Gå til innhold

Islam og vesten


Gjest skremmende lesing

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk

Jada, og at små grønne menn overtar innen 3 år, Morsk.

Ja, legg ned Ssb og andre løgnere som ikke lever i din drømme\fantasiverden, men i den som andre befinner seg i.

De 1,3% dine begynner snart å bli like parodisk ufrivillig morsom som de 0,2% falske voldtekter som du hylskreik om i etpar år før du fikk de reelle tall slengt i fleisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    65

  • Sør

    39

  • Mary Poppins

    15

  • gripp

    12

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins

Så fordi noen av dem er intolerante, så skal vi være like dumme?

Du er skremmende naiv.

Nei du er skremmende naiv!

Dessuten så har du så få argumenter at det er latterlig. Det eneste du gjør er å henvise til jødeutryddelsen i 1930 (noe du har gjort 40 ganger gjennom denne tråden) for så å gå på personangrep mot andre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Så fordi noen av dem er intolerante, så skal vi være like dumme?

Du er skremmende naiv.

"Så fordi noen av dem er intolerante, så skal vi være like dumme?"

Hehe nå kaller du muslimer dumme, det gjorde ikke jeg. For faktisk synes jeg ikke de er dumme som er såpass intolerante, tvert imot synes jeg det er helt greit. Det var kjempe flott å bo i deres land selv om vi måtte føye oss etter deres kultur, lover og regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

"Så fordi noen av dem er intolerante, så skal vi være like dumme?"

Hehe nå kaller du muslimer dumme, det gjorde ikke jeg. For faktisk synes jeg ikke de er dumme som er såpass intolerante, tvert imot synes jeg det er helt greit. Det var kjempe flott å bo i deres land selv om vi måtte føye oss etter deres kultur, lover og regler.

"Hehe nå kaller du muslimer dumme, det gjorde ikke jeg."

Han sa ikke at muslimer er dumme. Han sa de intolerante er dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er skremmende naiv!

Dessuten så har du så få argumenter at det er latterlig. Det eneste du gjør er å henvise til jødeutryddelsen i 1930 (noe du har gjort 40 ganger gjennom denne tråden) for så å gå på personangrep mot andre her inne.

Jeg hadde ikke overlevd alle de landene jeg har bodd i hvis jeg var naiv.

Jeg påpeker at det totalt irrasjonelle hatet mot muslimer er helt parallelt med det totalt irrasjonelle hatet mot jøder på 1930-tallet.

Det liker du selvsagt ikke (for du ser selv at det er sant), og derfor holder du på på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så fordi noen av dem er intolerante, så skal vi være like dumme?"

Hehe nå kaller du muslimer dumme, det gjorde ikke jeg. For faktisk synes jeg ikke de er dumme som er såpass intolerante, tvert imot synes jeg det er helt greit. Det var kjempe flott å bo i deres land selv om vi måtte føye oss etter deres kultur, lover og regler.

Foreslår du leser det jeg skrev en gang til.

Det er ingen her som påstår at noen ikke skal innrette seg etter norske lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hehe nå kaller du muslimer dumme, det gjorde ikke jeg."

Han sa ikke at muslimer er dumme. Han sa de intolerante er dumme.

Nemlig.

Godt med noen som faktisk kan lese!

Takk!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

"Da bør du sette i gang å produsere barn heller."

Det er løsningen? For å hindre at Norge blir et muslimsk land om 50 år så skal vi begynne å poppe ut haugevis av unger? hehe..

Goliath, Gripp osv er langt i fra fundamentalister, de er bare realistisk.

Folk som vil sprenge mekka til helvete (gripp), og som benytter enhver mulighet til å spre hat om en annen folkegruppe, er selvfølgelig fundamentalistiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

"Det blir interessant å se hvor godt dere kommer til å trives i Norge om 50 år når 80% av befolkningen er muslimer, når regjeringen er styrt av et muslimsk parti, og deres (u)kultur har tatt fullstendig over våre norske verdier og kultur"

Da bør du sette i gang å produsere barn heller.

Det vil ikke bli noe hyggelig her om 50 år, om fundamentalister som Krekar, grip og Prozak skal vinne frem.

He he. Prozak blir satt i bås med Grip...og Krekar. DET blir han nok SVÆRT begeistret for.

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Snakker du om Norge nå?

Kan du da forklare meg på hvilken måte muslimer urettsmessig har blitt behandlet respektløst i Norge?

Har du i det hele tatt forsøkt å sette deg inn i hva begrepet "respekt" betyr i de fleste muslimske miljøer i Norge?

Hvis du ikke har gjort det, så forsøk å finne ut av det.

Og forklar meg så i etterkant hvordan du (spesielt hvis du er kvinne) vil kunne etterleve deres krav om respekt - og fremdeles være i stand til å respektere deg selv og dine verdier.

Til sist - respekt er ikke noe du kan kreve. Respekt er noe du må gjøre deg fortjent til.

Og jeg respekterer muslimers rett til å ha sin egen religion. Men jeg respekterer ikke den (u)kulturen denne religionen vanligvis fører med seg, og måten den etterleves på.

Det er selvfølgelig intet man skal kunne kreve av noen.

Jeg har problemer med å diskutere med deg fordi vi uansett aldri vil bli enige.

Jeg forsvarer virkelig ikke muslimske fundamentalisters manglende respekt for oss! Deres holdninger skremmer meg like mye som de skremmer deg.

Hadde Norge og nordmenn i utgangspunktet behandlet innvandrere med respekt hadde vi neppe hatt slike tilstander vi ser idag. Det er mitt poeng.

