Gå til innhold

Hvordan bli kvitt benhinnebetennelse?


Gjest benhinnebetennelsen

Anbefalte innlegg

Gjest benhinnebetennelsen

Jeg sliter med benhinne (muligens muskelbetennelse også?) i begge leggers forside. Jeg har hatt det før, men da gikk det over av seg selv i løpet av en mnd.

Nå har jeg hatt dette i 8mnd og jeg begynner å bli desperat..

Jeg har prøvd to ulike typer betennelsesdempende, cortison-sprøyter, ultralyd-behandling hos fysioterapeut, hatt treningsfrie perioder, brukt krykker ........men ikke noe hjelper. Nå har jeg fått noe homeopatisk "vann" også som jeg smører på to ganger om dagen...

Jeg trener helst hver dag om jeg kan, men i lange perioder har jeg holdt meg helt eller delvis unna rett og slett fordi jeg har vært for dårlig.

Jeg kan ikke gå på asfalt, og jeg kan ikke gå mer en høyst nødvendig i butikker. Jeg som før kunne gå turer i skog og mark må nå holde meg unna.

Hva skal jeg gjøre? Noen som vet hva jeg skal prøve - eller forslag til hvilken spesialist jeg skal kontakte?

Jeg vil ikke ende opp med krykker heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest benhinnebetennelsen

Tilføyer at jeg har ortoped-tilpassede fotsenger til begge føttene pga tverrplattfot (veldig plaget for å si det mildt). Bruker bare gode sko og såler hele dagen - inne som ute. Kan ikke gå barbeint for da blir jeg mye verre med en gang.

Jeg kan derfor ikke gjøre mer med fottøyet eller såler (de er justert nylig også).

Jeg drar gjerne langt for å få hjelp. Bor midt i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan opereres hvis ikke noe annet nytter. De snitter opp beinhinna så muskelen får mer plass.

Jeg tror muslkelen vokser for fort, så hinna ikke makter å tøye seg. Den er ikke så elastisk og er ikke skapt til å utvide seg noe særlig. Hard og seig som f...

Unnskyld meg: homeopatisk vann? Fniz. Gå og få igjen penga, du er blitt lurt. Referer til kjøpsloven, og be om medisinsk dokumentasjon for at det virker. Hvem som helst kan selge vann, men det virker kun mot tørsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest benhinnebetennelsen

Det kan opereres hvis ikke noe annet nytter. De snitter opp beinhinna så muskelen får mer plass.

Jeg tror muslkelen vokser for fort, så hinna ikke makter å tøye seg. Den er ikke så elastisk og er ikke skapt til å utvide seg noe særlig. Hard og seig som f...

Unnskyld meg: homeopatisk vann? Fniz. Gå og få igjen penga, du er blitt lurt. Referer til kjøpsloven, og be om medisinsk dokumentasjon for at det virker. Hvem som helst kan selge vann, men det virker kun mot tørsten.

;o) hehehe, ja, jeg vet jeg vet - men det illustrere bare at jeg virkelig prøver alt jeg vet om... Hva gjør man ikke for å kunne leve normalt.. Helsa er så dårlig fra før - så dette var det siste jeg trengte nå... Jeg er så avhengig av å kunne trene og jeg stortrives på helsestudio så det håper jeg virkelig jeg kan fortsette med i all fremtid:o)

Operasjon...? Noen som har prøvd det og kan dele sine erfaringer? Om det ble bra etterpå og sånt? Jeg skal til lege igjen på fredag så jeg må finne ut noen forslag til han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;o) hehehe, ja, jeg vet jeg vet - men det illustrere bare at jeg virkelig prøver alt jeg vet om... Hva gjør man ikke for å kunne leve normalt.. Helsa er så dårlig fra før - så dette var det siste jeg trengte nå... Jeg er så avhengig av å kunne trene og jeg stortrives på helsestudio så det håper jeg virkelig jeg kan fortsette med i all fremtid:o)

Operasjon...? Noen som har prøvd det og kan dele sine erfaringer? Om det ble bra etterpå og sånt? Jeg skal til lege igjen på fredag så jeg må finne ut noen forslag til han..

Slutter du å trene legga, så blir det kanskje bedre.

Operasjon er ikke barebare det heller. Mye komplifiserende greier med det. Men de som ahr gjort det har visst blitt fornøyd. Om du da bare kan fortsette å trene, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kutt kaffen

Tilføyer at jeg har ortoped-tilpassede fotsenger til begge føttene pga tverrplattfot (veldig plaget for å si det mildt). Bruker bare gode sko og såler hele dagen - inne som ute. Kan ikke gå barbeint for da blir jeg mye verre med en gang.

