Gå til innhold

bivirkning av malariamedisin; hovne lymfekjertler?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har akkurat vært på reise i et malaria-område og har derfor tatt/tar malaria-profylakse; Paludrine og Klorokinfosfat. Jeg husker ikke om det begynte før jeg startet med medisinen, men nå føler jeg meg ihvertfall ikke bra. Når jeg trener tetner halsen seg skikkelig til, jeg må forlate sykkeltimen feks etter 35 min for da føler jeg at jeg ikke klarer å svelge og puste fordi halsen er så hoven og tunga er stor. Det føles som om jeg har halsbetennelse, men jeg har ingen feber. Det går over til neste dag, men kommer igjen så snart jeg trener. Ellers er jeg også litt småkvalm og svimmel, men det er sikkert bivirkninger (selv om det er bare innimellom at jeg har det slik). Føler meg også litt øm i kroppen.

takksam for svar!

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

Er ikke så sikker på om dette er bivirkninger av det medikamnetregime du tar.Passer ikke med det vi vet om bivirkningene av diss medikamenter.Jeg ville sett an situasjonen en stund,tatt treningsfri passet på væskeinntaket og ikke minst:blir du ikke bedre bør du definitivt oppsøke lege.Feber utelukker ikke at du har en infeksjon.Hovne lymfeknuter indikerer at du mest sannsynlig har det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...