Gå til innhold

Sosialrapport-besøk-serveringsspørsmål!

Anbefalte innlegg

Gjest Destini

Hallo!

Nervøse meg fikk telefon fra bvt i dag. De kommer på første hjemmebesøk neste uke (to stykker). Er det vanlig å servere noe på disse møtene? Holder det med kaffe, te, en skål med twist og evt litt frukt? Er ikke noen særlig baker,så kvier meg for det..........

Hva har dere andre gjort?

Fortsetter under...

Er nok litt ulik praksis, men det er jo hyggelig med en kopp kaffe og noe til. Jeg for min del glemte å servere den kaka jeg hadde bakt. Jeg var så spent på hele situasjonen.Når jeg endelig kom på at jeg hadde kake, så var saksbehandleren på slankekur. En veldig morsom episode, nå når jeg ser tilbake. Lykke til

Tenker litt sånn at saksbehandlerne er ofte på hjemmebesøk hos folk. De vil sikkert ikke ha så god servering hos alle, at det blir frekt å si nei takk. Ikke kan de spise overalt heller. Synes det høres fornuftig ut den serveringen du planlegger. Det er greit at de får noe å drikke, dersom de ønsker det (kanskje litt farris på lur?), og noe lett å putte i munnen. Frukt, kjeks eller kanskje slike ferdigpakker med brownies eller noe, er jo også en mulighet. Men en stas-pyntet marsipankake blir litt mye.

Vi hadde besøk av BV kl. 12 en onsdag, og jeg spurte på forhånd om saksbehandleren ville spise lunsj sammen med oss. Det ville hun gjerne, så vi serverte bagels med forskjellig pålegg. Tror det er lurt å servere et eller annet, men hva det er, spiller ingen rolle. Og om det er hjemmebakt er ihvertfall uvesentlig. Lykke til, det er ingenting å grue seg for.

Annonse

Du kan jo spørre de om dere skal ha samtale på kontoret hos de før den tid. Det er helt vanlig at de kommer to stykker fra barnevernet. Ved første adopsjon sa saksbehandler fra at dette ikke var et kaffeselskap og at de ikke ville ha noen form for oppdekking. Andre gangen serverte jeg sitronkake kjøpt hos bakeren, og den slo ann(var nye saksbehandlere da:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...