Gå til innhold

sunn livsstil


Gjest prøveråværesunn

Anbefalte innlegg

Gjest prøveråværesunn

jeg prøver å leve så sunt som mulig, da jeg vil prøve å gå ned ca 5 kg til sommeren.

sykler i høyt tempo 30 minutter 6 ganger i uka, og spiser også sunt, fouten 1 dag som jeg har avsatt til å kose meg litt ekstra.

jeg spiser nesten ikke søtsaker, men unner meg 4 halvlitere 1 gang i uka. er dette noe jeg også burde kutte ut?

andre tips til hvordan gå ned i vekt raskt, effektivt og varig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prøveråværesunn

må legge til at det er rundt magen jeg sliter med kiloene, og da er vel ikke øl det beste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 liter øl er ganske mye og siden magefettet er det som plager deg mest bør du skjære kraftig ned på ølinntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Du bør sykle i minst 45 minutter med lavere intensitet, alternativt 1,5 time med lavere intensitet 3-4 ganger i uka. Da forbrenner du fett.

Det du gjør med syklinga nå, vil ikke hjelpe noe særlig i lengden.

Jeg synes ikke du bør kutte ut ølet hvis det er varig vektreduksjon du er ute etter. Siden du synes øl er så godt, bør du heller la det være utskeielsen din, men kanskje drikke mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo fortelle deg hva jeg gjør for tiden og som fører til at kroppsfettet simpelthen renner av dag for dag.

Jeg spiser: kjøttdeig, løvstek, hamburger, pølser, meierismør, helmelk, tran, egg, kokosfett, en frukt pr. dag, grønnsaker, tangmel, blåbær, moltebær.

Som du skjønner er det lavkarbohydrat men jeg blir så mett av alt fettet at jeg ikke klarer å spise mere enn tre ganger for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Jeg kan jo fortelle deg hva jeg gjør for tiden og som fører til at kroppsfettet simpelthen renner av dag for dag.

Jeg spiser: kjøttdeig, løvstek, hamburger, pølser, meierismør, helmelk, tran, egg, kokosfett, en frukt pr. dag, grønnsaker, tangmel, blåbær, moltebær.

Som du skjønner er det lavkarbohydrat men jeg blir så mett av alt fettet at jeg ikke klarer å spise mere enn tre ganger for dagen.

Husk at det har vært mange som har blitt syke av atkins dietten, for kort tid siden var det en dame på 40 år som døde av den. Vær forsiktig du kan ikke leve sånn resten av livet og da kommer kiloene rasene på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at det har vært mange som har blitt syke av atkins dietten, for kort tid siden var det en dame på 40 år som døde av den. Vær forsiktig du kan ikke leve sånn resten av livet og da kommer kiloene rasene på igjen.

Sitat:

"Husk at det har vært mange som har blitt syke av atkins dietten, for kort tid siden var det en dame på 40 år som døde av den. Vær forsiktig du kan ikke leve sånn resten av livet og da kommer kiloene rasene på igjen."

Jeg følger ikke Atkins-dietten eller noen annnen diett men har laget mitt eget opplegg.

Jeg legger heller ingen vekt på presseoppslag som har som formål å så tvil over lavkarbokosthold fordi det er store økonomiske interesser på spill for matvaregigantene som vil ha alle og enhver over på et kosthold basert på unaturlige bearbeidete produkter som er fattig på næringsstoffer og fettstoffer.

Den som spiser lavkarbomat vil automatisk spise mere naturlig og mindre fabrikkmat.

Selvfølgelig kan jeg leve på et slikt kosthold resten av livet, tro ikke annet. Dersom man skal holde seg slank og sunn er det viktig å ha en livsstil som støtter det.

Det finnes flere folkegrupper som opp gjennom historien har spist bare fett og proteiner, som eskimoene. Disse hadde en helse som var mye bedre enn det moderne menneske som spiser et industrielt bearbeidet kosthold.

Nå spiser jeg noe karbohydrater imidlertid. Men det er for å sikre meg at jeg får de vitaminene og antioksidantene jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Sitat:

"Husk at det har vært mange som har blitt syke av atkins dietten, for kort tid siden var det en dame på 40 år som døde av den. Vær forsiktig du kan ikke leve sånn resten av livet og da kommer kiloene rasene på igjen."

Jeg følger ikke Atkins-dietten eller noen annnen diett men har laget mitt eget opplegg.

Jeg legger heller ingen vekt på presseoppslag som har som formål å så tvil over lavkarbokosthold fordi det er store økonomiske interesser på spill for matvaregigantene som vil ha alle og enhver over på et kosthold basert på unaturlige bearbeidete produkter som er fattig på næringsstoffer og fettstoffer.

