Gå til innhold

Brudd i tommel-noen som vet litt?

Anbefalte innlegg

Gjest midia

I går var guttungen uheldig og ødela tommelen sin.

var på røntgen og legen mente å se beinsplint så nå er armen gipset.

Vi skal tilbake om 1 uke.

Bruddet er nederst liksom i puta på tommelen.

Det var visst vanskelig område å se brudd i.

Er det bare gips som skal til eller?

ettersom vi skal tilbake allerede etter 1 uke så lurer jeg litt på om det er fare for operasjon?

Glemte å spørre om dette i går kveld.

Håper noen kan svare meg, har aldri vært borti beinbrudd før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222838-brudd-i-tommel-noen-som-vet-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan ikke noe om dette egentlig, men da minstemann brakk kragebenet ble han innkalt til kontrollrøntgen etter en uke. Da kunne de se at beinet hadde grodd fint til. Så det er kanskje vanlig rutine med en-ukes-kontroll?

Håper det går bra med gutten din! Det er rart når barna blir skadet... Merkelig å ha et "friskt" barn som likevel er "syk"...

Hei

På barn kan det være vanskelig å se brudd.

I området der han har brukket et ben er det enda vanskeligere å se enn vanlig - både for barn og voksne.

Når det har gått 1 uke har bruddet begynt å vokse sammen. Da er det mye lettere å se på røntgen fordi der det vokser sammen dannes det ny benmasse som er "hvitere" og derfor synes lettere på røntgen.

Hvis jeg ikke husker helt feil tror jeg at det benet de lurer på kalles for båtbenet. Det er det benet i kroppen som har dårligs blodtilførsel og derfor vokser langsomst...

Alt dette har jeg nemlig gjort selv en gang i da jeg var yngre...

Lykke til!

Hilsen ;o)

Gjest midia

Hei

På barn kan det være vanskelig å se brudd.

I området der han har brukket et ben er det enda vanskeligere å se enn vanlig - både for barn og voksne.

Når det har gått 1 uke har bruddet begynt å vokse sammen. Da er det mye lettere å se på røntgen fordi der det vokser sammen dannes det ny benmasse som er "hvitere" og derfor synes lettere på røntgen.

Hvis jeg ikke husker helt feil tror jeg at det benet de lurer på kalles for båtbenet. Det er det benet i kroppen som har dårligs blodtilførsel og derfor vokser langsomst...

Alt dette har jeg nemlig gjort selv en gang i da jeg var yngre...

Lykke til!

Hilsen ;o)

Hadde du brudd?

evt måtte det opereres og hvor lenge gips?

Er meget spent på om vi kan gå på ski i påska.

Gjest midia

kan ikke noe om dette egentlig, men da minstemann brakk kragebenet ble han innkalt til kontrollrøntgen etter en uke. Da kunne de se at beinet hadde grodd fint til. Så det er kanskje vanlig rutine med en-ukes-kontroll?

Håper det går bra med gutten din! Det er rart når barna blir skadet... Merkelig å ha et "friskt" barn som likevel er "syk"...

Jo da det går bra nå, smertene har gitt seg og den store gleden over å få gips er over :) nå etter to dager begynner han å bli lei av den svære tunge kløende armen.

Annonse

Gjest midia

Vi hadde tommebrudd omtrent på denne tiden i fjor . Da hadde hun et brudd rett ved vekstskiven . Fikke gipset bruddet og var til en etterkotroll . Hadde gips i fire uker .

Takk for svar.

Det blir nok ingen skitur i påsken da men vi skal nå på fjelltur likevel-til fots.

Hadde du brudd?

evt måtte det opereres og hvor lenge gips?

Er meget spent på om vi kan gå på ski i påska.

Hei

Måtte ikke operere, men det gror laaaaaangsomt.

Er det brudd er nok desverre ski og påske ikke helt tingen...

MEN, det gjør ikke veldig vondt så det er jo lov å spørre legen/prøve seg litt...

;o)

Lykke til

Hilsen

Gjest midia

Hei

Måtte ikke operere, men det gror laaaaaangsomt.

Er det brudd er nok desverre ski og påske ikke helt tingen...

MEN, det gjør ikke veldig vondt så det er jo lov å spørre legen/prøve seg litt...

;o)

Lykke til

Hilsen

Takk for svar!

Det gjør vondt i tommelen enda så vi får se hvordn dette går.

Skal nok få påska til å gå likevel.

Vi har nok hatt vår siste skitur denne sesongen tenker jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...