Det som skremmer meg mest med deg er at det kan virke som du "lever" for å kritisere muslimske fundamentalister. Jeg skjønner ikke at du gidder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det beste "forebyggende tiltaket" jeg kan tenke meg er vel nettopp at man likebehandler? Altså, slår ned på trakassering mot "dem", viser at de blir behandlet likt som alle andre (og ikke som spesielle som er her på "nåde").

Morsk/gripp/Goliath er skoleeksempler på hvordan ikke gjøre det.

Med vennlig hilsen

Det er jeg enig i, men det er tross alt mange andre tiltak også som kan gjøres.

De vil ikke tilpasse seg noe bedre ved å bare straffe de som ikke oppfører seg bra mot dem, det er i tilfelle altfor naivt å tro.

Det er ikke uvanlig å bruke forebyggende tiltak, det blir brukt mot f.eks ungdom som ikke tilpasser seg, kriminelle, skolen bruker det, ungdomshus er ett annet eksempel, osv, osv.

Forebyggende tiltak vil gi bedre integrering og det MÅ til snart, fordi vi ser altfor mye som ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Jeg har problemer med å diskutere med deg fordi vi uansett aldri vil bli enige.

Jeg forsvarer virkelig ikke muslimske fundamentalisters manglende respekt for oss! Deres holdninger skremmer meg like mye som de skremmer deg.

Hadde Norge og nordmenn i utgangspunktet behandlet innvandrere med respekt hadde vi neppe hatt slike tilstander vi ser idag. Det er mitt poeng.

Det som skremmer meg mest med deg er at det kan virke som du "lever" for å kritisere muslimske fundamentalister. Jeg skjønner ikke at du gidder ;)

Enig. Vi burde ha respektert deres behov av å leve i middelalderen så sterkt at vi aldri hadde innvilget dem opphold i et land som lever i nåtiden, med de enorme vanskeligheter det automatisk medfører for dem.

Nå er det desverre for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

He he. Prozak blir satt i bås med Grip...og Krekar. DET blir han nok SVÆRT begeistret for.

*LOL*

Unnskyld, unnskyld ;o)

Skrev jeg det??

Må sjekke. Herregud, det var ikke meningen.

Har diskutert for mye med prozak i det siste;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Unnskyld, unnskyld ;o)

Skrev jeg det??

Må sjekke. Herregud, det var ikke meningen.

Har diskutert for mye med prozak i det siste;)

Hehe, jeg lurte også på hva du våsa om der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Unnskyld, unnskyld ;o)

Skrev jeg det??

Må sjekke. Herregud, det var ikke meningen.

Har diskutert for mye med prozak i det siste;)

Neida, ingenting å unnskylde.

Hans standhaftige engasjement med å ekstremstemple alt og alle, Gud og hvermann som i motsetning til ham selv har en mening om ting og tang, har faktisk nokså ekstreme trekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i, men det er tross alt mange andre tiltak også som kan gjøres.

De vil ikke tilpasse seg noe bedre ved å bare straffe de som ikke oppfører seg bra mot dem, det er i tilfelle altfor naivt å tro.

Det er ikke uvanlig å bruke forebyggende tiltak, det blir brukt mot f.eks ungdom som ikke tilpasser seg, kriminelle, skolen bruker det, ungdomshus er ett annet eksempel, osv, osv.

Forebyggende tiltak vil gi bedre integrering og det MÅ til snart, fordi vi ser altfor mye som ikke er bra.

Hei,

Men vi kan ikke bare "hykke fatt i muslimer", begrunnet med at "andre muslimer har vært slemme". Et hovedprinsipp bak vår rettstat (som jo er den vi prøver å beskytte) er jo nettopp individuell behandling - da kan vi ikke spille falitt ved å velge ut hvem vi skal "forebygge" basert kun på fødereligion, hudfarge, legning, osv.

Vi må appellere til de moderate, og få disse integrert i samfunnet. De fundamentalistiske (enten de heter Morsk eller Krekar) er utenfor pedagogisk rekkevidde uansett.

Vi må vise de moderate at så lenge de holder seg innenfor det samme regelverket som øvrige, så blir de 100% akseptert i samfunnet. Da kan vi gå forover.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

"Det blir interessant å se hvor godt dere kommer til å trives i Norge om 50 år når 80% av befolkningen er muslimer, når regjeringen er styrt av et muslimsk parti, og deres (u)kultur har tatt fullstendig over våre norske verdier og kultur"

Da bør du sette i gang å produsere barn heller.

Det vil ikke bli noe hyggelig her om 50 år, om fundamentalister som Krekar, grip og Prozak skal vinne frem.

"Det vil ikke bli noe hyggelig her om 50 år, om fundamentalister som Krekar, grip og Prozak skal vinne frem."

Til orientering, prozak og gripp har rimelig forskjellige meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei_av_kverulanten

Fyren er jo speilbildet til enkelte her på forumet, som er akkurat like fundamentalistiske som han er.

Han forsvarer sitt idioti, fundamentalistene her forsvarer Guantanamo, brudd på Menneskerettighetene, osv.

De er skremmende like, og en tragedie for sivilisasjonen begge.

Med vennlig hilsen

sør burde vært sent til guantanamo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

sør burde vært sent til guantanamo.

Og hva galt har så fangevokterne der gjort som bør få oppleve et slik helvete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mittet

du henviser betandig til jødeforfølgelsen, dette er ikke det samme sør, faktisk ikke en gang sammenliknbart så det argumentent er fullstendig ubrukerlig.

Jødeforfølgelsen er bare propaganda, tull alt i hopa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...