Gå til innhold

Islam og vesten


Gjest skremmende lesing

Anbefalte innlegg

Jeg har lest gjennom tråden og jeg ser hvordan den sklir ut når herrene Grip og Morsk kaster seg inn i debatten.

Det var det de som sørget for.

Det startet lenge før de kom inn.

Det de gjorde var å ta en debatt som for lengst hadde sklidd ut i personhets og usakligheter (som skjer hver gang Sør involverer seg), og fokusere på humoren i personhetsen og usaklighetene.

Her er for øvrig litt mer bensin på bålet:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1248119.ece

Jeg legger spesielt merke til farens kommentar:

"Videre mener faren at han ikke har gjort noe galt. Han forklarte i retten at han behandler datteren «mye snillere» enn mange andre fedre fra hans kultur ville gjort. De ville nemlig drept jenta, i stedet for «bare å slå henne»."

Og slikt som dette mener du og Sør at man ikke skal fokusere på? Det er nettopp denne (u)kulturen vi nå lar få fotfeste i Norge, gjennom oppveksten av de lukkede miljøer som medfører at dette bare vil øke i omfang i Norge.

Og da nytter det lite å vise tolleranse og forståelse.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    65

  • Sør

    39

  • Mary Poppins

    15

  • gripp

    12

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

Du er så lik Sør på noen områder at det er rent fornøyelig.

Visst er det min og andre som meg sin skyld det vi ser av fundamentalistsisk motivert vold og overgrep (ikke minst mot kvinner) fra ulike muslimske miljøers side verden over.

Så stor er den makten vi har:-)

Og disse miljøer som har utviklet en slik kultur over flere tusen år har sikkert gjort det fordi de visste at gripp, Morsk og meg kom til å kritisere dem på DOL i våre dager...he-he-he....

"Du er så lik Sør på noen områder at det er rent fornøyelig"

Det tviler jeg sterkt på:)

Vi har forskjellig kjønn og dessuten har vi vært uenig før vi. Kontantstøtte f.eks. Der er vi svært uenig.

Jeg synes han sier mye klokt i denne tråden.

Jeg hadde ikke tenkt å delta i tråden i det hele tatt. Jeg overlater oftest slike diskusjoner til dere.

Jeg ville bare si at jeg var enig i det han skrev og det måtte du kommentere. Greit nok det, og da ble det en diskusjon ut av det.

Jeg har vaklet i disse spørsmålene før.

Men jeg begynner å bli mer og mer overbevist om at at Sør har rett, og jeg håper det er greit for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du er så lik Sør på noen områder at det er rent fornøyelig"

Det tviler jeg sterkt på:)

Vi har forskjellig kjønn og dessuten har vi vært uenig før vi. Kontantstøtte f.eks. Der er vi svært uenig.

Jeg synes han sier mye klokt i denne tråden.

Jeg hadde ikke tenkt å delta i tråden i det hele tatt. Jeg overlater oftest slike diskusjoner til dere.

Jeg ville bare si at jeg var enig i det han skrev og det måtte du kommentere. Greit nok det, og da ble det en diskusjon ut av det.

Jeg har vaklet i disse spørsmålene før.

Men jeg begynner å bli mer og mer overbevist om at at Sør har rett, og jeg håper det er greit for deg?

Selvfølgelig er det greit for meg at du har en annen mening enn meg. Og det er helt greit for meg at Sør har en annen mening enn meg.

Det er hans stadige personangrep jeg reagerer mest på. Ikke fordi det gjør meg noe personlig, MEN fordi det ødelegger sakligheten i diskusjonene og gjør at en hver tråd der han deltar sklir fullstendig ut.

Og det var den støtten du gav han i hans personhets jeg først og fremst reagerte på overfor deg, og ikke det at du mener noe annet enn meg om det som burde være saken som diskuteres.

Det hadde selvfølgelig vært helt supert om Sør hadde hatt rett i at ulike muslimske kulturer ikke nødvendigvis vil måtte medføre noe negativt for Norge.

Og det ville vært flott om det er riktig at muslimer flest ønsker å integreres i det norske samfunn.

Desverre er jeg fullstendig overbevist om at Sør tar feil, og like overbevist er jeg om at uansett hvor "snille, hyggelig og tollerante" vi måtte være overfor disse miljøer, så vil disse uansett ikke integreres i det norske samfunn. Og konfliktene vil komme enda sterkere tilbake dess sterkere disse miljøer vokser seg.