Den som spiser lavkarbomat vil automatisk spise mere naturlig og mindre fabrikkmat.

Selvfølgelig kan jeg leve på et slikt kosthold resten av livet, tro ikke annet. Dersom man skal holde seg slank og sunn er det viktig å ha en livsstil som støtter det.

Det finnes flere folkegrupper som opp gjennom historien har spist bare fett og proteiner, som eskimoene. Disse hadde en helse som var mye bedre enn det moderne menneske som spiser et industrielt bearbeidet kosthold.

Nå spiser jeg noe karbohydrater imidlertid. Men det er for å sikre meg at jeg får de vitaminene og antioksidantene jeg trenger.

http://www.lommelegen.no/art/art2391.asp

Her syns jeg det stod veldig mye bra. Jeg tror ikke et kosthold som består av såpass mye mettet fett som ditt er så veldig sunt for deg, men det er jo ditt valg.

Vet du forresten hvor mye korn det skal til for å fø opp en okse til hamburgeren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lommelegen.no/art/art2391.asp

Her syns jeg det stod veldig mye bra. Jeg tror ikke et kosthold som består av såpass mye mettet fett som ditt er så veldig sunt for deg, men det er jo ditt valg.

Vet du forresten hvor mye korn det skal til for å fø opp en okse til hamburgeren din?

Sitat:

"Her syns jeg det stod veldig mye bra. Jeg tror ikke et kosthold som består av såpass mye mettet fett som ditt er så veldig sunt for deg, men det er jo ditt valg.

Vet du forresten hvor mye korn det skal til for å fø opp en okse til hamburgeren din?"

sitat slutt.

Artikkelen omhandler mye av den samme uvitenskapelige svada som alltid kommer fra offisielt hold. Teknikken er å si at studier viser ditt og datt, men aldri om de forteller hvilke studier de snakker om.

En av de fundamentale mytene er jo nettopp at mettede fettsyrer skal være så skadelige. Sannheten er motsatt, men skal man få informasjon om det, nytter det ikke å basere sin kilde til populærmedia og ta "eksperter" på sitt ord og bare tro...

Vet ikke hvor mye korn som brukes pr. okse, men det er ikke ønskelig fra et helsemessig standpunkt at dyr blir foret med korn. De skal ha gress som de er laget til fra naturens side og trives med. Det er altså ønskelig med et økologisk basert landbruk som i tillegg til bedre dyrehelse vil føre til sunnere kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Sitat:

"Her syns jeg det stod veldig mye bra. Jeg tror ikke et kosthold som består av såpass mye mettet fett som ditt er så veldig sunt for deg, men det er jo ditt valg.

Vet du forresten hvor mye korn det skal til for å fø opp en okse til hamburgeren din?"

sitat slutt.

Artikkelen omhandler mye av den samme uvitenskapelige svada som alltid kommer fra offisielt hold. Teknikken er å si at studier viser ditt og datt, men aldri om de forteller hvilke studier de snakker om.

En av de fundamentale mytene er jo nettopp at mettede fettsyrer skal være så skadelige. Sannheten er motsatt, men skal man få informasjon om det, nytter det ikke å basere sin kilde til populærmedia og ta "eksperter" på sitt ord og bare tro...

Vet ikke hvor mye korn som brukes pr. okse, men det er ikke ønskelig fra et helsemessig standpunkt at dyr blir foret med korn. De skal ha gress som de er laget til fra naturens side og trives med. Det er altså ønskelig med et økologisk basert landbruk som i tillegg til bedre dyrehelse vil føre til sunnere kjøtt.

Ja, ja fanatiske personer finnes overalt.

Kos deg med fettet ditt, men jeg syns ikke du bør anbefale andre å spise bacon og egg til frokost selvom du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja fanatiske personer finnes overalt.

Kos deg med fettet ditt, men jeg syns ikke du bør anbefale andre å spise bacon og egg til frokost selvom du gjør det.

Sitat:

"Ja, ja fanatiske personer finnes overalt.

Kos deg med fettet ditt, men jeg syns ikke du bør anbefale andre å spise bacon og egg til frokost selvom du gjør det."

Her har vi det igjen. Denne personen kommenterer mitt innlegg og kommer drassende med informasjon fra "eksperter" for å lede meg inn på den rette vei. Når vedkommede innser at jeg er informert og ikke tilgjengelig for propaganda, gjenstår bare en ting; personlig fornærmelse.

