Gå til innhold

Islam og vesten


Gjest skremmende lesing

Anbefalte innlegg

Sånn til orientering: det er rundt 1,7% muslimer i Norge - inkl. de som ikke er troende.

Jeg har ikke tallene for Tyskland, men jeg kan tenke meg at det kanskje var flere jøder der, og at ditt "argument" om at "de overtar landet" ble brukt på samme måte.

Akkurat det samme.

Etter den lave prosentandelen så synes jeg det er svært skremmende å se hva vi allerede sliter med her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    65

  • Sør

    39

  • Mary Poppins

    15

  • gripp

    12

Mest aktive i denne tråden

Fundamentalisme er noe dritt uansett!

Jeg ser også at det er vanskelig å snu nå, men forhåpentligvis er det ikke for sent. Vi burde ha sett problemene for lenge siden og dette burde vært tatt tak i med det samme vi så at konflikter oppstod.

Konflikter løses aldri ved å gå til angrep. Her har både muslimer og etniske nordmenn mye å lære.

"Vi burde ha sett problemene for lenge siden og dette burde vært tatt tak i med det samme vi så at konflikter oppstod."

Og de av oss som gjorde det, ble latterliggjort og stemplet som rasister...

Lyder det kjent?

Og hva gjør du her nå med de som fortsatt ser hvordan de vil utvikle seg videre?

Familiegjenforeningspolitikken og de lenge eksisterende lukkede muslimske miljøene i Norge er en sirkel som bare vokser og blir sterkere.

De som befinner seg der ØNSKER ikke på noen måte å bli integrert i Norge. De ønsker kun en fortsatt utvikling av disse miljøer, til de blir så sterke at de får en reell makt.

Da blir de i enda større grad i stand til å forsvare og etterleve den kulturen de har tatt med seg der de kom fra. En kultur som er HELT forskjellig og inkompatibel med vår.

Dette er hva vi har å se frem til. Og det vil medfører en oppblomstring av ytterligere voldlige konflikter - helt på linje med hva vi ser en god del steder ellers i verden.

Og det er merkelig at så mange ikke klarer å se at i land der det finnes sterke muslimske miljøer, så ER grov vold og voldsomme konflikter en del av hverdagen.

Og det vil selvfølgelig også bli en del av vår hverdag hvis dette utvikler seg.

Hvordan nordmenn flest oppfører seg har intet å si for resultatet - så fremt du ikke foreslår at vi skal akseptere det og konvertere til islam alle sammen. De har sin agenda UANSETT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt hat mot islam er som 1930-årenes hat mot judaisme.

Hysteri om "når overtar de landet vårt" - bare at du har byttet ut jøder med muslimer for "de".

Kan du vise ETT innlegg av meg som viser et hat mot muslimer?

Men det du tydligvis ikke er i stand til å se, er likheten mellom det polifiserte islam og Hitler.

Og det ser også ut til at du glatt klarer å overse alle ekte moderate muslimers advarsel om det samme.

Jeg har aldri kritisert disse, og har stor respekt og beundring for deres mot til å si i fra - all den tid de vet at det betyr en dødsdom over dem som aldri vil bli trukket tilbake.

De er vesentlig skarpere i sine advarsler og kritikk enn hva jeg er.

Og jeg lurer da på hvordan du definerer dem.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det beste "forebyggende tiltaket" jeg kan tenke meg er vel nettopp at man likebehandler? Altså, slår ned på trakassering mot "dem", viser at de blir behandlet likt som alle andre (og ikke som spesielle som er her på "nåde").

Morsk/gripp/Goliath er skoleeksempler på hvordan ikke gjøre det.

Med vennlig hilsen

De som ønsker å bli integrert er selvfølgelig ikke problemet Sør.

Men mange av de lukkede muslimske miljøer ønsker ikke å integreres - og det er der utfordringen ligger.

