Gå til innhold

Kunne spart seg den kommentaren (ped.led)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariamamma

17

• jubalong70

2

• siriil

2

• bb71

1

Mest aktive i denne tråden

Enig. Det var ikke bare jeg som tenkte på det lenge. jenta mi var helt fortvilet og begynnte å gråt da vi snakket om det. "Jeg gjorde jo bare sånn", sa hun og viftet med tegningen, "men hun ble så sint"

Mannen min har lenge ønsket å snakke med henne for hun er ikke "tilstede" når han leverer. De andre er så imøtekommende, mens hun enser knapt jenta når hun kommer.

Jenta vår sier hun er glad i henne osv og har jeg spurt om hvem hun går til hvis det eller det skjer, svarer hun pedagogen. Så jeg har sagt vi kanskje kan se det litt an.

Men den episoden idag fikk meg på andre tanker. Er så vanskelig da jeg både er mamma og kollega. Kanskje jeg bør snakke med styreren istedet? Får sove på det.

Kanskje det er bedre at faren tar denne samtalen, fordi han ikke har noen dobbeltrolle i barnehagen?

Men for all del, jeg synes godt at du kan ta denne praten selv altså. Heller bare litt til at det KAN være heldigere om faren tar opp dette.

Kanskje jeg tar feil...

Kanskje det er bedre at faren tar denne samtalen, fordi han ikke har noen dobbeltrolle i barnehagen?

Men for all del, jeg synes godt at du kan ta denne praten selv altså. Heller bare litt til at det KAN være heldigere om faren tar opp dette.

Kanskje jeg tar feil...

Tror nok mannen min bør ta opp dette med å møte barnet / være litt oppmerksom i det minste ved levering, da han stort sett leverer. Utbruddet idag var det jo jeg som opplevde, så den må isåfall jeg ta. Men om jeg skal ta det med henne direkte eller forsiktig med styrern vet jeg ikke helt.

Skal jeg gjøre det i morgen eller la det hvile litt?

Kanskje lurt å ikke ta opp begge tingene på èn gang. Vet ikke. Får nok sove litt på det i natt.

Gjest M.Angelica

Sliten og lei er jo mulig, men tross "godt voksen" alder er hun helt nyutdannet og kommer fra skolebenken.........

Ja jeg bør nok ta det opp med henne, men hvordan. Lurer på hva assistentene tenkte.

Ble rimelig pinlig stille.

Hun høres ut som ei som gikk i paralellklassen min! (Jeg er også nyutdannet)

Hun kunne lett lire ut av seg sånne ting. Jeg ble helt sjokkert over at hun skulle jobbe med barn. Hun var en typisk bedreviter, som jeg har vanskelig for å se kan sette teori ut i praksis.

Hei. Jepp. Det er ganske uprofesjonelt der på min arbeidsplass, så jeg er glad jeg slipper å være der til høsten. Men ped-lederene har så mye makt over oss, at vi tør ikke gjøre noe med dette. Jeg kan ikke fatte å begripe at plassen ikke har fått konsekvenser for slik den er drevet... Ped-lederene skylder på at de skal kjøpe inn til til barnehagen, og drar på shoppingtur sammen med sjefen og blir gjerne borte en hel dag, og så kommer de tilbake med et par såpestykker liksom.... de har handlet til sin egen fordel!! jeg blir sint på dem! for de dagene de gjør slike ting på, er det helt kaos med 80 barn som springer rundt. En gang satt jeg alene i to timer med 17 barn alene, fordi ped-lederen min var ferdig for dagen og ville gå hjem! Jeg prøvde å protestere, men fikk da til svar: "Hvis ikke du klarer dette, har du ingeting i en barnehage å gjøre...!" ble jeg psykisk nedbrutt av slik de behandlet meg? jepp!

man kan jo spørre seg hva denne ped.ledern hadde i barnehagen å gjøre.......

Det er uforsvarlig! Er det flere avdelinger? dersom vi har bemanningsproblemer hjelper vi hverandre eller splitter opp barnegruppen og fordeler oss på de andre avdelingene. 17 barn alene i 2 timer? Og DU fikk smella da du sa ifra? Skulle vært et eget verneombud for assistenter!

Lag deres egen kommite der dere kan lage annonyme evalueringer. legg dette frem for lederne kanskje helst på planleggingsdager og be om at det blir satt av litt tid til nettop dette. Makan!

