dubbeditt Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg har så innmari lyst på ett barn til. Gubben er litt slik til og fra - men til syvende og sist blir det nok min avgjørelse... Jeg trenger hjelp til hva jeg skal gjøre. Fordeler og ulemper med unge nr. 3 mottas med største takknemlighet. Erfaringer fra andre kan komme godt med... de to andre barna er 4 og 5 år. Kan noen med stoor erfaring gi meg noen råd? hvordan er det med to kontra tre. skal skal ikke. jeg er helt fortvila over meg selv. Har alt av baby utstyr fortsatt, med unntak av babytøy . og tøy frem til de var ca 2 år (har en jente og gutt). Men så var det det med bil, ferie, oppfølging, kostnader ved å få nr. 3. osv osv, tidstabell som skal gå opp og -jeg vet ikke hva iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik, jeg er babyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy syyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222580-hjeeeeelp-jeg-har-lyst-p%C3%A5-nr-3/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kizmiaz Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg har 3, det er ca 2 år mellom dem.Minsten er 9 mnd. I hverdagen, og når alle barna er friske, går det greitt, de to eldste er i barnehage og får stimulans og lek så det holder der. Det hadde ikke gått så bra hvis det ikke var for bhg, ja så ærlig skal jeg være på det. Nå spiller aldersforskjellen inn en god del. Kombinasjonen 4 åring og baby er flott, men kobinasjonen 2-3 åring og baby er langt mer utfordrende. Har gjennomlevd det to ganger nå.... Det er ikke alltid lett å gi de to eldste nok oppmerksomhet når man i tillegg har baby. Løsningen hos oss har vært at pappan har en del aktiviteter med de eldste, mens jeg og babyen har drevet med vårt i spebarnsperioden. Ammingen har tatt mye tid og krefter, søvnmangel inkl. For å spe på med litt mamma-tid har eldstemann en aktivitet i uka hvor jeg følger henne og deltar. Mellomste barnet kommer lett i bakgrunnen i en søskenflokk som hos oss, han har vært lite verbal og egentlig nesten litt "baby" enda da nr. 3 kom til verden. Han har vært ganske krevende, ja. Men alt i alt, det er en vidundelig tid, og har dere lyst på nr. 3 så gjør noe med det!:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222580-hjeeeeelp-jeg-har-lyst-p%C3%A5-nr-3/#findComment-1665485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Var der selv for noen mnd siden. Nå har tredjemann kommet, og vi er kjempeglade for det. Jentene våre var nettopp fylt 5 og snart 4 når jeg ble gravid. Lillebror ble født i oktober. Siden jentene er så store føler jeg at det går greit i hverdagen med 3 barn, men siden mannen min pendler blir det litt styr når de skal til/fra skole/barnehage og fritidsaktiviteter. Vi har ikke merket noe til sjalusi overfor lillebror, men lillesøster har vist tendenser til å ville ha litt mer oppmerksomhet. Men det er ikke så veldig plagsomt. Vi har to biler, en Toyota Avensis og en Mitsubishi Lancer - begge stasjonsvogner. I Toyotaen, som er den bilen jeg bruker mest, har vi måttet koble ut airbagen for passasjersetet foran, og lillebror sitter bakovervendt der. Det var akkurat plass til 2 HTS 1-2-3 og babysetet i baksetet, men det ble utrolig mye klunder med bilbeltene - og det orket jeg ikke... I Lanceren er det minder plass, men det går med et nødskrik der også. Kostnader ved nr. 3 tror jeg ikke er så mye. Selvsagt blir det mer etterhvert som de vokser til, men da har man jo vent seg til å ha 3. Vi skal på første ferie som 3-barns familie til sommeren. Drar til USA og Island. Ser ikke på det som noe problem siden jentene er så store. De klarer seg jo i all hovedsak selv. Dessuten er de såpass greie at de ikke stikker av og finner på noe tull når vi er på tur. For oss ble det nødvendig å kjøpe det meste av klær nytt. Jeg synes ikke det er kuult med en liten gutt med rosa blonder! Men akkurat det å handle babytøy er jo ingen lei oppgave Bilstol kjøpte vi brukt. Vogn hadde vi fra før. Seng hadde vi fra før. Ellers merker jeg jo at det er en til som krever oppfølging og oppmerksomhet, men jeg synes i grunnen det går greit. Ja, jeg blir sliten - men det hører jo med til småbarnstida. Lillebror er jo bare 5 mnd enda. Så min konklusjon blir: GO FOR IT!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222580-hjeeeeelp-jeg-har-lyst-p%C3%A5-nr-3/#findComment-1665578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ulemper: tja.. at det blir litt langt mellom nr. 1&2 og 3? Jeg synes det går veldig greit med tre barn, jeg. Ser egentlig ikke no problemer med det. Får plass til alle i en bil, og alt :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222580-hjeeeeelp-jeg-har-lyst-p%C3%A5-nr-3/#findComment-1665659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirk Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Vi fikk vårt tredje barn for noen måneder siden, og har fra før en på tre og en på snart seks. Sjalusi har nesten ikke vært noe problem i det hele tatt. Den på tre har en tendens til å bli litt ekstra klengete og høyrøstet når jeg ammer, men jeg trodde at det skulle bli mye verre. De er begge to veldig kosete med babyen. I bilen har jeg blitt henvist til baksetet... Størstemann sitter foran hos pappa, og vi andre bak. Det går helt greit for en periode, selv om det er gyselig trangt mellom de to setene. Minstemann arver alt av klær og utstyr fra de to største, så der har vi nesten ikke hatt noen ekstra utgifter. Noe nytt er det selvfølgelig moro å kjøpe. Vi skulle gjerne hatt litt større hus, men vi klarer oss egentlig helt fint slik som vi har det nå. Vi er VELDIG glade for at vi bestemte oss for å få en til, selv om mor og far kan være temmelig slitne innimellom. Prioriter IKKE husarbeid framfor egen søvn, så tror jeg dette går kjempefint. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222580-hjeeeeelp-jeg-har-lyst-p%C3%A5-nr-3/#findComment-1665664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurrekurra Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Vet jeg ikke kan gi deg noen råd på grunnlag av erfaring. Vi har jo bare en (ei jente). Vi fikk dessverre ikke fler, men den ungen vi har ser vi på som en velsignelse. Drømmen var egentlig å få fire. Vokste selv opp i en stor søskenflokk, vi var fem. Jeg tror ungene har mye igjen for å vokse opp med flere søsken. Det kan jeg skrive under på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222580-hjeeeeelp-jeg-har-lyst-p%C3%A5-nr-3/#findComment-1666106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.