Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det begynner å nærme seg tiden for å få dette i boks, ellere i allefall gjøre et forøk, og i den anledning lurer jeg på om noen har noen tips, gode argumenter som er brukt i søknad om velferdspermisjon. Vi har tenkt å søke om betalt velferdspermisjon for mannen i familien. Er det noen av mammaene som har fptt betalt velferdsperm. på hentereisen eller er det vanligst at man går rett ut i mamma perm ?

På forhånd takk !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222400-velferdspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger inn et forslag til søknad på v.permisjon som ligger inne på fub:)

"Søknad om velferdspermisjon

Jeg søker om velferdspermisjon med lønn i forbindelse med at vi skal reise til xxx for å hente vårt adoptivbarn. Søknadsperioden er 10 arbeidsdager, fra avreisedag.

Jeg føler at det ikke er rett at man skal benytte feriedager ved hentereise, all den tid dette ikke har noe med ferie å gjøre. En slik ordning bør komme inn under velferdspermisjon. Adoptanter har i utgangspunktet tre uker kortere omsorgspermisjon enn “fødende”, og dersom man blir nødt til å benytte feriedager eller eventuell omsorgspermisjon på hentereisen, betyr det at tiden man skal ha med barnet kortes ytterligere ned.

Antall ansatte i vårt firma som får barn via adopsjon er svært lav, slik at en innvilgning av velferdspermisjon med x % lønn for hentereiser ikke vil utgjøre en uforholdsmessig stor kostnad for firmaet som arbeidsgiver. Ved en eventuell innvilgning av en slik permisjon viser firmaet at den er en bedrift som gjennom sine personalordninger mener alvor når de ønsker å være en attraktiv arbeidsgiver som tar vare på sine ansatte.

En undersøkelse foretatt viser at en del store bedrifter som Norsk Hydro, Posten, Tine, Telenor og Sparebank 1, samt en del kommuner gir inntil 14 dagers velferdspermisjon med lønn i forbindelse med hentereise ved utenlandsadopsjon."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222400-velferdspermisjon/#findComment-1663593
Del på andre sider

valmue1365380326

Jeg ringte trygdekontoret i Kr.sand og fikk beskjed om at vi kan bestemme selv når permisjonen skal begynne å "løpe" men senest den dagen vi kommer hjem. I staten tror jeg du får velferdspermisjon i inntill 10 dager med lønn.

Hei,

Dersom dere kommer til å benytte dere av kontantstøtteordningen er det lurt å starte permisjonen så tidlig som mulig (den dagen man overtar barnet) for da starter kontantstøtten tilsvarende tidligere, når permisjonen er ferdig.

Selvsagt er det flott å få til velferdspermisjon med lønn på hentereisen for den av foreldrene som ikke tar permisjonen.

Dessuten kan det være veldig greit å ha noen dager fri FØR reisen også - det er mye som skal ordnes og konsentrasjonen på jobb er vel også så som så - så velferdspermisjon med lønn noen dager før avreise er vel heller ikke å forakte :))

Lykke til!

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222400-velferdspermisjon/#findComment-1663777
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...