Gå til innhold

Islam og vesten


Gjest skremmende lesing

Anbefalte innlegg

Jeg sier ikke at sånt skal forties, men dette muslimhatet du og Grip legger opp til her på forumet er like skummelt som det Mullah Krekar bedriver.

Det er helt tydelig at dere er svært opptatt av temaet gjennom X antall innlegg her og forsøker å få "tilhengere"

Muslimhatet?

:-)

Mine kommentarer gjelder utelukkende en (u)kultur som til dels er religiøst betinget, og som jeg ser det særdeles viktig å rette søkelyset mot.

Minst like viktig som det i sin tid ville vært å advare mot Hitler, hans meningsfeller og deres "politikk".....

De som den gang gjorde det, fikk også kritikk av "slike som deg og Sør".

Og i mine øyne viser dine og Sørs kommentarer bare hvor viktig det er o fortsette med det.

Men heldigvis begynner svært mange å få opp øynene nå.

Ikke minst er det interessant å se hva "ekte" moderate muslimer selv sier om dette. For de er enda hardere i kritikken av islamitter og deres religiøse/politiske fremferd, enn hva jeg er.

Men fortsett bare å stikk hodet i sanden du - eller hva som eventuelt kan være den vikarierende årsaken til hvorfor du mener som du gjør.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    65

  • Sør

    39

  • Mary Poppins

    15

  • gripp

    12

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Muslimhatet?

:-)

Mine kommentarer gjelder utelukkende en (u)kultur som til dels er religiøst betinget, og som jeg ser det særdeles viktig å rette søkelyset mot.

Minst like viktig som det i sin tid ville vært å advare mot Hitler, hans meningsfeller og deres "politikk".....

De som den gang gjorde det, fikk også kritikk av "slike som deg og Sør".

Og i mine øyne viser dine og Sørs kommentarer bare hvor viktig det er o fortsette med det.

Men heldigvis begynner svært mange å få opp øynene nå.

Ikke minst er det interessant å se hva "ekte" moderate muslimer selv sier om dette. For de er enda hardere i kritikken av islamitter og deres religiøse/politiske fremferd, enn hva jeg er.

Men fortsett bare å stikk hodet i sanden du - eller hva som eventuelt kan være den vikarierende årsaken til hvorfor du mener som du gjør.....

Jeg stikker ikke hodet i sanden. Jeg synes det er skremmende lesning jeg også.

Men jeg synes det er skremmende det du og Grip bedriver også.

Det er noe Hitlersk over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hei,

Det er velkjent at Krekar er en religiøs fundamentalist, akkurat som f. eks. Sæle et al.

De sier det samme som de har sagt i århundre.

Det som er faren er ikke så mye "hva de mumler om", men at resten av samfunnet kan støte vekk moderate religiøse (i dette tilfellet muslimer) slik at de støtter fundamentalistene. Ikke fordi de nødvendigvis er enige med fundamentalistene, men fordi de føler seg så trakassert/alienert/uvelkommen av storsamfunnet (som gripp, Goliath, osv.) som har samme "oss" og "dem" holdning som Krekar viser.

Med vennlig hilsen

Godt skrevet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stikker ikke hodet i sanden. Jeg synes det er skremmende lesning jeg også.

Men jeg synes det er skremmende det du og Grip bedriver også.

Det er noe Hitlersk over det.

Du mener det er noe "Hitlersk" over det å gjøre hva man kan for å sette søkelyset mot det som det faktisk finnes en rekke fullt legitime årsaker til å kritisere?

Vel - deg om det.

Noe av det viktigste når det gjelder islamitters fremferd verden over, er nettopp å bringe til syne de overgrep, verdier og holdninger de står for.

Heldigvis har de i den senere tid langt på vei klart det selv.

Men din analogi om Hitler og mine innlegg her kan du gjerne utdype hvis du har lyst.

For meg er slike løse påstander både useriøse og feige - og sier mest om den som skriver det, og hvilken debatteknikk vedkommende føler seg vel med......

Og du må gjerne føle deg truffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt skrevet!!

Hvem som kjemper for "oss og dem" holdninger så vil vel ganske så godt under bråket om Muhammed-karikaturene.....

For ikke å snakke om hvem det er som kjemper mot integrering, og gjør hva de kan for å opprettholde og styrke de lukkede muslimske miljøer i Norge.

Men det har kanskje gått deg hus forbi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Muslimhatet?

:-)

Mine kommentarer gjelder utelukkende en (u)kultur som til dels er religiøst betinget, og som jeg ser det særdeles viktig å rette søkelyset mot.

Minst like viktig som det i sin tid ville vært å advare mot Hitler, hans meningsfeller og deres "politikk".....

De som den gang gjorde det, fikk også kritikk av "slike som deg og Sør".

Og i mine øyne viser dine og Sørs kommentarer bare hvor viktig det er o fortsette med det.

Men heldigvis begynner svært mange å få opp øynene nå.