Jeg kan derfor ikke gjøre mer med fottøyet eller såler (de er justert nylig også).

Jeg drar gjerne langt for å få hjelp. Bor midt i landet.

Jeg plagdes veldig med dette tidligere. Hva som endelig gjorde utslaget vet jeg ikke, men..

Jeg sluttet med kaffe og sukker.

Jeg syklet. Sluttet å løpe.

Betennelsesdempende gel og et vitamintilskudd som jeg ikke husker navnet på. Søk på dette på nettet, det var "anerkjent" tilskudd ifm dette problemet.

Det jeg opplevde virket best (tror jeg) var

fokus på syklingen og kutt av kaffe og sukker. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest benhinnebetennelsen

Jeg plagdes veldig med dette tidligere. Hva som endelig gjorde utslaget vet jeg ikke, men..

Jeg sluttet med kaffe og sukker.

Jeg syklet. Sluttet å løpe.

Betennelsesdempende gel og et vitamintilskudd som jeg ikke husker navnet på. Søk på dette på nettet, det var "anerkjent" tilskudd ifm dette problemet.

Det jeg opplevde virket best (tror jeg) var

fokus på syklingen og kutt av kaffe og sukker. Lykke til!

Takk for svar.......men...ehh.. kutte kaffe og sukker? Hva i all verden slags sammenheng har det med benhinnebetennelse? Jeg begynte å drikke kaffe i de tider jeg fikk betennelsen (en mnd før pga energimangel) og drikker hver dag for å ha energi til daglige gjøremål. Sukker er ikke noe problem for det inntar jeg svært sjelden.

Men kaffe...? dette må jeg finne ut mer om i tilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hadde betennelse lenge. Brukte betennelsesdempende tabeletter og gel. Det funka nå sånn passelig, men gelen er veldig bra smertestillende! Orudis heter den!

Anyhow, eneste som fungerte var å holde seg borte fra all aktivitet -lenge-! Ikke bare i perioder, som du sier du har gjort. Det nytter ikke å sitte på rumpa til det blir bedre, du er likefullt ikke bra. Drev å styrte med å hvile en mnd også teste meg i et halvt år før jeg ga opp. Tre mnd etterpå steppa jeg inn i en kamp og da var jeg blitt bra!

Operasjon er et alternativ. Funker visstnok veldig bra.

Hadde jeg vært deg hadde jeg hvilt en god stund, muligens flere måneder.Spesielt med tanke på at beina dine nok er -veldig- betent, muligens blitt kronisk siden du bare har trent videre med skade så lenge som du har gjort.Etter et par tre mnd hadde jeg kanskje begynt å sykla lett og svømt. Evt klassisk langrenn og skating. Løping er hvertfall ikke noe du burde tenke på med det første. Og hviler du NÅ blir det kanskje små skogsturer på deg nærmere høsten.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;o) hehehe, ja, jeg vet jeg vet - men det illustrere bare at jeg virkelig prøver alt jeg vet om... Hva gjør man ikke for å kunne leve normalt.. Helsa er så dårlig fra før - så dette var det siste jeg trengte nå... Jeg er så avhengig av å kunne trene og jeg stortrives på helsestudio så det håper jeg virkelig jeg kan fortsette med i all fremtid:o)

Operasjon...? Noen som har prøvd det og kan dele sine erfaringer? Om det ble bra etterpå og sånt? Jeg skal til lege igjen på fredag så jeg må finne ut noen forslag til han..

Jeg har veldig positive erfaringer med operasjon for beinhinnebetennelse. Hos meg utviklet det seg till kronisk betennelse og selv 4 år etter at jeg helt slutet å trene, var betennelsen der og beinene mine tålte ikke noen særlig belstning før smertene kom. Det å gå på asfalt over litt tid, kunne føre til at jeg hadde sterke smerter i flere dager etterpå. Etter operasjonene har jeg vært helt bra og kan trene igjen. Har heller ikke hatt noen komplikasjoner, bortsett fra at de kunne nok ha snittet beinhinnen litt lengre på det ene beinet. Trykker en under operasjonsarret og litt nedover, kan jeg kjenne at det er forsatt betent, men det fører ikke til smerter under trening, så lenge jeg holder meg borte fra tredemøller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...