Jeg har ikke anbefalt andre å gjøre noe som helst. Jeg svarte på dette innlegget og fortalte om mine erfaringer.

Men meninger som går på tvers av det offisielle synet skal vel helst undertrykkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Sitat:

"Ja, ja fanatiske personer finnes overalt.

Kos deg med fettet ditt, men jeg syns ikke du bør anbefale andre å spise bacon og egg til frokost selvom du gjør det."

Her har vi det igjen. Denne personen kommenterer mitt innlegg og kommer drassende med informasjon fra "eksperter" for å lede meg inn på den rette vei. Når vedkommede innser at jeg er informert og ikke tilgjengelig for propaganda, gjenstår bare en ting; personlig fornærmelse.

Jeg har ikke anbefalt andre å gjøre noe som helst. Jeg svarte på dette innlegget og fortalte om mine erfaringer.

Men meninger som går på tvers av det offisielle synet skal vel helst undertrykkes?

Det er ikke tvil om at ditt kosthold som inneholder alt for mye mettet fett og nesten ikke noe karbohydrater virker, men du kommer i ketose noe som ikke er spesiellt gunstig over tid.

Kanskje du kan holde dette kostholdet resten av livet, men det tror jeg faktisk ikke det er mange som kan, og da går de bare dobbelt så mye opp som de gikk ned når de gir seg med dette kostholdet. Jeg har sett mange eksempler på det faktisk.

En annen ting er at alle mennesker i verden faktisk ikke kunne levd på et slikt kosthold fordi det skal veldig mye til å fø opp dyr istedenfor korn og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tvil om at ditt kosthold som inneholder alt for mye mettet fett og nesten ikke noe karbohydrater virker, men du kommer i ketose noe som ikke er spesiellt gunstig over tid.

Kanskje du kan holde dette kostholdet resten av livet, men det tror jeg faktisk ikke det er mange som kan, og da går de bare dobbelt så mye opp som de gikk ned når de gir seg med dette kostholdet. Jeg har sett mange eksempler på det faktisk.

En annen ting er at alle mennesker i verden faktisk ikke kunne levd på et slikt kosthold fordi det skal veldig mye til å fø opp dyr istedenfor korn og grønnsaker.

Sitat:

"Det er ikke tvil om at ditt kosthold som inneholder alt for mye mettet fett og nesten ikke noe karbohydrater virker, men du kommer i ketose noe som ikke er spesiellt gunstig over tid.

Kanskje du kan holde dette kostholdet resten av livet, men det tror jeg faktisk ikke det er mange som kan, og da går de bare dobbelt så mye opp som de gikk ned når de gir seg med dette kostholdet. Jeg har sett mange eksempler på det faktisk.

En annen ting er at alle mennesker i verden faktisk ikke kunne levd på et slikt kosthold fordi det skal veldig mye til å fø opp dyr istedenfor korn og grønnsaker." Sitat slutt.

Jeg er ikke i ketose. Du kan jo frembringe informasjon om forskningen som støtter ditt syn på at ketose er skadelig, ikke bare påstander og synsing.

Spiser man flere kalorier enn man trenger, vil man øke sin vekt uansett om det er fett eller karbohydrater. Å si at man øker mere fordi man tidligere spiste lite karbohydrater er latterlig og jeg ser frem til vitenskaplig dokumentasjon av denne påstanden.

At mange ikke klarer å holde seg til et slikt kosthold i lengden kan være sant. Men det er snakk om å endre vaner og det er mange årsaker til at folk ikke klarer det. Ikke alle har en metabolisme som trives med lavt karboinnhold, men omtrent 75% har det. Det er en tilvenningstid der folk må være klar over at de vil oppleve et visst ubehag, men denne perioden går snart over og mange vil like effekten ved økt energi og fravær av søthunger.

Stadige feiringer av dager og høytider gjør også livet vanskelig for en som spiser lav-karbo fordi det så ofte serveres kaker og andre søtsaker.

Det siste punktet ditt omhandler ikke hva som er optimal ernæring for mennesker men er et miljømessig spørsmål.

Jeg har ikke snakket om at hele menneskeheten skal følge mitt kosthold, jeg bare fortalte den som startet tråden om hvordan jeg gjør det.

Som jeg tidligere har nevnt, er jeg tilhenger av økologisk landbruk og hvis dette ble inført over hele verden i småskalabruk, vil det sannsynligvis være svært så bærekraftig og bra for miljøet.

det overdrevne forbruket av korn er ikke bra for verken folk eller fe og man kunne med fordel bruke arealene til dyrking av gress for å fore opp husdyr som gir nærings-og energirik melk, kjøtt og fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...