Gå til innhold

Hva finner man på med en baby?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde influensa hele forrige uke, men har jobbet denne. Men så har Squishy vært syk og nå er det samboers tur.

Siden jeg allikevel må være hjemme fra jobb i morgen (siden sambo er dårlig) og Squishy er frisk igjen, så tenkte jeg det kanskje er på tide vi kommer oss litt ut av huset. Da kan sambo få litt tid for seg selv også.

Men hva finner man på med en baby, når man ikke har venninner som er i barselpermisjon? Squishy er syv måneder. Jeg vil helst ikke gå på kjøpesenter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222938-hva-finner-man-p%C3%A5-med-en-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du passer på å trille en tur mens babyen sover. Da kan du gå ganske langt (forhåpentligvis) og få litt overskudd.

Våkner babyen kan h*n få sitte litt opp og se på den spennende verden!

Trenger ikke noe mer underholdning.

Jeg pleide å skravle i vei til mine små. "Se på skiltet!" "Se på det grønne treet!" "Oj! Se den blå bilen - brrrrum!"

Her i oslo er det i hvert fall knallvær om dagen! Så jeg har vært ute på tur.. Lar tassen se (han ligger i vogna da, er bare 7,5 mnd), prater med han og tuller - han babler og skravler. I går tok vi en tur innom en kafe med sofa, så han lå der, fikk litt grøt og mor tok en kaffe.

Ellers så kan man gå på familiehus/åpen barnehage hvis det er i nærheten.. Da kan lillevenn "leke" med andre barn og du kan skravle litt.

Ellers så tar jeg meg meg plutten på trening, han er i barnepassen og stortrives. Så besøker jeg mormor eller svigerfar siden de går hjemme.

Du passer på å trille en tur mens babyen sover. Da kan du gå ganske langt (forhåpentligvis) og få litt overskudd.

Våkner babyen kan h*n få sitte litt opp og se på den spennende verden!

Trenger ikke noe mer underholdning.

Jeg pleide å skravle i vei til mine små. "Se på skiltet!" "Se på det grønne treet!" "Oj! Se den blå bilen - brrrrum!"

Trille tur er selvsagt, jeg tar han vanligvis med på trilletur hver ettermiddag så han får tittet litt og pappaen får en pause, men har så lyst til å _gjøre_ noe.

Her i oslo er det i hvert fall knallvær om dagen! Så jeg har vært ute på tur.. Lar tassen se (han ligger i vogna da, er bare 7,5 mnd), prater med han og tuller - han babler og skravler. I går tok vi en tur innom en kafe med sofa, så han lå der, fikk litt grøt og mor tok en kaffe.

Ellers så kan man gå på familiehus/åpen barnehage hvis det er i nærheten.. Da kan lillevenn "leke" med andre barn og du kan skravle litt.

Ellers så tar jeg meg meg plutten på trening, han er i barnepassen og stortrives. Så besøker jeg mormor eller svigerfar siden de går hjemme.

Jeg vet ikke om det finnes åpen barnehage i denne bydelen, siden vi nettopp har flyttet hit, men det kan jeg alltids undersøke :)

Hvis ikke så får jeg ta med babymat og gå en tur på kafè. Han liker så godt å sitte i høystolene på kafeene :P

Gjest Elextra

Jeg vet ikke om det finnes åpen barnehage i denne bydelen, siden vi nettopp har flyttet hit, men det kan jeg alltids undersøke :)

Hvis ikke så får jeg ta med babymat og gå en tur på kafè. Han liker så godt å sitte i høystolene på kafeene :P

Stikk på Den Kule Mage på Grünerløkka!

Annonse

Annonse

Trille tur er selvsagt, jeg tar han vanligvis med på trilletur hver ettermiddag så han får tittet litt og pappaen får en pause, men har så lyst til å _gjøre_ noe.

Kanskje en tur i svømmehallen hvis den har et barnebasseng?

Eller en tur til en gård med kyr, griser eller annet kuult?

Hva med åpen barnehage? Vi begynte da lillegutt var ni mndr, og det var stas! Vi var også med på babysang i kirken fra han var enda mindre. Ellers så støtter jeg de som sier gå ut på tur! Alltid noen fugler og hunder og litt sånn forskjellig spennende å titte på :-)

Hva med åpen barnehage? Vi begynte da lillegutt var ni mndr, og det var stas! Vi var også med på babysang i kirken fra han var enda mindre. Ellers så støtter jeg de som sier gå ut på tur! Alltid noen fugler og hunder og litt sånn forskjellig spennende å titte på :-)

Jeg endte opp med å møte en venninne, spise litt og titte på mennesker. Det var koselig :)

Jeg skal gi alle tips videre til sambo, da han sliter med å finne på noe å gjøre mens jeg er på jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...