Annonse

Hun høres ut som ei som gikk i paralellklassen min! (Jeg er også nyutdannet)

Hun kunne lett lire ut av seg sånne ting. Jeg ble helt sjokkert over at hun skulle jobbe med barn. Hun var en typisk bedreviter, som jeg har vanskelig for å se kan sette teori ut i praksis.

Oslo? Nyutdannet i våres? Godt voksen?

Gjest M.Angelica

Oslo? Nyutdannet i våres? Godt voksen?

Feil sted.. Ellers riktig..

Du finner nok sånne alle steder :(

Det dumme er at dette går utenover de uskyldige barna! Det kan og være vanskelig for foreldrene og vite hvordan det virkelig er i bhg. Jeg blir så opprørt over sånne ting!

Uakseptabelt spør du meg. Jeg hadde reagert sterkt som kollega også.

Dessverre så er det ikke alle ansatte i bhg som passer til å jobbe der.. :/

Og man blir ikke nødvendigvis en god pedagog selv om karakterene tilsier det motsatte....... Hun er sikkert kjempeflink ellers! Sikkert! men det ser jo ikke vi for vi er jo ikke der i løpet av dagen.

Feil sted.. Ellers riktig..

Du finner nok sånne alle steder :(

Det dumme er at dette går utenover de uskyldige barna! Det kan og være vanskelig for foreldrene og vite hvordan det virkelig er i bhg. Jeg blir så opprørt over sånne ting!

Jeg også. Assistentene tenker hjerte og varme. Pedagogen tenker fag. Hva er mest pedagogisk tenker jeg. Hvertfall ikke å overse et barn. Og desto værre å ydmyke slik hun gjorde idag!

Gjest M.Angelica

Og man blir ikke nødvendigvis en god pedagog selv om karakterene tilsier det motsatte....... Hun er sikkert kjempeflink ellers! Sikkert! men det ser jo ikke vi for vi er jo ikke der i løpet av dagen.

Nei..det hjelper ikke å pugge seg til gode karakterer når man ikke kan bruke det i praksis :/

Gjest M.Angelica

Jeg også. Assistentene tenker hjerte og varme. Pedagogen tenker fag. Hva er mest pedagogisk tenker jeg. Hvertfall ikke å overse et barn. Og desto værre å ydmyke slik hun gjorde idag!

Har du vurdert å tatt det opp med styreren?

Annonse

Gjest lille rosinen

Tror nok mannen min bør ta opp dette med å møte barnet / være litt oppmerksom i det minste ved levering, da han stort sett leverer. Utbruddet idag var det jo jeg som opplevde, så den må isåfall jeg ta. Men om jeg skal ta det med henne direkte eller forsiktig med styrern vet jeg ikke helt.

Skal jeg gjøre det i morgen eller la det hvile litt?

Kanskje lurt å ikke ta opp begge tingene på èn gang. Vet ikke. Får nok sove litt på det i natt.

Jeg ville vurdert litt i forhold til arbeidsmiljø siden du jobber der selv.. Jeg tenker bare at det kan ikke være noe hyggelig å få høre at assistenter har gått og snakket ("klaget") til styrer uten å ta opp ting direkte først.

På den andre siden, hvis det er et mønster i dette, og ikke bare at hun (ped. leder) hadde en dårlig dag, så syns jeg styrer skal vite om det for det er vel hun/han som har personalansvar...

Men det er alltid hyggeligEST når man ikke føler at andre har gått bak ryggen, men heller tatt opp ting direkte med en...

Bare noen tanker i natten :-) Skjønner at dette er vanskelig..

Hun var helt knust. Å bli ydmyket sånn er uverdig, selv for en liten jente. Lite pedagogisk spør du meg. Men fagbøker gjør deg ikke nødvendigvis til et klokt menneske!

Definitivt IKKE!!!

Tror nesten jeg hadde tatt det opp med ped.leder på neste foreldresamtale. Ikke nødvendigvis på en stygg måte, men forklare hvordan det ble opplevd.

Uff, den var ikke fin. Jeg forstår godt at du kvier deg for å ta det opp med henne, men skjer noe lignende igjen ville jeg garantert gjort det.

Jeg husker selv hvor paff jeg ble da jeg var på kontoret og snakket med styreren her om videre plass i bhg, så begynte hun å viske om sønnen min mens han satt med oss. Hun pekte og hvisket. Jeg sa at dette kan vi snakke om senere, for jeg liker ikke å snakke over hodet på folk. (Det gjaldt et problem vi hadde snakket om tidligere)

Noen er mindre egnet enn andre til jobben sin!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...