PieLill Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Takk for svar. Har du noen eksempler på spørsmålsstillinger som kan brukes om dette noen gang taes opp? Jeg er så dårlig på hinting, har du tips til invitter i/på hint :0) Som jeg har skrevet tidlgiere, er det viktig for meg/oss å være mest mulig nøytral, nettopp for at h*n ikke skal føle seg flau eller andre ekle følelser. Jeg tror ikke man skal gå rundt å hinte om slike ting. Det overlater alt for mye til fantasien. Tvert imot skal man være svært direkte med at man inviterer til en samtale. Man kan innlede med å si noe slikt som at jeg håper ikke du føler du må gå rundt på tærne for at vi ikke skal bli provosert av dette. Vi tåler det fint. Men vi har tenkt litt på hvordan du har det. Ønsker du å snakke om det nå eller på et senere tidspunkt? Eller noe i den duren... Man må invitere til samtalen slik at det er lett for tenåringen å trekke seg der og da og samtidig ha muligheten til å ta det opp senere ved ønske. Prinsippielt bør faren ta denne samtalen, men det er selvsagt også avhengig av hvilket forhold dere har til ungdommen begge to. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222397-hvor-komplisert-kan-man-lage-det/page/2/#findComment-1664454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Ja, man er jo _alltid_ misunnelig om man mener noe negativt om noen. Barnslig svar. "Du må ikke gå der! Det er et høyt stup og kjempeglatt." "Er du missunnelig, eller?" ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222397-hvor-komplisert-kan-man-lage-det/page/2/#findComment-1664533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 "Du må ikke gå der! Det er et høyt stup og kjempeglatt." "Er du missunnelig, eller?" ;-) mvh Ikke usannsynlig kommentar på DOL 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222397-hvor-komplisert-kan-man-lage-det/page/2/#findComment-1664551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har snart kommet ut av tellinga Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg tror ikke man skal gå rundt å hinte om slike ting. Det overlater alt for mye til fantasien. Tvert imot skal man være svært direkte med at man inviterer til en samtale. Man kan innlede med å si noe slikt som at jeg håper ikke du føler du må gå rundt på tærne for at vi ikke skal bli provosert av dette. Vi tåler det fint. Men vi har tenkt litt på hvordan du har det. Ønsker du å snakke om det nå eller på et senere tidspunkt? Eller noe i den duren... Man må invitere til samtalen slik at det er lett for tenåringen å trekke seg der og da og samtidig ha muligheten til å ta det opp senere ved ønske. Prinsippielt bør faren ta denne samtalen, men det er selvsagt også avhengig av hvilket forhold dere har til ungdommen begge to. mvh Nå har far-barn tatt en samtale sammen. Dette var godt for begge. Far kan fortelle at det fortsatt er vanskelig å få tenåringen til å snakke om dette, men det lille som blir sagt tydeliggjør at h*n finner stort ubehag. Men nå har vi iallefall sagt at vi er her om h*n har lyst til å lufte ut etc. Det ser ut til at mor virkelig er ute etter å lage krøll også dem imellom dessverre. Takk for svar til deg og alle andre. Jeg har formidlet synspunkter og ideer til far, som har tatt disse til egen vurdering. Dol kan faktisk være til god hjelp.:0) Ikke fordi at man lar andre si hva som er rett og gal handlingsmåte, men som forum for ideer og inspirasjon til handlemåter som man finner godt nok. Vi vurderer å kontakte fagpersoner som kan hjelpe oss videre i saken, da det er flere ting som har kommet opp. Jeg vil bare uttrykke at jeg er så glad i denne 15 åringen,og søker etter å finne best løsning for vedkommende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222397-hvor-komplisert-kan-man-lage-det/page/2/#findComment-1665535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Nå har far-barn tatt en samtale sammen. Dette var godt for begge. Far kan fortelle at det fortsatt er vanskelig å få tenåringen til å snakke om dette, men det lille som blir sagt tydeliggjør at h*n finner stort ubehag. Men nå har vi iallefall sagt at vi er her om h*n har lyst til å lufte ut etc. Det ser ut til at mor virkelig er ute etter å lage krøll også dem imellom dessverre. Takk for svar til deg og alle andre. Jeg har formidlet synspunkter og ideer til far, som har tatt disse til egen vurdering. Dol kan faktisk være til god hjelp.:0) Ikke fordi at man lar andre si hva som er rett og gal handlingsmåte, men som forum for ideer og inspirasjon til handlemåter som man finner godt nok. Vi vurderer å kontakte fagpersoner som kan hjelpe oss videre i saken, da det er flere ting som har kommet opp. Jeg vil bare uttrykke at jeg er så glad i denne 15 åringen,og søker etter å finne best løsning for vedkommende. Fint at de har snakket sammen. Jeg tror det kan bety mye for et barn eller en ungdom at noen viser at de ser og at de bryr seg. Selv om de ikke ønsker / orker å si så mye om det. Etter denne samtalen føler h*n seg forhåpentligvis litt mindre ensom med tankene og problemene. Så flott at dere bryr dere begge to. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222397-hvor-komplisert-kan-man-lage-det/page/2/#findComment-1665887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.