I tillegg utnytter de familiegjenforeningspolitikken til å styrke disse miljøer, og utviklingen går mot større og enda mer lukkede miljøer - og enda dårligere integrering.

Ikke i mot deres ønsker, men i henhold til deres ønsker.

Og du løser ikke det ved likebehandling - selv om det selvfølgelig skal være et prinsipp innenfor de lover som gjelder.

Men det løser intet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele ditt engasjement her på DOL handler stort sett om hat mot islam.

Kan du for din egen anstendighets skyld vise til ett eller flere innlegg der jeg uttrykker dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selv tror jeg at jeg har kontakt med vesentlig flere i muslimske miljøer enn hva du har, og blant dem oppfattes jeg ikke som intollerant - men heller tvert om, siden jeg faktisk forsøker å forstå hva det er som foregår"

He he, nå er du morsom du. Du prøver å viktiggjøre dine meninger ved å si at du kjenner noen muslimer og at du kjenner flere enn meg:)

Det kan hende du gjør det, men jeg har kontakt med noen jeg også.

"og blant dem oppfattes jeg ikke som intollerant - men heller tvert om, siden jeg faktisk forsøker å forstå hva det er som foregår"

Nei, du forsøker ikke å forstå hva som foregår. Du førsøker ikke det hele tatt. Ikke bittelitt en gang.

Vi fikk høre gjennom Tv-debatter hvordan vanlige moderate muslimer oppfattet Muhammedtegningene.

Under den debatten her på dol, viste du virkelig hvor intolerant du er.

I Danmark stiller over 50% av muslimene seg bak de aksjoner som foregikk verden over mot Muhammed karikaturene.

Hvordan du oppfatter meg er av svært liten betydning:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fordi noen av dem er intolerante, så skal vi være like dumme?

Du er skremmende naiv.

Der er vel heller du som er skremmende naiv Sør:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter den lave prosentandelen så synes jeg det er svært skremmende å se hva vi allerede sliter med her til lands.

Jo, men hvis du ser på statistikken så er det visst noen få (!) vanekriminelle som er ansvarlig for en svært stor prosentandel av kriminaliteten. F. eks. personer som skal ha utført ca 1100 kriminelle handlinger, som fremdeles ikke er i fengsel.

Da blir det svært urettferdig (og ikke videre produktivt) å påtvinge de resterende 95% "avkriminaliseringskurs" - basert på at "de har samme hudfarge" eller "samme religion".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men hvis du ser på statistikken så er det visst noen få (!) vanekriminelle som er ansvarlig for en svært stor prosentandel av kriminaliteten. F. eks. personer som skal ha utført ca 1100 kriminelle handlinger, som fremdeles ikke er i fengsel.

Da blir det svært urettferdig (og ikke videre produktivt) å påtvinge de resterende 95% "avkriminaliseringskurs" - basert på at "de har samme hudfarge" eller "samme religion".

Med vennlig hilsen

Forebyggende tiltak går ikke bare på å avkriminalisere, det gjelder like mye hva som gjelder her til lands av kultur og hva som aksepteres og ikke.

En ting er f.eks å lære seg norsk, de kan ikke surve fordi de ikke får jobb så lenge det er kav umulig å kommunisere med de. Det er tross alt tredje generasjonsinnvandrere som knapt klarer å snakke norsk.

Imamen i den moskeen, som det har vært bråk i, har vært imam der i 14 år og kan fortsatt ikke å snakke norsk.

Da har ikke vår innvandringspolikk fungert og det har heller ikke vært den helt store interessen for å intergrere seg. Dette er, etter min mening, mye av årsakene til at dette begynner å bli et problem. Vi gjør ikke noe for at ukulturen ikke skal bre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å være uenig. Jeg mente bare at du i denne delen av tråden misforsto veldig.

Vi har tydeligvis svært forskjellig mening, og jeg kan ikke se at Sør har kommet med noe personangrep her. Han kommer med fakta, og argumenterer svært godt.

