Gå til innhold

Klinisk ernæringsfysiolog


seriøs

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått henvisning fra legen min til ernæringsfysiolog og er nå på utkikk etter en å gå til. Har funnet flere private, men de tar 900 kroner for en time og trygdekontoret er usikre på om de kan refundere noe til meg, så jeg lurer på om dere kjenner til noen offentlige det er mulig å bestille time hos? Evt. noen private som er godkjent sånn at man får refundering. Jeg vet det finnes ernæringsfysiologer på sykehusene, men disse får man vel ikke bestilt time hos?

Jeg sliter med matintoleranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke prøv på Rikshospitalet i alle fall... Ernæringsfysiologen jeg gikk til der var et mehe som satt og leste høyt fra et hefte til meg. Det kunne jeg faktisk klart selv. Ikke kunne hun svare på et eneste spørsmål heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøv på Rikshospitalet i alle fall... Ernæringsfysiologen jeg gikk til der var et mehe som satt og leste høyt fra et hefte til meg. Det kunne jeg faktisk klart selv. Ikke kunne hun svare på et eneste spørsmål heller.

Hva med å selv sette seg inn i ernæring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å selv sette seg inn i ernæring?

Skulle gjerne gjort det og har prøvd så godt jeg kan, men når magen fortsatt er i kaos og legen har tatt alle tester han kan og ikke funnet noe så trenger jeg hjelp av en spesialist :)

Om ikke bare for å få hjelp til å unngå ting jeg reagerer på så også tips om hva man bør spise for å fylle opp med vitaminer man går glipp av ved å kutte ut andre matvarer.

Er ikke så lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, jeg har også strevd med magen og ikke fått noen forklaring etter en del undersøkelser, men har hatt veldig god effekt av å ta tilskudd av probiotika, eller melkesyrebakterier som fins i f.eks Idoform eller flytende på helsekosten f.eks Vita Biosa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...