Gå til innhold

Islam og vesten


Gjest skremmende lesing

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

"Hehe nå kaller du muslimer dumme, det gjorde ikke jeg."

Han sa ikke at muslimer er dumme. Han sa de intolerante er dumme.

"Så fordi noen av dem er intolerante, så skal vi være like dumme?"

"like dumme" henvises her til "dem" og dem er muslimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    65

  • Sør

    39

  • Mary Poppins

    15

  • gripp

    12

Mest aktive i denne tråden

Gjest frøken spjåk

He he. Prozak blir satt i bås med Grip...og Krekar. DET blir han nok SVÆRT begeistret for.

*LOL*

Han har samme skjegg og sveis, så det er jo litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt oppgitt...

"Så fordi noen av dem er intolerante, så skal vi være like dumme?"

"like dumme" henvises her til "dem" og dem er muslimene.

Nei, det henvises til disse "noen" som er intolerante. Vi skal ikke være like dumme som disse intolerante "noen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så fordi noen av dem er intolerante, så skal vi være like dumme?"

"like dumme" henvises her til "dem" og dem er muslimene.

Nei, det henviser til "noen av dem". Altså, de av dem som er intolerante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Enig. Vi burde ha respektert deres behov av å leve i middelalderen så sterkt at vi aldri hadde innvilget dem opphold i et land som lever i nåtiden, med de enorme vanskeligheter det automatisk medfører for dem.

Nå er det desverre for sent.

Det er ikke den typen respekt jeg snakker om. Jeg har selv opplevd å gå sammen med mørkhudede venner på gata i Oslo. Det er faktisk ikke rent sjelden disse har blitt hetset av forbipasserende. Opplever man slik respektløshet mange nok ganger er det det desverre ikke rart man "rotter seg sammen" og blir klar for "krig"...

Innvandrere burde aldri bodd i "ghettoer", selv om det er forståelig at de ønsker dette (mye pga "våre" holdninger til dem). Jeg bor i en liten kommune som huser endel innvandrere. Til nå har jeg ikke opplevd/hørt om en eneste negativ episode de har vært involvert i. De er hyggelige mennesker som ønsker å bli integrerte i kommunen. Hadde de bodd i f.eks. Oslo, ville de nok raskere blitt møtt med negative holdninger og dermed lettere blitt "anti-norske".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Det der er IKKE morsomt, ikke engang på fleip!

Det er sannsynligvis første gang du og gripp og morsk er enige om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Det er ikke den typen respekt jeg snakker om. Jeg har selv opplevd å gå sammen med mørkhudede venner på gata i Oslo. Det er faktisk ikke rent sjelden disse har blitt hetset av forbipasserende. Opplever man slik respektløshet mange nok ganger er det det desverre ikke rart man "rotter seg sammen" og blir klar for "krig"...

Innvandrere burde aldri bodd i "ghettoer", selv om det er forståelig at de ønsker dette (mye pga "våre" holdninger til dem). Jeg bor i en liten kommune som huser endel innvandrere. Til nå har jeg ikke opplevd/hørt om en eneste negativ episode de har vært involvert i. De er hyggelige mennesker som ønsker å bli integrerte i kommunen. Hadde de bodd i f.eks. Oslo, ville de nok raskere blitt møtt med negative holdninger og dermed lettere blitt "anti-norske".

Hvis det mot formodnng skulle lages noen statistikk på hvem somhetser hvem mest på gater, torg, busser og trikker i froma av f.esk seksuell trakkasering ikke bare tror jeg men VET at dine mange muslimske venner ville komme meget dårlig ut.

For ikke å snakke om mer alvorlige ting, som gruppevoldtekt og knivstikking som i all hovedsak går bare en veg.

For å følge DIN logikk, blir derfor spørsmålet om hvorfor nordmenns avsky ikke er langt langt større enn den faktisk er, og hvorfor vi ikke har langt langt flere ekstreme nynazistiske grupper som svarer med samme mynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Hehe, jeg lurte også på hva du våsa om der. :)

Jeg legger meg helt flat:)

Det var virkelig ikke meningen å trekke prozak inn i dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

"Det vil ikke bli noe hyggelig her om 50 år, om fundamentalister som Krekar, grip og Prozak skal vinne frem."

Til orientering, prozak og gripp har rimelig forskjellige meninger.

Jaja, dette var en megaglipp, og jeg legger meg helt flat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hvis det mot formodnng skulle lages noen statistikk på hvem somhetser hvem mest på gater, torg, busser og trikker i froma av f.esk seksuell trakkasering ikke bare tror jeg men VET at dine mange muslimske venner ville komme meget dårlig ut.

For ikke å snakke om mer alvorlige ting, som gruppevoldtekt og knivstikking som i all hovedsak går bare en veg.

For å følge DIN logikk, blir derfor spørsmålet om hvorfor nordmenns avsky ikke er langt langt større enn den faktisk er, og hvorfor vi ikke har langt langt flere ekstreme nynazistiske grupper som svarer med samme mynt.