Her er nok en indikasjon på dette fra Danmark:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=708444/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Det startet lenge før de kom inn.

Det de gjorde var å ta en debatt som for lengst hadde sklidd ut i personhets og usakligheter (som skjer hver gang Sør involverer seg), og fokusere på humoren i personhetsen og usaklighetene.

Her er for øvrig litt mer bensin på bålet:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1248119.ece

Jeg legger spesielt merke til farens kommentar:

"Videre mener faren at han ikke har gjort noe galt. Han forklarte i retten at han behandler datteren «mye snillere» enn mange andre fedre fra hans kultur ville gjort. De ville nemlig drept jenta, i stedet for «bare å slå henne»."

Og slikt som dette mener du og Sør at man ikke skal fokusere på? Det er nettopp denne (u)kulturen vi nå lar få fotfeste i Norge, gjennom oppveksten av de lukkede miljøer som medfører at dette bare vil øke i omfang i Norge.

Og da nytter det lite å vise tolleranse og forståelse.....

"Og slikt som dette mener du og Sør at man ikke skal fokusere på?

Det har jeg aldri sagt. Det er den genaraliseringa som jeg mener er skummel og det at dere oversvømmer forumet med sånne innlegg.

Det er i grunn ganske skummelt.

Bare slike uttaleser som du kom med i denne tråden et sted her:- Flere og flere begynner heldigvis å få øynene opp nå, sa du.

Da lurer jeg på hva søren du driver med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Selvfølgelig er det greit for meg at du har en annen mening enn meg. Og det er helt greit for meg at Sør har en annen mening enn meg.

Det er hans stadige personangrep jeg reagerer mest på. Ikke fordi det gjør meg noe personlig, MEN fordi det ødelegger sakligheten i diskusjonene og gjør at en hver tråd der han deltar sklir fullstendig ut.

Og det var den støtten du gav han i hans personhets jeg først og fremst reagerte på overfor deg, og ikke det at du mener noe annet enn meg om det som burde være saken som diskuteres.

Det hadde selvfølgelig vært helt supert om Sør hadde hatt rett i at ulike muslimske kulturer ikke nødvendigvis vil måtte medføre noe negativt for Norge.

Og det ville vært flott om det er riktig at muslimer flest ønsker å integreres i det norske samfunn.

Desverre er jeg fullstendig overbevist om at Sør tar feil, og like overbevist er jeg om at uansett hvor "snille, hyggelig og tollerante" vi måtte være overfor disse miljøer, så vil disse uansett ikke integreres i det norske samfunn. Og konfliktene vil komme enda sterkere tilbake dess sterkere disse miljøer vokser seg.

Her er nok en indikasjon på dette fra Danmark:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=708444/

Hva slags personhets kom han med og hva slags støtte ga jeg han.?

Jeg må få lov og si at jeg synes noe er Hitlersk i en diskusjon som dette, når jeg faktisk ser noen likhetstrekk.

Da er det ikke deg som person som kritiseres, men at jeg ser det er skummelt det dere driver med, og at jeg skulle ønske dere så det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så fordi noen av dem er intolerante, så skal vi være like dumme?"

Hehe nå kaller du muslimer dumme, det gjorde ikke jeg. For faktisk synes jeg ikke de er dumme som er såpass intolerante, tvert imot synes jeg det er helt greit. Det var kjempe flott å bo i deres land selv om vi måtte føye oss etter deres kultur, lover og regler.

Men de føyer da seg også etter våre lover og regler? De som ikke gjør det er kriminelle og havner i fengsel sammen med andre kriminelle nordmenn.

Jeg ser faktisk ikke noe til at muslimer i norge respekterer norsk lov mindre en nordmenn flest.

Det jeg ser er en rekke nordmenn som skriker opp over urett som muslimer begår ovenfor nordmenn.

Hvor er denne uretten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Og slikt som dette mener du og Sør at man ikke skal fokusere på?

Det har jeg aldri sagt. Det er den genaraliseringa som jeg mener er skummel og det at dere oversvømmer forumet med sånne innlegg.

Det er i grunn ganske skummelt.

Bare slike uttaleser som du kom med i denne tråden et sted her:- Flere og flere begynner heldigvis å få øynene opp nå, sa du.

