Gå til innhold

Hva når melken forsvinner....

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje kopp?

Jeg har ikke noe tips til ammingen, men lillesnuppen min vil ikket ta flaske og da rådet jordmor oss til å gå rett over på kopp - det fungerer bedre, men hun klarer ikke disse "sølefrie" koppene for de krever hardere suging så vi må bruke kopp med tut hvor det renner litt ut av seg selv.. håper du skjønner denne rotete forklaringen.. ;)

Fortsetter under...

Jeg klarte aldri å få ut noe særlig melk ved pumping, men hadde likevel rikelig nok melk.

I perioder kunne jeg føle at puppene begynte å bli slunkne, men da bare ammet jeg ekstra mye.

De to eldste ble ammet til de var 15 og 16 mnd gamle. Minstemor får fortsatt pupp nå og da (tror jeg... er visst tre dager siden sist nå ;-)) og hun er 21 mnd gammel.

Jeg _tror_ altfor mange har en redsel i seg for å miste melka. Med det samme det kjennes ut som man har for lite melk erstattes melka med tillegg og/eller grøt og man ammer ikke så hyppig som før. Bare amm i vei, så stiger nok melkeproduksjonen igjen :-)

Det er også mitt inntrykk - at mange tror de mister melka når puppene blir litt slunkne og ungen litt grinete.

Hos de aller fleste vil produksjonen ta seg opp igjen ved å intensivere amminga selv om puppene kanskje ikke strutter på samme måte som før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...