Men hvorfor var ikke dette noe problem da de første innvandrerne kom til Norge? (jeg har iallefall ikke hørt at det var noe problem den gangen)

Kan det ha sammenheng med at vi behandlet de første innvandrerne med respekt og når det ble mange av dem ble vi mer negative og begynte å slenge dritt? Dermed var den onde sirkelen igang?

Uansett bør Norge gjøre noe for å få slutt på kulturkonfliktene mellom de ulike menneskene som bor i landet. Man bør ta inn de innvandrerne som er i fare i sitt eget land. De bør få opplæring i norsk kultur og norsk språk på en "mellomstasjon" før de blir plassert rundt om i ulike kommuner i Norge. Her bør vi ta imot dem med åpent sinn og bidra til at de kan føle glede og takknemmelighet over å få bo i landet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

"Så fordi noen av dem er intolerante, så skal vi være like dumme?"

"like dumme" henvises her til "dem" og dem er muslimene.

Han skriver NOEN AV DEM er intolerante, akkurat som noe kristne er det.

Det er du som ikke klarer å skille her. Du skjærer alle over en kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Han skriver NOEN AV DEM er intolerante, akkurat som noe kristne er det.

Det er du som ikke klarer å skille her. Du skjærer alle over en kam.

Tro meg jeg skjærer ikke alle over en kam. Tro det eller ei har jeg mange muslimske venner i det landet jeg bodde i før, og disse er kjempe bra mennesker. Jeg er altså på ingen måte rasist.

Men jeg har mye meninger om innvandringspolitikken i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor var ikke dette noe problem da de første innvandrerne kom til Norge? (jeg har iallefall ikke hørt at det var noe problem den gangen)

Kan det ha sammenheng med at vi behandlet de første innvandrerne med respekt og når det ble mange av dem ble vi mer negative og begynte å slenge dritt? Dermed var den onde sirkelen igang?

Uansett bør Norge gjøre noe for å få slutt på kulturkonfliktene mellom de ulike menneskene som bor i landet. Man bør ta inn de innvandrerne som er i fare i sitt eget land. De bør få opplæring i norsk kultur og norsk språk på en "mellomstasjon" før de blir plassert rundt om i ulike kommuner i Norge. Her bør vi ta imot dem med åpent sinn og bidra til at de kan føle glede og takknemmelighet over å få bo i landet vårt.

Egentlig hadde jeg ikke tenkt å blande meg inn i denne diskusjonen men siden jeg er så uenig med deg akkurat nå så ;o)

Det var mye større problemer med innvandrerne når de kom hit. Nå har de fleste blitt ganske fornorsket og det er et fåtall som lager bråk.

Og respekten da de kom var vel også mye mindre enn respekten man viser nå. Nå er det ikke store forskjellen mellom de fleste og også, den gangen var det et hav av forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Tro meg jeg skjærer ikke alle over en kam. Tro det eller ei har jeg mange muslimske venner i det landet jeg bodde i før, og disse er kjempe bra mennesker. Jeg er altså på ingen måte rasist.

Men jeg har mye meninger om innvandringspolitikken i Norge.

God dag mann økseskaft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Men hvorfor var ikke dette noe problem da de første innvandrerne kom til Norge? (jeg har iallefall ikke hørt at det var noe problem den gangen)

Kan det ha sammenheng med at vi behandlet de første innvandrerne med respekt og når det ble mange av dem ble vi mer negative og begynte å slenge dritt? Dermed var den onde sirkelen igang?

Uansett bør Norge gjøre noe for å få slutt på kulturkonfliktene mellom de ulike menneskene som bor i landet. Man bør ta inn de innvandrerne som er i fare i sitt eget land. De bør få opplæring i norsk kultur og norsk språk på en "mellomstasjon" før de blir plassert rundt om i ulike kommuner i Norge. Her bør vi ta imot dem med åpent sinn og bidra til at de kan føle glede og takknemmelighet over å få bo i landet vårt.

At vi har en ond sirkel er sikkert og visst, men å skylde på etniske nordmenn i den sammenheng, når vi VET hvilken veg vold, ran, rasisme og trakkasering i all hovedsak går, er intet mindre enn absurd.

Ellers har du mange flotte vyer for hvordan integrering kan gjøres som enhver vel kan stille seg bak...bortsett fra at det er 30 år for seint.

Å ens våge stille krav til invandrere var synonymt med rasisme helt opp til helt nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest olivenoljen

Jeg hadde ikke overlevd alle de landene jeg har bodd i hvis jeg var naiv.

Jeg påpeker at det totalt irrasjonelle hatet mot muslimer er helt parallelt med det totalt irrasjonelle hatet mot jøder på 1930-tallet.

Det liker du selvsagt ikke (for du ser selv at det er sant), og derfor holder du på på denne måten.

du kan ikke ha lest aviser de siste årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

God dag mann økseskaft!

Jeg ber deg lese denne delen av tråden en gang til. Kanskje du lest litt for fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Sånne utsagn blir for barnslig til at jeg gidder diskutere videre.

Jeg skrev et nytt innlegg til deg.

Sør skrev at noen av dem er dumme. Han siktet IKKE til muslimer generelt, men til de som er intelorante. For selvsagt finnes det inntolerante av alle folkeslag.

Det var du som dro alle muslimer over en kam. Skjønner du hva jeg mente nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...