Da lurer jeg på hva søren du driver med?

Hva mener du med "at du lurer på hva søren jeg driver med" - når jeg henviser til at stadig fler heldigvis får øynene opp?

Jeg refererer til det faktum at stadig fler forstår hvor farlig det er at lukkede "inkompatible" kulturer som bryter fullstendig med våre verdier (og lover), har fått et godt fotfeste i Norge - og at dette bare utvikler seg videre i en retning som MÅ medføre store konflikter etterhvert.

Og en viktig årsak til dette er kanskje at en del muslimer selv har uttalt seg veldig klart og tydelig om det, og advart sterkt mot det de ser komme - de som faktisk kjenner dette bedre enn både du, Sør og jeg.

Hva trodde du jeg mente? At jeg hadde startet noen form for "bevegelse" selv?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de føyer da seg også etter våre lover og regler? De som ikke gjør det er kriminelle og havner i fengsel sammen med andre kriminelle nordmenn.

Jeg ser faktisk ikke noe til at muslimer i norge respekterer norsk lov mindre en nordmenn flest.

Det jeg ser er en rekke nordmenn som skriker opp over urett som muslimer begår ovenfor nordmenn.

Hvor er denne uretten?

I en del lukkede muslimske miljøer foregår f.eks kjønnslemlestelse, tvangsgifte og andre overgrep mot kvinner.

Og årsaken til at dette ikke i større grad når rettsvesenet er nettopp fordi disse miljøer er fullstendig lukkede - og gjør det tilnærmet umulig for politiet å kunne etterforske slike saker.

Ønsker du å ta en titt på et annet utslag av kulturforskjeller, så er det bare å titte på taxi-miljøet i Norge og hvordan den økonomiske kriminaliteten har utviklet seg der - som nå nesten utelukkende består av fremmedkulturelle.

Norge har aldri hatt en sak av slike dimensjoner noen gang....og den har fått utvikle seg i disse miljøer fordi de er så lukkede som de er.

Det finnes også en rekke enkelthendelser av grov kriminalitet, som igjen kan spores tilbake til kultur og religion - og som viser en svært uheldig utvikling om man ønsker og vil forsøke å sette det inn i en større sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags personhets kom han med og hva slags støtte ga jeg han.?

Jeg må få lov og si at jeg synes noe er Hitlersk i en diskusjon som dette, når jeg faktisk ser noen likhetstrekk.

Da er det ikke deg som person som kritiseres, men at jeg ser det er skummelt det dere driver med, og at jeg skulle ønske dere så det selv.

Ja - det er noe Hitlersk ved det, men ikke på den måten du ser det.

Det Hitlerske ved dette er selvfølgelig ikke at muslimene blir kritisert på samme måte og med samme argumenter som Hitler brukte mot jødene.

For jødene stod ikke bak den type diktatur, kultur og voldsutøvelse som kjennetegner en rekke muslimske land og kulturer.

Men tvert i mot så finnes det en rekke likhetstrekk mellom Hitlers ideologi og islamittenes.

Så på den måten har du rett i det du sier.....

Vedrørende det andre du spør om, så tror jeg du får lete i tråden selv - for nå har den blitt litt vel lang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Hei,

Det er velkjent at Krekar er en religiøs fundamentalist, akkurat som f. eks. Sæle et al.

De sier det samme som de har sagt i århundre.

Det som er faren er ikke så mye "hva de mumler om", men at resten av samfunnet kan støte vekk moderate religiøse (i dette tilfellet muslimer) slik at de støtter fundamentalistene. Ikke fordi de nødvendigvis er enige med fundamentalistene, men fordi de føler seg så trakassert/alienert/uvelkommen av storsamfunnet (som gripp, Goliath, osv.) som har samme "oss" og "dem" holdning som Krekar viser.

Med vennlig hilsen

"Det som er faren er ikke så mye "hva de mumler om", men at resten av samfunnet kan støte vekk moderate religiøse (i dette tilfellet muslimer) slik at de støtter fundamentalistene. "

Men du gjør det samme når du slår ned på enhver kritikk som kommer, bare fordi det dreier seg om muslimer. Du beskytter en uensartet gruppe, som om den var ensartet. Putter alle i samme bås, fordi du kaller det angrep på muslimer som sådan. Ser du ikke det? Det må gå an å ta opp enkeltsaker, ellers har vi i hvert fall tapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Hva mener du med "at du lurer på hva søren jeg driver med" - når jeg henviser til at stadig fler heldigvis får øynene opp?

