Pooh Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 I går sa tørketrommelen vår takk for seg. Vi lurer på å kjøpe kominert vaskemaskin og trøketrommel denne gang. Dermed vil jeg ha to "vaskemaskiner" som kan gå samtidig... Utrolig hvor mye mer dobbelt så mye klesvask på likt kan bli ) Er de kombinerte greiene noe å anbefale?? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Mulig de har bra kvalitet, men du mister både tørk og vask når maskinen streiker. Kan tenke meg det blir mer slitasje? Den samme maskinen skal jo ta begge operasjoner. Med separate maskiner kan du sette på ny vask mens du tørker forrige. Med kombinert må du vente til forrige vask er tørr. Så på det for noen år siden. Da hadde disse maskinene dårligere kapasitet, altså kunne ta mindre tøy. Vet ikke hvordan det er nå. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Vil ikke anbefale kombinert, av flere grunner. Langt mindre effektivt; Med to adskilte maskiner kan du både vaske og tørke samtidig, det kan du ikke med en kombimaskin. Det er et vesentlig poeng for en barnefamilie mener jeg. Kapasitet: Du kan ikke fylle trommelen "full" med skitne klær i en kombimaskin, for da klarer den ikke å tørke det etterpå (det er en grunn til at dagens tørketromler er større enn vaskemaskintromlene - nemlig at tørkingen krever mer plass og luft rundt klærne). Det betyr at med en kombimaskin, kan du vaske mindre klær av gangen, enn hva du gjør med en vanlig vaskemaskin. Holdbarhet: Jo flere forskjellige funksjoner du putter inn i en slik maskin, jo kortere blir levetiden - det garanterer jeg. Har du opplevd tiden med maskiner hvor sentrifuge og vasketrommel var to adskilte systemer? De maskinene gikk aldri i stykker. Når sentrifugemekanikken ble en del av vasketrommelsystemet sank levetiden merkbart. Enda værre blir det når man putter tørketrommelfunksjonaliten inn i vaskemaskinen.... Mitt råd; Kjøp separate maskiner...... 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Jeg hadde ikke kjøpt det, mest pga at dersom den ene delen ryker så mister du begge en periode. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Du sier "Dermed vil jeg ha to "vaskemaskiner" som kan gå samtidig... ". Men er det ikke nettopp det du ikke kan når maskinen er kombinert? Når jeg har to ulike maskiner vil jeg sette på en ny vaskemaskin etter å ha lagt ferdigvasket i trommelen, nettopp slik at to prossesser skjer samtidig. Det kan man vel ikke med den kombinerte? 0 Siter
KaVa Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Du sier "Dermed vil jeg ha to "vaskemaskiner" som kan gå samtidig... ". Men er det ikke nettopp det du ikke kan når maskinen er kombinert? Når jeg har to ulike maskiner vil jeg sette på en ny vaskemaskin etter å ha lagt ferdigvasket i trommelen, nettopp slik at to prossesser skjer samtidig. Det kan man vel ikke med den kombinerte? Hun har en vaskemaskin fra før, mens tørketrommelen hennes røk - og det er denne hun vil erstatte med en kombimaskin :-) 0 Siter
laban Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Du vil da sitte igjen med to vaskemaskiner og maks. ca. 2/3 tørketrommel (de kombinerte har mindre kapasitet, slik mange har nevnt). Du har dermed svært lite å vinne på den løsningen. 0 Siter
Pooh Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Skrevet 17. mars 2006 Jeg tror det blir en vanlig tørketrommel. Dere var overbevisende ) Takker og bukker. 0 Siter
kvitre Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Jeg hadde en slik maskin selv i en periode for mange mange år siden og var fornøyd med den. Som flere her skriver, så kan man ikke ha full maskin under tørkingen. Den er grei å ha dersom det er mye av klærne som ikke skal tørkes i tørketrommelen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Hun har en vaskemaskin fra før, mens tørketrommelen hennes røk - og det er denne hun vil erstatte med en kombimaskin :-) Ah, ok. Ikke første gang jeg leser innlegg litt for fort.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.