Uskalighetene i denne tråden ser du når Morsk og Grip kommer med "pjattet" seg i mellom i tråden lenger ned her.

Sør kommer svært sjelden med fakta.

Hans innlegg er derimot gjennomsyret av påstander og personhets som han ikke en gang klarer å vise til/dokumentere.

Ser du ikke det, så blir det like useriøst det som du skriver av støtteinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke overlevd alle de landene jeg har bodd i hvis jeg var naiv.

Jeg påpeker at det totalt irrasjonelle hatet mot muslimer er helt parallelt med det totalt irrasjonelle hatet mot jøder på 1930-tallet.

Det liker du selvsagt ikke (for du ser selv at det er sant), og derfor holder du på på denne måten.

Hvor er det irrasjonelle hatet du hele tiden henviser til?

Selv så kritiserter jeg den (u)kulturen som mange muslimske (og i Norge lukkede) miljøer representerer.

Det er noe helt annet enn å hate alle muslimer - noe du burde forstå, om du ønsket.

Men like lite som disse miljøer ønsker å integrere seg i det norske samfunn, like lite ønsker du å forstå noe så grunnleggende som det faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare le :-) Jeg ser at du også er hitlersk, fundamentalist, ekstremist, brunskjorte og jeg vet ikke hva.

Et par tråder er nok til å fastslå at sør neppe er ved sine fulle fem, men stundom kan andres galskap være riktig så underholdende.

Ekstra morsomt naturligvis, når han får følge av et par papegøyer som kakler på samme vis.

Hva de ser i den svinske ideologien som undertrykker og terroriserer, vet ikke jeg, men det har alltid vært noen som føler seg tiltrukket av totalitære systemer. Pussig i grunnen, men altså ikke noe nytt.

...

Du skal ha honnør for at du skriver rolig og saklig midt oppe i dette salige røret. Morsomt er det like forbanna :-)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa at det var noe hitlersk over det.

Og det er fakta.

Det er stor forskjell på det jeg sa og det Morsk sa.

Det morsk sier, tyder bare på at han mangler argumenter.

Det tragikomiske er din definisjon av hva et ord som fakta betyr...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men hvis du tror at konfliktene er mindre av den grunn, så er jeg helt sikker på at du tar feil"

Ja, når fundamentalister som deg fortsetter med misjoneringen sin, så tror jeg du får helt rett.

Du er så lik Sør på noen områder at det er rent fornøyelig.

Visst er det min og andre som meg sin skyld det vi ser av fundamentalistsisk motivert vold og overgrep (ikke minst mot kvinner) fra ulike muslimske miljøers side verden over.

Så stor er den makten vi har:-)

Og disse miljøer som har utviklet en slik kultur over flere tusen år har sikkert gjort det fordi de visste at gripp, Morsk og meg kom til å kritisere dem på DOL i våre dager...he-he-he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Ikke lett å ta deg og dine meninger så seriøst lenger :-)

Det må du jo få mene hva du vil om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste som tolererer brudd på loven (Menneskerettighetene) her er deg.

Ingen andre påstår, på tross av dine løgner, at man skal tolerere lovbrudd basert på religion.

"Den eneste som tolererer brudd på loven (Menneskerettighetene) her er deg."

Igjen - enda en gang - kan du vise til ett sted her hvor jeg har gjort det du påstår?

På den annen siden - hvorfor spør jeg? Du er jo likevel kjent som DOLs notoriske løgner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Sør kommer svært sjelden med fakta.

Hans innlegg er derimot gjennomsyret av påstander og personhets som han ikke en gang klarer å vise til/dokumentere.

Ser du ikke det, så blir det like useriøst det som du skriver av støtteinnlegg.

Jeg har lest gjennom tråden og jeg ser hvordan den sklir ut når herrene Grip og Morsk kaster seg inn i debatten.

Det var det de som sørget for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...