Jeg refererer til det faktum at stadig fler forstår hvor farlig det er at lukkede "inkompatible" kulturer som bryter fullstendig med våre verdier (og lover), har fått et godt fotfeste i Norge - og at dette bare utvikler seg videre i en retning som MÅ medføre store konflikter etterhvert.

Og en viktig årsak til dette er kanskje at en del muslimer selv har uttalt seg veldig klart og tydelig om det, og advart sterkt mot det de ser komme - de som faktisk kjenner dette bedre enn både du, Sør og jeg.

Hva trodde du jeg mente? At jeg hadde startet noen form for "bevegelse" selv?

:-)

"Hva trodde du jeg mente? At jeg hadde startet noen form for "bevegelse" selv?"

Jeg tror ikke du med vitende og vilje gjør det og jeg tror ikke du er noen ond mann:)

Men når man ser summen av alle slike innlegg her på forumet, så kan det virke som det er en slags "bli-med-og-hat-alle-muslimer" kampanje.

Og ja, dette synes jeg faktisk er en litt skummel tendens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags personhets kom han med og hva slags støtte ga jeg han.?

Jeg må få lov og si at jeg synes noe er Hitlersk i en diskusjon som dette, når jeg faktisk ser noen likhetstrekk.

Da er det ikke deg som person som kritiseres, men at jeg ser det er skummelt det dere driver med, og at jeg skulle ønske dere så det selv.

Dette er hva du selv skrev i ett av dine første innlegg i tråden:

"Jeg sier ikke at sånt skal forties, men dette muslimhatet du og Grip legger opp til her på forumet er like skummelt som det Mullah Krekar bedriver."

Og det reagerte jeg på - også ved å stille deg et spørsmål om du kunne vise ETT innlegg av meg her som viser mitt "muslimhat".....

Det jeg gjør er å kritisere deler av den (u)kulturen som en rekke muslimske miljøer representerer.

Å påstå at det er det samme som å hate muslimer blir drøyt - for å si det forsiktig.

Min kritikk av disse miljøer er også vesentlig mer moderat enn hva en del moderate muslimer selv bruker av kritikk mot nøyaktig det samme.

Og jeg tror ikke at de hater seg selv så sterkt - eller hva?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Dette er hva du selv skrev i ett av dine første innlegg i tråden:

"Jeg sier ikke at sånt skal forties, men dette muslimhatet du og Grip legger opp til her på forumet er like skummelt som det Mullah Krekar bedriver."

Og det reagerte jeg på - også ved å stille deg et spørsmål om du kunne vise ETT innlegg av meg her som viser mitt "muslimhat".....

Det jeg gjør er å kritisere deler av den (u)kulturen som en rekke muslimske miljøer representerer.

Å påstå at det er det samme som å hate muslimer blir drøyt - for å si det forsiktig.

Min kritikk av disse miljøer er også vesentlig mer moderat enn hva en del moderate muslimer selv bruker av kritikk mot nøyaktig det samme.

Og jeg tror ikke at de hater seg selv så sterkt - eller hva?

:-)

Se selv hva du skriver her.

"Men alt som har dukket opp av ekstreme reaksjoner fra overraskende (for noen)mange "vanlige" (og ikke bare fundamentalistiske) muslimer, viser at Krekar ikke bare vrøvler.

Han bør tas meget alvorlig, for det ligger en stor grad av sannhet i mye av det han sier.

Og hans meningsfeller er mange, selv om de fleste har litt mer vett enn å si dette for høyt allerede nå.

De fleste venter til tiden er mer moden. Og det er bare å se seg rundt om i verden ellers"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hva trodde du jeg mente? At jeg hadde startet noen form for "bevegelse" selv?"

Jeg tror ikke du med vitende og vilje gjør det og jeg tror ikke du er noen ond mann:)

Men når man ser summen av alle slike innlegg her på forumet, så kan det virke som det er en slags "bli-med-og-hat-alle-muslimer" kampanje.

Og ja, dette synes jeg faktisk er en litt skummel tendens.

Dette har intet med hat til muslimer å gjøre.

