pus78 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hei! Jeg har en sønn på 8 år som bæsjer i buksa. Dette har han drevet med i over ett år. Han har egentlig aldi vært heltren. Men før var det bare ca. 2-3 ganger pr. halv år. Nå har det utviklet seg og blitt betraktelig oftere! Det går i perioder, han kan vær flink opp til 4-5 uker uten noen uhell. Men så kan han gjøre det opp til flere ganger i uka.Jeg har prøvd det meste, alt fra oppfølging til straff. Vært sint,lei meg,oppgitt og helt rolig. Uten å nå helt fram.. tydeligvis. Forklart han konsekvensene av det han driver med osv. Han sier selv at han syns det er kjedlig å gå på do,fordi han bruker så lang tid,mener han. Han sier at han ikke har tid til å gå på do, fordi at det han driver med osv. er så viktig.Og spør jeg hvorfor, sier han bare vet ikke. Han sier at han merker at han må på do. Nå har jeg gitt opp truen på at det bare er at han er sløv. Det må være noe annet... Han er ellers en aktiv og frisk gutt. Har du noen formening om hvorfor han fortsatt holder på med dette? På forhånd takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222738-avf%C3%B8ringsproblem-hos-8%C3%A5ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
14506 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Hei pus ) Hadde samme problem med min sønn som da var 6-7 år. Vi løste det ved å "tvinge" han til å gå på do til faste tider. Etter middag gikk vi på badet og han satt på do en viss tid mens jeg satt i en stol ved siden av.(ca 10-15 min). Vi snakket om alt som hadde skjedd den dagen, om Pokemòn, om skolen -kort sagt ble det en hyggelig stund oss i mellom selv om det ikke "kom noe". Etter 5 dager hadde han kommet inn i en rutine på dette og etter ca 8 dager kom avføringen som bestilt da han satte seg ned. Hadde fortsatt noen uhell -men nå var det faktisk uhell og ikke fordi han ikke ville eller gadd gå i tide. Virket for oss! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222738-avf%C3%B8ringsproblem-hos-8%C3%A5ring/#findComment-1675145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.