Ikke minst er det interessant å se hva "ekte" moderate muslimer selv sier om dette. For de er enda hardere i kritikken av islamitter og deres religiøse/politiske fremferd, enn hva jeg er.

Men fortsett bare å stikk hodet i sanden du - eller hva som eventuelt kan være den vikarierende årsaken til hvorfor du mener som du gjør.....

Hadde vi vist muslimene respekt fra starten av hadde vi garantert hatt færre muslimske fundamentalister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Hvem som kjemper for "oss og dem" holdninger så vil vel ganske så godt under bråket om Muhammed-karikaturene.....

For ikke å snakke om hvem det er som kjemper mot integrering, og gjør hva de kan for å opprettholde og styrke de lukkede muslimske miljøer i Norge.

Men det har kanskje gått deg hus forbi?

Det er godt mulig jeg er dum, men jeg ser faktisk sammenhengen mellom holdninger som dine og oppblomstring av fundamentalistisk tenkning.

Jeg synes også Krekar virker som en dust og den type holdninger han viser skremmer meg like mye som dine holdninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min (og nordmenn flest sin)tolleranse har vært stor i forhold til den tolleransen våre nye landsmenn viser oss og vår kultur, våre lover og våre regler.

Det er noe de aller fleste nå har innsett.

Respekt er noe man gjør seg fortjent til. Synes du muslimer flest har gjort seg fortjent til vår respekt gjennom sine handlinger? Unntak finnes selvfølgelig, men desverre er det få av dem.

Selv finner jeg mange likhetstrekk mellom deg og islamittene.

Ikke minst når det gjelder din debatteknikk.

Angrep (og helst personlig) er det beste forsvar, når man vet at man ikke har saklige motargumenter.

Litt synd du har vært så fraværende de siste måneder her - når det stormet som mest rundt Muhammedtegningene.

Men annet var vel ikke å forvente:-)

Du skriver: "Min (og nordmenn flest sin)tolleranse har vært stor i forhold til den tolleransen våre nye landsmenn viser oss og vår kultur, våre lover og våre regler."

Og det der skal være din bortforklaring for å unnskylde din egen manglende toleranse?

Pinlig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he-he....jeg behøver ikke komme med lange bortforklaringer Sør, for du gjør det jo for meg:-)

Din hang til personhets (og hat?) mot de som har en annen mening enn din egen, gjennomsyrer innleggene dine så godt at du fremstår som en like rabiat fundamentalist som noen.

Sakligheten som dine innlegg til en viss grad bestod av tidligere, er mer eller mindre forsvunnet - og nå fullt og helt erstattet med sure oppstøt:-)

Jeg ser at du fremdeles ikke har noe seriøst å komme med.

Synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som kjemper for "oss og dem" holdninger så vil vel ganske så godt under bråket om Muhammed-karikaturene.....

For ikke å snakke om hvem det er som kjemper mot integrering, og gjør hva de kan for å opprettholde og styrke de lukkede muslimske miljøer i Norge.

Men det har kanskje gått deg hus forbi?

Det er ingen her, ikke engang Krekar, som opprettholder de "lukkede muslimske miljøene" så godt som deg og dine, Goliath.

Det har jeg påpekt i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener det er noe "Hitlersk" over det å gjøre hva man kan for å sette søkelyset mot det som det faktisk finnes en rekke fullt legitime årsaker til å kritisere?

Vel - deg om det.

Noe av det viktigste når det gjelder islamitters fremferd verden over, er nettopp å bringe til syne de overgrep, verdier og holdninger de står for.

Heldigvis har de i den senere tid langt på vei klart det selv.

Men din analogi om Hitler og mine innlegg her kan du gjerne utdype hvis du har lyst.

For meg er slike løse påstander både useriøse og feige - og sier mest om den som skriver det, og hvilken debatteknikk vedkommende føler seg vel med......

Og du må gjerne føle deg truffet.

Det "hitleriske" her er nettopp at det hatet du fremviser mot muslimer, er akkurat det samme som herjet på 1930-tallet mot jøder.

Og akkurat like farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uenig i det du skriver, men samtidig har vi endel ukultur, blant våre nye landsmenn vi burde ha fått bukt med. Her har både våre nye landsmenn og regjeringen mye å ta ansvar for. Begge må bidra, slik det er nå så er det ikke så veldig stor interesse for å integrere seg og regjeringen har heller ikke lagt for mye til rette heller.

Hei,

Takk.

Selvsagt er det mye ukultur. Det er en kamp, men den er ikke mellom "oss" og "dem", men mellom fundamentalisme (i alle former) og "moderatisme".

Så lenge gripp og Goliath uttrykker hat mot muslimer generelt, så vil de skremme moterate muslimer inn i armene på fundamentalistene. For hvor ellers skal de gå?

Jeg er helt enig i at det selvsagt er mye ukrutt blant "dem", og der skal vi bruke straffeloven (som for alle andre). Vi vinner denne kampen ved at samfunnet viser seg rettferdig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du fremdeles ikke har noe seriøst å komme med.

