Gå til innhold

Mye hasjbruk daglig i mange år

Anbefalte innlegg

Jeg har en god kamerat som jeg er voldsomt bekymret over. Vi har vært kompiser siden vi syklet på trehjulssykler, og er over 40 begge to. Han røyer hasj flere genger deglig, og er vel egentlig alri nykter. De siste årene tror jeg det har dratt seg på noe voldsomt. Største promlemet er forandrigen hans. Han har alltid vært flink og fikset det meste, men nå er det slik at det som var en selvfølge før får han knapt til lengre.Akkurat som om det er glemt. Og så er humøret lunefullt. Og det virker som om han får tanker om ting (og personer) som ikke er relevante. Men tror bestemt på at slik det. Noen ganger når jeg besøker han sover han, men når han blir vekket er han fly forbanna. Det er skikkelig ubehaglig.

Ved inntak av endel alkohol samtidig kan han plutselig smelle til en person han kjenner uten forvarsel, akkurat som det blir en kræsj i hodet hans. Det er liksom blitt en person jeg ikke vet hvor jeg har lengre. Han jobber og ingen problemer sånn, men jeg føler at alvorlige ting er på vei til å skje.

Vet ikke hvem jeg skal prate med om sånt, men her er det anonymt, så han ikke blir gjenkjent. Har nemlig ikke lyst til at andre får vite om det, for det blir plagsomt for han. Er veldig bekymret for at alt skal gå rett vest for kameraten min. Mange mener jo at hasj ikke er det mindste skadelig, men dette må da være en total misoppfatning. Er vel bare de i miljøene som innbiller seg det, virker det som.

Har prøvd å ymte litt frampå om at det blir litt vel mye, men er nok ikke mottagelig om sånt fra meg.

Hva i allverden kan gjøres med dette? Vil veldig gjerne fortsatt ha han som kamerat med alt vett inntakt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222513-mye-hasjbruk-daglig-i-mange-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
Ragnhild Alquist, Helsesøster

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at

spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir

selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon

for liknende spørsmål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...