Det gjelder en eller faktisk flere kulturer, som har det til felles at de er basert på fortolkninger av islam og gamle tradisjoner - som er fullstendig inkompatible med de verdier og normer som vi har utviklet gjennom hundrevis av år.

Og så lenge vi tillater at slike kulturer får fotfeste i Norge som lukkede miljøer som blir en form for "stater i staten", så vet vi så alt for godt fra utlandet (og en del episoder allerede her) hvordan dette vil utvikle seg.

For meg blir det da fullstendig idiotisk og naivt å bare å sitte og vente på at det blir for sent til å kunne gjøre noe.

Og heldigvis ser det ut til at stadig fler også forstår det - både blant moderate muslimer (som ikke tilhører disse kulturer og miljøer), og etniske nordmenn flest.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en del lukkede muslimske miljøer foregår f.eks kjønnslemlestelse, tvangsgifte og andre overgrep mot kvinner.

Og årsaken til at dette ikke i større grad når rettsvesenet er nettopp fordi disse miljøer er fullstendig lukkede - og gjør det tilnærmet umulig for politiet å kunne etterforske slike saker.

Ønsker du å ta en titt på et annet utslag av kulturforskjeller, så er det bare å titte på taxi-miljøet i Norge og hvordan den økonomiske kriminaliteten har utviklet seg der - som nå nesten utelukkende består av fremmedkulturelle.

Norge har aldri hatt en sak av slike dimensjoner noen gang....og den har fått utvikle seg i disse miljøer fordi de er så lukkede som de er.

Det finnes også en rekke enkelthendelser av grov kriminalitet, som igjen kan spores tilbake til kultur og religion - og som viser en svært uheldig utvikling om man ønsker og vil forsøke å sette det inn i en større sammenheng.

"Norge har aldri hatt en sak av slike dimensjoner noen gang....og den har fått utvikle seg i disse miljøer fordi de er så lukkede som de er."

Vel nå har vi en annen sak paralelt med denne, på Romerike vannverk. Dimensjonene der vil jeg ikke si er mindre en taxi-saken...

Men Taxi saken er et godt eksepel, men at det skulle være en urett den muslimske befolkningen begår mot meg, nei, overhode ikke.

Overgrep mot kvinner er grusomt, enten det skjer av muslimer, kristne eller ateister. Og det skjer over alt i alle miljøer. Overgrepene mot muslimske jenter kan jeg aliekvel ikke se går utover meg, det går utover _muslimske_ jenter. Så heller ikke der ser jeg at det rammer ikke-muslimer i norge. Det beste arbedet mot overgrep av muslimske jenter skjer også innad i de muslimske miljøene, så at dette er noe de muslimske miljøene kommer til å forbpeste norge med, kan je gikke få meg til å tro. Ei heller at det skal "smitte over" på oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se selv hva du skriver her.

"Men alt som har dukket opp av ekstreme reaksjoner fra overraskende (for noen)mange "vanlige" (og ikke bare fundamentalistiske) muslimer, viser at Krekar ikke bare vrøvler.

Han bør tas meget alvorlig, for det ligger en stor grad av sannhet i mye av det han sier.

Og hans meningsfeller er mange, selv om de fleste har litt mer vett enn å si dette for høyt allerede nå.

De fleste venter til tiden er mer moden. Og det er bare å se seg rundt om i verden ellers"

Og hvor finner du hatet mot muslimer hen i det innlegget?

Det er rene fakta - og noe som du kan lese mer om f.eks her:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=708444/

Jeg blir litt nyskjerrig på hvordan du tolker ordet hat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Dette har intet med hat til muslimer å gjøre.

Det gjelder en eller faktisk flere kulturer, som har det til felles at de er basert på fortolkninger av islam og gamle tradisjoner - som er fullstendig inkompatible med de verdier og normer som vi har utviklet gjennom hundrevis av år.

Og så lenge vi tillater at slike kulturer får fotfeste i Norge som lukkede miljøer som blir en form for "stater i staten", så vet vi så alt for godt fra utlandet (og en del episoder allerede her) hvordan dette vil utvikle seg.

For meg blir det da fullstendig idiotisk og naivt å bare å sitte og vente på at det blir for sent til å kunne gjøre noe.

Og heldigvis ser det ut til at stadig fler også forstår det - både blant moderate muslimer (som ikke tilhører disse kulturer og miljøer), og etniske nordmenn flest.....

