisere til en eller annen pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...