Gå til innhold

Kjøttdeig og E.coli - igjen!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest midia

Mannen min presterte å kjøpe 20 yoghurter igår :-(

Kjekt å ha, mente han :-/

Ungene spiser kanskje fire yoghurt hver i uka og vi voksne et par. Han tenkte at da hadde vi yoghurt i en uke.

Jeg er usikker på om vi skal spise av dem eller ikke....

Guttungen spiste sin i dag så får vi bare krysse fingrene for han.

Jeg er mer betenkt over at han spiste rått kjøttdeig flere ganger i januar og februar.

Gjest togli

Guttungen spiste sin i dag så får vi bare krysse fingrene for han.

Jeg er mer betenkt over at han spiste rått kjøttdeig flere ganger i januar og februar.

Da hadde han nok allerede vært syk. Det tar visst 3-5 dager fra smitten skjer til man blir syk. Ungene har spist mye yoghurt de siste ukene, så egentlig tror jeg neppe det er noe problem at de fortsetter med det.. Likevel syntes jeg det er greit å avvente til vi får mer info...

Gjest kalendria

Den tanken har streifa meg, og!;-(

Nei, jeg er ingen microbiolog, og kan _ingenting_ om slike ting, men jeg undres, - ja jeg undres!

Hvis dette er en for for terroraksjon, så er den i alle fall usedvanlig dårlig utført¨... En terroraksjon som bare berører 13 barn må sies å være mislyket, og vel så det.

E-coli dukker jo opp i alle andre land inninmellom, så hvorfor i allverden skulle den ikke dukke opp hos oss?

Annonse

Gjest kalendria

Dessuten spises nok yoghurt først og fremst av barn. Jeg har lurt fælt på hvorfor ingen eldre har fått påvist E-colismitte. Eldre spiser også kjøttdeig. Yoghurt er ikke sånn typisk eldre-mat....

Voksne tåler mye mer enn barn, og e-coli er en typiske "barnebakterie" i følge de som har greie på det.

Jeg tror ikke youghurt har skylden. I så fall ville mange flere barn vært syke, siden det ikke ville vært snakk om at noen hadde drept bakteriene gjennom oppvarming. Dersom et parti yoghurt var synderen, kan jeg ikke skjønne annet enn at mange flere barn ville vært smittet. Det samme gjelder for så vidt for krydder.

Rhea Silvia

Hvis dette er en for for terroraksjon, så er den i alle fall usedvanlig dårlig utført¨... En terroraksjon som bare berører 13 barn må sies å være mislyket, og vel så det.

E-coli dukker jo opp i alle andre land inninmellom, så hvorfor i allverden skulle den ikke dukke opp hos oss?

Hovedmålet mer terror er å skape frykt... og det målet er jo nådd. "Hele" norge går jo rundt å er livredde for kjøttdeig.

Ellers er jeg helt enig med deg.E.coli er ikke så uvanlig i andre land,det er bare vi som er litt bortskjemte.

Gjest togli

Voksne tåler mye mer enn barn, og e-coli er en typiske "barnebakterie" i følge de som har greie på det.

Jeg tror ikke youghurt har skylden. I så fall ville mange flere barn vært syke, siden det ikke ville vært snakk om at noen hadde drept bakteriene gjennom oppvarming. Dersom et parti yoghurt var synderen, kan jeg ikke skjønne annet enn at mange flere barn ville vært smittet. Det samme gjelder for så vidt for krydder.

Godt mulig du har rett i det..

Legen min sa til meg at det er svært få som vil få dødelige symptomer av denne E-colismitten. De aller, aller fleste vil få den som en mer eller mindre vanlig diare. Denne vinteren har vi hatt usedvanlig mye omgangssyke i det området jeg bor iallefall. Mange har attpåtil hatt det flere ganger etter hverandre. Begynner jo å lure litt...

Hovedmålet mer terror er å skape frykt... og det målet er jo nådd. "Hele" norge går jo rundt å er livredde for kjøttdeig.

Ellers er jeg helt enig med deg.E.coli er ikke så uvanlig i andre land,det er bare vi som er litt bortskjemte.

Ja, i går løp jeg ut av Rimi, for akkurat da jeg kom inn så kom en av betjeningen trillende på en vogn med kjøttdeig...

*hjertebank fremdeles* ;)

Gjest Aimabel

Sviskeyoghurt er sikkert vel og bra for gamle mager, ja ;-)

Kanskje er det eldre som man tror har dødd en naturlig død, men at de i virkeligheten har hatt nyresvikt pga E-colismitte?

eldre...gamle??? Joda, det høres vel ganske logisk ut det. Gamle folk har vel også svakere nyrer enn oss yngre skulle jeg tro...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...