"Og så lenge vi tillater at slike kulturer får fotfeste i Norge som lukkede miljøer som blir en form for "stater i staten", så vet vi så alt for godt fra utlandet (og en del episoder allerede her) hvordan dette vil utvikle seg"

Vi er nok ikke så uenige når det kommer til stykket, men en "hat-propganda" vil gjøre slikt verre.

Mohammedtegningene var et bidrag i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Og hvor finner du hatet mot muslimer hen i det innlegget?

Det er rene fakta - og noe som du kan lese mer om f.eks her:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=708444/

Jeg blir litt nyskjerrig på hvordan du tolker ordet hat?

"Jeg blir litt nyskjerrig på hvordan du tolker ordet hat?"

Hvordan jeg tolker det, spiller liten rolle.

Det er summen av alt og hvordan muslimer selv tolker dette, som er viktig.

Jo mer ekstreme vi er, jo mer ekstreme vil de bli.

Man søker sine egne når ting tilspisser seg.

Ellers synes jeg selvfølgelig at det skal gå an å diskutere ting som tvangsgifte osv.

Men man skal trå forsiktig og ikke ødelegge slik som jeg mener Mohammedtegningene gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Norge har aldri hatt en sak av slike dimensjoner noen gang....og den har fått utvikle seg i disse miljøer fordi de er så lukkede som de er."

Vel nå har vi en annen sak paralelt med denne, på Romerike vannverk. Dimensjonene der vil jeg ikke si er mindre en taxi-saken...

Men Taxi saken er et godt eksepel, men at det skulle være en urett den muslimske befolkningen begår mot meg, nei, overhode ikke.

Overgrep mot kvinner er grusomt, enten det skjer av muslimer, kristne eller ateister. Og det skjer over alt i alle miljøer. Overgrepene mot muslimske jenter kan jeg aliekvel ikke se går utover meg, det går utover _muslimske_ jenter. Så heller ikke der ser jeg at det rammer ikke-muslimer i norge. Det beste arbedet mot overgrep av muslimske jenter skjer også innad i de muslimske miljøene, så at dette er noe de muslimske miljøene kommer til å forbpeste norge med, kan je gikke få meg til å tro. Ei heller at det skal "smitte over" på oss andre.

Det var som svar på ditt spørsmål om "Jeg ser faktisk ikke noe til at muslimer i norge respekterer norsk lov mindre en nordmenn flest."

Ergo forstår jeg derfor ikke svaret ditt, siden det ikke henger sammen med det du spurte om?

Hvordan ulike (u)kulturer fra forskjellige muslimske miljøer også vil kunne påvirke alle i Norge på sikt, er vel ikke så vanskelig å se?

Det er jo bare å ta en titt på hvilke konsekvenser dette har i de land de kommer fra.

Og de muslimske kvinner som dette går ut over får jo følger for dem - og svært mange av dem er like norske som du og jeg, ikke minst ved at de tross alt også er født i dette landet og er norske statsborgere med de samme rettigheter som alle andre.

Grov økonomisk kriminalitet går selfølgelig også ut over hele samfunnet, og det er derfor viktig at også våre nye landsmenn forstår hvilke lover, regler og verdier som gjelder her - selv om det selvfølgelig finnes nordmenn som også er kriminelle.

Men så langt finnes det ingen andre saker som involverer så mange personer i et slikt omfang som taxi-saken. Og det finnes tross alt bare noen få muslimer i Norge enda - i forhold til antall etniske nordmenn.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og så lenge vi tillater at slike kulturer får fotfeste i Norge som lukkede miljøer som blir en form for "stater i staten", så vet vi så alt for godt fra utlandet (og en del episoder allerede her) hvordan dette vil utvikle seg"

Vi er nok ikke så uenige når det kommer til stykket, men en "hat-propganda" vil gjøre slikt verre.

Mohammedtegningene var et bidrag i så måte.

Mohammedtegningene var unødvendig provoserende.

Men de viste seg likevel viktige når det gjelder å forstå hvor langt fra hverandre våre kulturer og verdier fremdeles står - og hvor godt fotfeste de fremmede kulturer har fått i Norge og Danmark - og hvor liten verden har blitt.

Og ikke minst hvor raskt en internasjonal "kulturkonflikt" brått ender opp på vår egen dørstokk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...