Synd.

Kan du gi meg èn god grunn til at jeg skal svare seriøst på den personhetsen du lirer av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen her, ikke engang Krekar, som opprettholder de "lukkede muslimske miljøene" så godt som deg og dine, Goliath.

Det har jeg påpekt i årevis.

Jeg er nok nærmere de lukkede muslimske miljøer enn hva du er Sør.....

Av de to "grupperinger" som står mot hverandre i konflikten i Central Jamaat-e Ahl-e Sunnat-moskeen, så omgås jeg ukentlig med flere av de personer som er involvert der.

Dette har jeg gjort i flere år, og etter hva du kommer med av påstander her så er det helt klart at du synser mye og vet lite.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig jeg er dum, men jeg ser faktisk sammenhengen mellom holdninger som dine og oppblomstring av fundamentalistisk tenkning.

Jeg synes også Krekar virker som en dust og den type holdninger han viser skremmer meg like mye som dine holdninger...

Og mine holdninger beskriver du som hva da - litt mer konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi meg èn god grunn til at jeg skal svare seriøst på den personhetsen du lirer av deg?

Det er ikke "personhets" å påpeke at du og Krekar er på samme side. Det er faktum - begge er mot menneskerettighetene.

Begge er mot et tolerant samfunn.

Begge er mot diversitet og mangfold.

Begge - både du og ham - ønsker at folk skal tenke akkurat som dere.

Det er denne fundamentalismen som er skremmende. Hans og din, selv om dere prøver å se forskjellige ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi vist muslimene respekt fra starten av hadde vi garantert hatt færre muslimske fundamentalister!

Snakker du om Norge nå?

Kan du da forklare meg på hvilken måte muslimer urettsmessig har blitt behandlet respektløst i Norge?

Har du i det hele tatt forsøkt å sette deg inn i hva begrepet "respekt" betyr i de fleste muslimske miljøer i Norge?

Hvis du ikke har gjort det, så forsøk å finne ut av det.

Og forklar meg så i etterkant hvordan du (spesielt hvis du er kvinne) vil kunne etterleve deres krav om respekt - og fremdeles være i stand til å respektere deg selv og dine verdier.

Til sist - respekt er ikke noe du kan kreve. Respekt er noe du må gjøre deg fortjent til.

Og jeg respekterer muslimers rett til å ha sin egen religion. Men jeg respekterer ikke den (u)kulturen denne religionen vanligvis fører med seg, og måten den etterleves på.

Det er selvfølgelig intet man skal kunne kreve av noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "hitleriske" her er nettopp at det hatet du fremviser mot muslimer, er akkurat det samme som herjet på 1930-tallet mot jøder.

Og akkurat like farlig.

Kan du vise ETT innlegg av meg som viser et hat mot muslimer?

Men det du tydligvis ikke er i stand til å se, er likheten mellom det polifiserte islam og Hitler.

Og det ser også ut til at du glatt klarer å overse alle ekte moderate muslimers advarsel om det samme.

Jeg har aldri kritisert disse, og har stor respekt og beundring for deres mot til å si i fra - all den tid de vet at det betyr en dødsdom over dem som aldri vil bli trukket tilbake.

De er vesentlig skarpere i sine advarsler og kritikk enn hva jeg er.

Og jeg lurer da på hvordan du definerer dem.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takk.

Selvsagt er det mye ukultur. Det er en kamp, men den er ikke mellom "oss" og "dem", men mellom fundamentalisme (i alle former) og "moderatisme".

Så lenge gripp og Goliath uttrykker hat mot muslimer generelt, så vil de skremme moterate muslimer inn i armene på fundamentalistene. For hvor ellers skal de gå?

Jeg er helt enig i at det selvsagt er mye ukrutt blant "dem", og der skal vi bruke straffeloven (som for alle andre). Vi vinner denne kampen ved at samfunnet viser seg rettferdig.

Med vennlig hilsen

"Så lenge gripp og Goliath uttrykker hat mot muslimer generelt, så vil de skremme moterate muslimer inn i armene på fundamentalistene."

Kan du for din egen anstendighets skyld vise til innlegg der jeg uttrykker dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke "personhets" å påpeke at du og Krekar er på samme side. Det er faktum - begge er mot menneskerettighetene.

Begge er mot et tolerant samfunn.

Begge er mot diversitet og mangfold.

Begge - både du og ham - ønsker at folk skal tenke akkurat som dere.

Det er denne fundamentalismen som er skremmende. Hans og din, selv om dere prøver å se forskjellige ut.

he-he....det blir så dumt at jeg ikke en gang klarer å hisse meg opp over dine beskyldninger og din gjentatte personhets Sør - selv om jeg prøver:-)

Du er særdeles intollerant overfor alle de som ikke er enig med deg, og du viser et kraftig personlig engasjement mot de som ikke tenker nøyaktig som deg.

Og du velger å definere dem som fundamentalister og ekstremister - sansynligvis i et forsøk på å komme dem i forkjøpet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...