Gå til innhold

Hjelp - føler jeg mister alt håret....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest been there

Jeg mistet over halvparten (!) av alt håret mitt etter begge svangerskapene.

I svangerskapene mistet jeg absolutt ikke noe hår (ikke det som er naturlig å miste heller), så jeg hadde kjempetykt år ved begge fødslene og i et par-tre mnd etterpå. Så falt det av i ekstreme mengder i en fire måneders tid, før det begynte å vokse ut igjen. Da hadde jeg en sky av nye små hår rundt hodet.

Jeg snakket med mange, og prøvde håravfallshampo osv, men har ikke tro på at det hadde noen innvirkning.

Ta tiden til hjelp, finn deg en god frisør som lager ok frisyrer i de ulike fasene du må igjennom.

Det går over av seg selv etter en stund, og er helt normalt :)

Det skyldes som regel at en under svangerskap har en høyere andel "hårbevarende" hormoner i blodet enn ellers (progesteron). Dermed mister man mindre hår enn vanlig.

Etter fødselen faller hormonnivået, og da løsner det tilsvarende mer hår, dvs mye mer har faller av på én gang...

Kjedelig, men helt normalt, og det tar seg opp igjen etter hvert :)

Ilovenewyork

Jeg hadde det på samme måte etter første svangerskap.

Mistet omtrent halve manken og så sinnsykt mørkt på det siden jeg skulle gifte meg ikke lenge etter,men det er utrolig hva en frisør får til,så det ble bra alikevel.

Tror ikke det er så mye du kan gjøre,men du kan jo starte å ta B-vitaminer,men det er vel allerede for sent.

Ellers så må du vente til det gror ut igjen :o)

Annonse

Vet ikke om jeg kan oppmuntre deg så lenge. Hos meg holdt det på i 3-4 mnd, og nå ser det ut som jeg har klippet lugg, for nå er alt som falt av blitt til sånne teite stubber på 3 cm som ser helt fjernt ut. Sist jeg var hos frisøren kikket hun rundt i håret og lo, for hun syns det så så komisk ut.

Jeg har mistet hår når mine har vært på samme alder som din.

Jeg hadde tynt og stritt hår før jeg fikk barn. Det er fremdeles tynt, men nå kan jeg skryte på meg litt fall ;)

Sånn alt i alt synes jeg håret er blitt finere etter noen svangerskap.

Har ingen råd, men kan bare trøste deg med at det er vanlig... Jeg røytet som en hest om våren fra lillegutt var 3 mnd til han var 6 mnd. Håret ble tynt og pistrete, og på toppen stakk det opp korte småhår overalt.

Men så ga det seg og gikk sakte med sikkert tilbake til normalen. Til gjengjeld mistet jeg knapt hår da jeg gikk gravid, det ble så tykt og fint om aldri før. Helt til 3 mnd ut i ammeperioden, altså. Så slik er det nok bare. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...