zenitra Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Vår lille datter på 1 1/2 år, har begynnt å gråte så sårt om nettene. Det er ikke sutring, men rett å slett hysterisk skriking. Det er grusomt å høre på, men nå er vi bare så utmattet alle sammen. Vår datter på 4 år våkner jo også, og må ligge med oss. Vi tar den minste opp, og min mann vil helst ha henne i sengen, for han mener hun drømmer og er redd. Jeg er redd det ødelegger fullstendig den fine søvnrytmen hun har hatt. Andre som har erfaring med dette? Hun spiser kjemegodt, og er ellers en solstråle. Men å være våken flere timer i løpet av en natt, må jo slite henne helt ut? I natt tok hun morgen kl 0500, min mann tok henne inn til oss, og der låg hun å koste seg og krøp helt inn i oss begge to. Uten å sovne! Gode råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222865-hyler-hysteriskt-om-natten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anini Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Slik har vi det også med vår gutt 1 1/2 år.Sovner fint ved legging, men kan våkne opp med en veldig sår/hysterisk grining. Mange av mine venninner har opplevd det samme med sine barn da de var på samme alder.Så dette hører nok med til alderen.Kanskje de begynner å drømme litt mer i bilder? De forstår jo mer og mer så det er min teori.Han roer seg som oftes ganske fort når vi går inn til ham og stryker og legger ham til rette igjen.Vi tar ham IKKE opp.Det vet jeg erfaringsmessig er veldig dumt. Man bør helst ikke si og gjøre så mye, bare det å vise seg, kan gjøre nytten. Merker at skrikingen på natt begynner å avta nå,så ting går heldigvis over.Men jeg ville ikke tatt opp barnet, uansett hvor fristende det er.Vi har også et barn på 5 1/2 som ennå ikke sover rundt om natten, som i tillegg våkner grytidlig om morgenen. Så jeg skjønner godt hva du mener med det å være sliten.Når vi styrte som verst i heimen med soving, så sa alltid velmenende folk rundt oss at dette vil gå over. Det var nesten det verste folk kunne si til meg, for vi hadde det vanskelig NÅ, og da ville ikke jeg høre at det ville gå over av seg selv.Jeg også vet at ting går i perioder med barn, men når man er så møkkalei av at ting ikke funker, så orket ihvertfall ikke jeg å høre på det øret:-) For noen barn bruker kort tid på innkjøring av rutiner vi voksne ønsker, mens andre barn bruker laaaaag tid, slik er det med vår eldste.Minsten har vi ikke noen problemer med. Dette ble langt, men ønsker dere bare lykke til... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222865-hyler-hysteriskt-om-natten/#findComment-1668500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.